Nu var inte frågan ställd till mig, men ändå...#space --> Vilka tillverkare skulle realistiskt kunna gå in och bygga konkurrenskraftiga MotoGP hojar?
Vad som än händer så tror jag att det viktigaste för större startfält är att de slutar ändra reglerna med ett par års mellanrum.
Behåller de samma regler längre så kommer kostnaderna för att bli konkurrenskraftig att så sakteliga att sjunka igen.
Sant. Utvecklingen bromsar alltid in lite och mindre bemedlade team kan lyckas ibland om de rekryterar rätt förare. Att köra en fjolårs-Honda nu är mycket sämre än i början av säsongen men med stadigt reglemente skulle nackdelen bli mindre.
Med ideliga ändringar är det de största som vinner då de kastar mest pengar på problemet. MotoGP:s problem är väldigt närbesläktade med F1.
Jag har iofs inte järnkoll men menar du att reglementet har ändrats sen förra året? Eller menar du att reglementet inte ska tillåta utveckling av materialet under säsongen? Jag missförstår dig säkert iofs.
Dessutom, halkade verkligen de sämre/fattigare tillverkarna efter så mycket mer efter övergången till 800cc? För Kawasaki var det väl snarare tvärtom ett tag.
Jag har iofs inte järnkoll men menar du att reglementet har ändrats sen förra året? Eller menar du att reglementet inte ska tillåta utveckling av materialet under säsongen? Jag missförstår dig säkert iofs.
Dessutom, halkade verkligen de sämre/fattigare tillverkarna efter så mycket mer efter övergången till 800cc? För Kawasaki var det väl snarare tvärtom ett tag.
Ytterligare ett tecken på det är ju att det är Nakano som kommer få en 08 och inte Dovizioso...Dovi har fått en grej uppdaterad i år. Den typen av koppling som Hayden hade fr.o.m Brno till slutet av året.
Risken med att köra för bra i ett icke officiellt team med en Honda är att man inte får uppdateringar. Bara att läsa Cadaloras biografi för att se hur det fungerar hos Honda..
Dovi har fått en grej uppdaterad i år. Den typen av koppling som Hayden hade fr.o.m Brno till slutet av året.
Risken med att köra för bra i ett icke officiellt team med en Honda är att man inte får uppdateringar. Bara att läsa Cadaloras biografi för att se hur det fungerar hos Honda..
Köp Aprilia.Men det måste ju vara ett straff, alla vet ju att Hayden har en skitkoppling.
Synd att vi måste köra Honda Anders, något mer exotiskt hade varit kul.
400cc V4 som varvar 22kRPM vore syndigt coolt men da om nagon gang lar vi fa se sprangda motorer och driftskostnader som skenar.....
Bara det inte blir ss600 motor i ett prototypchassie
Ska ni ändå envisas med att köra med den där gamla tekniken så kör orginalet, MZ! Östtyskt ska det varaKöp Aprilia.
Ska ni ändå envisas med att köra med den där gamla tekniken så kör orginalet, MZ! Östtyskt ska det vara
..varför inte köra 600 motor i ett prototyp chassi?
Det dröjer ett par år men snart kan jag köra Classic med min hoj så MZ får vänta.Ska ni ändå envisas med att köra med den där gamla tekniken så kör orginalet, MZ! Östtyskt ska det vara
..
Vad skulle "prototypchassit" bestå av då annat än en kortare bakram utan fäste för regskylt och skjutspinnar?
Honda har utvecklat din CBR i 20 år nu, tror du att man bara utan vidare kan göra en mycket bättre ram till den motorn?
Motorn är en väsentlig del av helheten i en mc.
Det vet jag väl, men likväl är det 4-takt i stora klassen och snart i klassen under det också. För "gatracing"-klassen har det varit 4-takt för hela slanten. Så det beror väl på hur man definerar "omodernt", hur länge det funnits eller hur aktuellt det är?4-takt är äldre än 2-takt. Omodernt så det förslår, förutom överdrivet komplicerat.
Då får du göra dig av med din billiga italien-kopia och köpa dig en MZ tills dessDet dröjer ett par år men snart kan jag köra Classic med min hoj så MZ får vänta.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |