Höll på att bli svettigt i helgen:
Hade varit på Bikedagarna i Trollhättan och körde mot norska gränsen tillsammans med 2 andra. Strax innan Ed så närmade vi oss en svacka med efterföljande högerkurva följt av ett krön. Första man var redan över krönet i frisk hastighet, det här är ju hans hemmaplan så min tanke var ju självklart att inget otäckt väntade på andra sidan krönet. Jag ligger sist och min polare framför går ut maximalt till vänster för att få en bättre kurva, själv tycker jag han överdriver, kurvan ser inte så tvär ut så jag går bara ut till hälften på vänster körbana. Vi lägger ner och precis när vi kommer över på våran halva så dyker det upp en mc från andra hållet.
Allt går så jävla fort, det enda jag hinner se att den är svart, gammal och naken. Han kör ohälsosamt fort och går upp på slangen över krönet, något okontrollerat, han hade förmodligen inte väntat ett möte just där. Vi passerar varandra med någon meter mellan oss så det är lugnt men medan han försöker få ordning på sin hoj så händer det oväntade, vilt flaxade så höjer han vänsterarmen och hälsar