Chris Ash
Kapten Gars
Snart börjar det väl ändå bli dags för steg 2 tillbaka i utvecklingen, varför inte gengas eller tändkulemotorer i MotoGP? Om 20-30 år är vi redo för ångmaskiner igen.
Då går jag ner i min källare där lever jag sällare, för där har jag kvar min gamla ångmaskinSnart börjar det väl ändå bli dags för steg 2 tillbaka i utvecklingen, varför inte gengas eller tändkulemotorer i MotoGP? Om 20-30 år är vi redo för ångmaskiner igen.
Eftersom bilvärlden är helt på väg över till diesel så föreslår jag att alla hojklasser blir dieseldrivna redan nu. Det är utveckling det.
Tycker du att de nya reglerna som MCN rapporterar om låter spännande då? Framåtskridande och utvecklande?Herregud, vad är detta? Bakåtsträvarnas årsmöte?
Så "skitstora" startfält är det väl inte i 250 nu heller?Brukar ju vara knappt 25st inklusive några varvade utfyllnadsåkare.Vad som däremot oroar mig är det här med 'skenande kostnader' som gör att de skitstora startfält vi har idag i 125 och 250 kommer att försvinna och det blir helt enkelt mindre. Det tycker jag är trist.
Så "skitstora" startfält är det väl inte i 250 nu heller?Brukar ju vara knappt 25st inklusive några varvade utfyllnadsåkare.
För att det kanske blir radfyror med standard ECU.Jag ser möjligheter, varför gör inte ni det?
Ok, då är det åt helvete! ... ironiFör att det kanske blir radfyror med standard ECU.
Absolut. Utvecklingen i MotoGP har gått i raketfart sedan man 10 år för sent övergav 2-takt.Tycker du att de nya reglerna som MCN rapporterar om låter spännande då? Framåtskridande och utvecklande?
Absolut. Utvecklingen i MotoGP har gått i raketfart sedan man 10 år för sent övergav 2-takt.
Nu verkar ju den nya klassen inte vara i närheten av lika stimulerande för konstruktörerna som MotoGP så skillnaden är ju milsvid.Absolut. Utvecklingen i MotoGP har gått i raketfart sedan man 10 år för sent övergav 2-takt.
Nu stirrar du dig blind på 2-takt vs 4-takt, bara för att det blir 4-takt betyder inte det guld och gröna skogar.Absolut. Utvecklingen i MotoGP har gått i raketfart sedan man 10 år för sent övergav 2-takt.
Visserligen, men hade det istället spekulerats i ett reglemente med fri motorkonfiguration hade bakåtsträvarna ylat om höga kostnader istället.Men menar du att enbart tillåta radfyror stimulerar utvecklingen på något sätt? Personligen tycker jag att möjligheten att relativt fritt välja olika motorkonfigurationer är en del i vad som gör prototypracing intressant. Standard-ECU, visst, men inte standard cylinderformat.
Verkar var ordet. Vad det blir är en annan sak.Nu verkar ju den nya klassen inte vara i närheten av lika stimulerande för konstruktörerna som MotoGP så skillnaden är ju milsvid.
Nej, men med tvåtakt dör klassen ut.Nu stirrar du dig blind på 2-takt vs 4-takt, bara för att det blir 4-takt betyder inte det guld och gröna skogar.
Undrar jag också...När försvinner 250?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |