Aha, du blev filmad själv alltså?GSXR1100R skrev:2565442Det gjorde vi ett par gånger i år, mycket lärorikt och uppskattat av deltagarna, speciellt dom som inte vågar hänga ut så mycket och dom som kör sakta i kurvorna.
Aha, du blev filmad själv alltså?GSXR1100R skrev:2565442Det gjorde vi ett par gånger i år, mycket lärorikt och uppskattat av deltagarna, speciellt dom som inte vågar hänga ut så mycket och dom som kör sakta i kurvorna.
Har farbror tittat i börsen och insett att RR kostar mer än PRO sa från början.valmers skrev:2565458Aha, du blev filmad själv alltså?
Mulles skrev:2565293
Har man då instruktörer som är långsammare än dessa förare så ger det inte särskilt gott intryck. Det betyder ju att han/hon inte kan applicera på sin egen körning det han/hon lär ut.
Det finns ett värde i att kunna ligga bakom även de snabbare gatåkarna och kika på beteendet på hojen och på banan. För att kunna göra ett bra jobb så krävs det att man kan göra detta med ganska stor säkerhetsmarginal.
Klarar man av det så är man givetvis en bättre instruktör.
.
Bara för att förtydliga var det väl så att CSS hjälpte honom och han gick inte direkt deras ordinarie steg 1-4 kurser.Zilversurfer skrev:När det gäller RR, så finns det ett exempel som jag känner till som står över allt annat. Thomas Luthi gick CSS 2005 efter en bedrövlig säsong 2004. Vad blev resultatet av detta då. jo han vann 2005 125gp. Om det var p.g.a CSS låter jag vara osagt. Men här vi ett exempel där Instruktören inte är bättre än eleven, men gjorde stora resultat och utvecklades.
Zilversurfer skrev:2565620Thomas Luthi gick CSS 2005 efter en bedrövlig säsong 2004. Vad blev resultatet av detta då. jo han vann 2005 125gp. Om det var p.g.a CSS låter jag vara osagt. Men här vi ett exempel där Instruktören inte är bättre än eleven, men gjorde stora resultat och utvecklades.
Som sagt, Instruktören behöver inte vara bättre i RR, han skall bara veta hur man överför sin teroretiska kunskap till praktik.
Tror dock inte att det finns sååå duktiga instruktörer i Sverige dock.
Zilversurfer skrev:2565620Kan bara hålla med 100% när det gäller vanliga gatknuttar.
När det gäller RR, så finns det ett exempel som jag känner till som står över allt annat. Thomas Luthi gick CSS 2005 efter en bedrövlig säsong 2004. Vad blev resultatet av detta då. jo han vann 2005 125gp. Om det var p.g.a CSS låter jag vara osagt. Men här vi ett exempel där Instruktören inte är bättre än eleven, men gjorde stora resultat och utvecklades.
Som sagt, Instruktören behöver inte vara bättre i RR, han skall bara veta hur man överför sin teroretiska kunskap till praktik.
Tror dock inte att det finns sååå duktiga instruktörer i Sverige dock.
sandstream skrev:2565650Bara för att förtydliga var det väl så att CSS hjälpte honom och han gick inte direkt deras ordinarie steg 1-4 kurser.
Om du menar delen om Thomas så står det i Andy Ibbott's bok att han var personlig coach åt honom. Bra bok för övrigt.oscar skrev:2565661Var hittar du den infon?
Neutral skrev:2565682Om du menar delen om Thomas så står det i Andy Ibbott's bok att han var personlig coach åt honom. Bra bok för övrigt.
http://www.amazon.co.uk/Performance...ef=sr_1_1/202-8873564-1468632?ie=UTF8&s=books
oscar skrev:2565721Ok! Går ju inte riktigt att jämföra med en kurs hos CSS då TROR JAG...
Vermeulen, for helvede!Zilversurfer skrev:* 2003 World Supersport Champion Chris Vermuellen
Zilversurfer skrev:2565965Ganska gedigen lista.
Det var värst. Lärde han dem motstyra?Zilversurfer skrev:2565965Ganska gedigen lista.
Bingo skrev:2566158Det var värst. Lärde han dem motstyra?
Är det bara jag som är spontan-misstänksam mot såna listor?
Bingo skrev:2566158Det var värst. Lärde han dem motstyra?
Är det bara jag som är spontan-misstänksam mot såna listor?
Nä, det jag menar är bara att jag har en känsla av renomesnyltning. "Has trained" kan betyda så olika saker. Kan vara allt från nästan ingenting, typ att de varit på banan samtidigt, till mer eller mindre heltidstränare. Skulle vara kul att veta vad han faktiskt gjort med alla de där namnen och vilka resultat träningen gett.Zilversurfer skrev:2566383Vet ej riktigt vad du vill säga eller påstå. Men Thomas Luthi prisade iaf rejält CSS!
Menar du att CSS lagt ut deras namn på hemsidan utan att det ligger någon fakta bakom?
Bingo skrev:2567075Nä, det jag menar är bara att jag har en känsla av renomesnyltning. "Has trained" kan betyda så olika saker. Kan vara allt från nästan ingenting, typ att de varit på banan samtidigt, till mer eller mindre heltidstränare. Skulle vara kul att veta vad han faktiskt gjort med alla de där namnen och vilka resultat träningen gett.
När någon antyder något utan att ge detaljer så beror det förvånansvärt ofta på att det inte finns några detaljer att ge
Mulles skrev:2565293
Skulle dock kanske kunna fungera att filma deltagarna med videokamera för genomgång efter körning.
Dr.Bike skrev:2566394....
Nu tror jag iofs att Andy Ibbott och CSS har en hel DEL att lära de allra flesta. OCH att de har lärt dessa på listan en hel del.
Men som generell regel har du helt rätt Bingo.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|