2555826 Helt riktigt.
Den som tror nåt annat, som kanske Herr blåryk här som onekligen verkar ha luktat lite för mkt på tvåtaksoljan när han jämför karateträningar (som kan utföras på en gräsmatta om det skulle vilja sig) med bandagar, är ute o cyklar. Alla som varit med o arrangerat en bandag vet detta.
Jag vill nog förtydliga det som tydligen i vissa fall uppfattas som gnäll. JAG gnäller inte. Jag tycker det är kul att köra som instruktör även om det kostar. Däremot tycker jag att man ska kanske fundera lite granne på vad man förväntar sig och vad man begär, när man kör en bandag (obs, ej kurs). Är man inte beredd att lägga några hundralappar extra så får man också stå ut med att en del "instruktörer" inte är lika bra som andra.
Som det resoneras i tråden så ska man ju inte hjälpa till heller. Betalningen utgår ju i bantid o då hade jag sett till att köra istället för att hjälpa någon.
Det är möjligt det fungerar så på vissa bankörningar. Det fungerar inte så på våra (Sydskånes Emse) i alla fall. Vi förväntar oss att våra instruktörer skall instruera i den mån det behövs. Men det är ingen kurs, det handlar om hjälp till självhjälp. Andra uppgifter som våra instruktörer har är att känna av stämningen i gruppen, att få alla att må bra och framför allt att ha roligt. Försöka fånga upp om någon kör som en tokig o isåfall uppmärksamma denne på det.
Om sen någon tror att det blir speciellt många "fria varv" av den tiden som körs, jaja, tro ni det. Så är i alla fall inte fallet.