Folköl skrev:2550490Jaha, och hur mycket får du kontant utbetalt från ditt företag i bensin och däckslitage för att ta dig till jobbet? Det regleras väl ända på skattsedeln som avdrag på den skattepliktiga inkomsten.
Skattepliktig arbetsinkomst är 10 000 och över och hur många instruktörer får in en sån summa på ett år, säkert en del. Skickas det överhuvudtaget in ngra inkomstuppgifter alls? Ett jävla mygel är vad det är........
En klubb bygger inte på att medlemarna får kontanta pengar för sina insatser, ett tack, biobiljett och middag vid årets slut är vanligt. Vill man inte vara med i klubben så behöver man inte. Lite lite kontant ersättning förekommer visst men inom vissa ramar. Nu är väl de flesta bandagasarrangörer inte en klubb utan företag, racingword etc. Då ska väl alla pengar betalas direkt till arrangören som i sin tur betalar alla sina utgifter, så att alla pengar redovisas för. Att betala ut pengar "bakom den blå R6:an med high pipe" känns lite ...... svart.
Håller fullt med. Jag säger så här att om man är instruktör för bandagar så slipper du ju betala fullt pris vad det kostar att åka på banan som alla andra får betala.
Det ser jag som en förmån, jag vet inte vad ni andra tycker. En bandag med instruktörer koster normalt 800 på tex Karlskoga för en dag. Då ingår det ett lunch paket. Det slipper instruktören till stor del.. plötsligt så var det en bra förmån "men det tänkte jag inte på". Men visst om du rullar från Sthlm till Anderstorp, ja då blir det lite soppa och marginellt mer slitage på däcken.
Ser det som en stolt sak, du lär ut andra killar och tjejer att KÖRA hoj och samtidigt en trevlig dag med en massa glada tankar från dom som man just har lärt ut till och kanske vänner. Skulle alla instruktörer som ställer upp få betalt, så tror jag att det dess värre skulle komma mindre folk till dessa kurser. Det är på tok för dyrt att köra sporthoj redan och det skulle inte bli bättre av att ta ut högre avgifter av dom som vill lära sig köra hoj av kanske just dig. Ställ upp för varandra och ha kul. Samtidigt får det inte kosta för mycket för den som ställer upp heller. Men lite bensin och däcks slitage kan jag stå ut med åtminstonde.