Eskilstuna-körningar

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Just nu drar jag bara runt i stan och industriområden och övar lite bakhjul. Jag har bara hunnit kört hojen 4 gånger sedan jag köpte den så jag är ingen gud direkt, men det är grymt kul.

Du då Mum!n... är du en sån som bara sliter på ett däck i taget?
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Snackade med 2st polare igår om att ta en tur på Söndag 20/4 bara för att få åka lite. Så finns det några fler som är sugna på att hänga med så kan vi ju fixa så att vi möts någonstans. Ju fler ju roligare :tummenupp
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Snackade med 2st polare igår om att ta en tur på Söndag 20/4 bara för att få åka lite. Så finns det några fler som är sugna på att hänga med så kan vi ju fixa så att vi möts någonstans. Ju fler ju roligare :tummenupp

Åker ni förbi Strängnäs vid 15:00 eller strax därefter så hakar jag och förmodligen ett par till gärna på.
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Snackade med 2st polare igår om att ta en tur på Söndag 20/4 bara för att få åka lite. Så finns det några fler som är sugna på att hänga med så kan vi ju fixa så att vi möts någonstans. Ju fler ju roligare :tummenupp


Tidpunkt?

// M
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå

Runt 12-13 snackade vi om men vet inte exakt än. Sugen att hänga på så kan vi ju bestäma tid å plats.

Runt 12-13 snackade vi om men vet inte exakt än. Sugen att hänga på så kan vi ju bestäma tid å plats.

Åker ni förbi Strängnäs vid 15:00 eller strax därefter så hakar jag och förmodligen ett par till gärna på.

Vart brukar ni träffas någonstans då? Tänkte försöka ta mig över dit isåntfall. Säg tid å plats så ska jag/vi försöka ta oss dit.
 
Last edited:

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Vart brukar ni träffas någonstans då? Tänkte försöka ta mig över dit isåntfall. Säg tid å plats så ska jag/vi försöka ta oss dit.

Imorgon är det Ugglangrillen kl, 15 som gäller. Ugglans park mitt i "stan":rolleyes:
Bara Superman och jag som är klara änsålänge men kan bli fler.

Skitkul om du/ni kan komma.:tummenupp
 

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
En rosa
Just nu drar jag bara runt i stan och industriområden och övar lite bakhjul. Jag har bara hunnit kört hojen 4 gånger sedan jag köpte den så jag är ingen gud direkt, men det är grymt kul.

Du då Mum!n... är du en sån som bara sliter på ett däck i taget?

:) hehe du sa det bra, man är ingen gud precis, försöker öva lite då och då. ibland får man väll till nått halvhyffsat. får planera in någon dag o köra:tummenupp
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Jag ska lätt köra i helgen om jag hinner få min hjälm (den förra blev snodd).
Tror tyvärr att den kommer komma till ATV-racing först på måndag eller tisdag men man vet ju aldrig.
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Om det inte krockar med några familjeaktiviteter eller sambons jobb så är jag gärna på, ska kolla lite - återkommer.

// M
 

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Hallå allla ....som "ny" i Eskilstuna så vill man ju gärna ut och lära känna nya vägar och folk så har ni tid att guida mig en stund så kan vi köra på sen ;-).
Med andra ord jag saknar folk att åka tillsammans med och kan inga vägar här i trakten.
PM eller tråden blir bra ;-)
Vill gärna åka ut en sväng idag fredag
 
Last edited:

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Hallå allla ....som "ny" i Eskilstuna så vill man ju gärna ut och lära känna nya vägar och folk så har ni tid att guida mig en stund så kan vi köra på sen ;-).
Med andra ord jag saknar folk att åka tillsammans med och kan inga vägar här i trakten.
PM eller tråden blir bra ;-)
Vill gärna åka ut en sväng idag fredag

Hade själv tänkt att dra en sväng idag men vart vet jag inte än. Det är bara att du hänger på.
 

tommi

Guest
nån som är på att åka en skaplig tur på lördag 3 maj om det är sol och varmt?

min plan är att åka om det blir ett par från jobbet och kanske ett par härifrån?

turen skulle bli Eskilstuna-strängnäs-stallarholmen-mariefred-nyköping-jönåker-färja-färja-söderköping-norrköping-finspång-katrineholm-eskilstuna

total körsträcka ca 44 mil med stopp för tanka o bensträckare i nyköping och norrköping äta på söderköpingsbrunn i söderköping med glass om vi vill på den kända glassbaren smultronstället vid göta kanal nära hotellet vi käkar på.

körningen blir av om det blir ett par stycken iallafall,jag åkte nästan samma sträcka själv och det är omväxlande kurvigt med snabba partier och en del transportsträckor(minimerade)

ett krav är att det är sol och minst 10+ för att få en bra dag

förslag för avresetid är 9:30 med mål att vara i söderköping runt lunch

kostnad för äta kan hamna runt 250:-/skalle med extra om man ska ha glass sedan bensin och ev böter tillkommer förstås

det är inget rally men skapligt tempo med försiktighet vid gårdar och sånt

nån som vill på?

gärna cheyer då:tuttar hehe alla är välkomna förstås :D

beräknat tid enl gps 8 timmar men troligtvis 6-7 timmar beroende på om vi vill stanna ett tag att smälta mat o glassen förstås
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Hade gärna hängt på men ska ner till Motala och jobba ihelgen :huvet
Hoppas att det blir lite åka av nästa helg istället är grymt sugen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top