Gröön
Trivs på banan!
Varmkörning är onödigt, speciellt till två-takt racers, bara ut o ge full gas Och vad hjälper smörjning till liksom, skippa det också!I GP-VM varmkör man ju inte sina maskiner sedan man gick över till fyrtakt.
Varmkörning är onödigt, speciellt till två-takt racers, bara ut o ge full gas Och vad hjälper smörjning till liksom, skippa det också!I GP-VM varmkör man ju inte sina maskiner sedan man gick över till fyrtakt.
I GP-VM varmkör man ju inte sina maskiner sedan man gick över till fyrtakt.
Jo men att lyssna på en 4-taktare som varmkörs tycker inte jag är störande
Dom som stör mest är MotoGP när dom varmkör sina hojar tex då prisutdelnngarna i dom lägre klasserna sker. Duktigt störande när man inte hör när dom spelar nationalsången tex pga en hoj som står under podiet och som inte ska köras förens efter en timme. Är nog det störigaste som finns i GP..
Kan man skynda på beslutet för svenska tävlingar också
Så vi slipper torrvarvande 2-takt tallibaner klockan 08.00 på morgonen.
Och säg inte att jag är emot mångfald.
Jag gillar 4cyl - 4takt i alla färger
Jag tänkte samma tanke...Är överladdade motorer helt orealistiskt i detta sammahang? Med turbo eller kompressor borde ju även en 400c fyrtakt kunna komma upp i samma effektsiffror som en 250cc 2t, särskilt om man tillåter e85 (eller liknande) som bränsle.
Det har de ju redan gjort.Vääldigt tråkigt. Tvåtakt är ju räjsing, fyrtakt är gathojar. Hoppas iaf inte att dom stora märkena slutar göra tvåtakt räsers.
Honda RS och Yamaha TZ?Det har de ju redan gjort.
Honda RS och Yamaha TZ?
Tror det var Yamaha som slutade göra 250cc 2-t cross men fick så många förfrågningar på sånna hojar så dom tog upp tillverkningen igen. Trotts dom hade tänkt sig lägga ner 2-t. Nu är väll reglerna så att det är 2-t som kommer gälla där igen från nästa år i crossen.
Ser inte hur tillverkarna skulle kunna vara intresserade av det? tror du Yamaha vill ha Hondarovor, eller tvärtom, i sina hojar?Intressant upplägg helt klart gällande att 1 förser motor o det är upp till var och en att skapa en hoj.
Man tycker ju det...Kan det ens kallas för "prototypracing" om man ska köra med enhetsmotorer?Det förslaget borde väl åka direkt i papperskorgen.
Men 125 och 250 är väl inte prototyp, och det är ju menat att det är 250r som klass som ska ersättas med en annan klass.Kan det ens kallas för "prototypracing" om man ska köra med enhetsmotorer?Det förslaget borde väl åka direkt i papperskorgen.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |