Ett folk, ett parti - Socialdemokraternas historia.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tydligen är det här med att tjänstemannaansvaret är avskaffat en myt, enligt en jag känner som jobbar på statlig myndighet. Överraskande. Jag har aldrig sett en politiker avtjäna fängelsestraff för kriminellt usla beslut.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Tjänstemannaansvaret är avskaffat 1976. En tjänsteman kan fortfarande ställas till ansvar men numera krävs det i princip att han varit medvetet grovt kriminell.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Inte bara har sossarna höjt skatterna med 66 miljarder senaste mandatperioden, nu har man hittat 5400 miljoner skattekronor till att spendera...

Valfläskar de då att lägga dom miljonerna på polisen? Nein, ska de till sjukvården? Nope, kommer de gå till skolan eller omsorgen? Hahaha, nej...

Föräldraledigheten på 480 dagar ska bli 487 dagar för ca 90 000 familjer...
5 4 0 0 m i l j o n e r kronor....

Vad är det för jävla prioriteringar? :7peta
(Ja, förutom att försöka roffa åt sig lite extra röster till valet från medelklassen)

jL4JiFd.png

Tqz3Z5z.png

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Inte bara har sossarna höjt skatterna med 66 miljarder senaste mandatperioden, nu har man hittat 5400 miljoner skattekronor till att spendera...

Valfläskar de då att lägga dom miljonerna på polisen? Nein, ska de till sjukvården? Nope, kommer de gå till skolan eller omsorgen? Hahaha, nej...

Föräldraledigheten på 480 dagar ska bli 487 dagar för ca 90 000 familjer...
5 4 0 0 m i l j o n e r kronor....

Vad är det för jävla prioriteringar? :7peta
(Ja, förutom att försöka roffa åt sig lite extra röster till valet från medelklassen)

jL4JiFd.png

Tqz3Z5z.png

Dom sa precis på tv 4 nyheterna att enligt svenskt näringsliv så skulle den samhällsekonomiska kostnaden bli 32miljarder i fall dom med småbarn får fem semesterdagar till.

Inte undra på att dom har ökat åldern för när man kan gå i pension med minst ett år varje gång man får sitt pensionsbesked om man ska vara med och betala på alla jävla dumheter dom hittar på för att vinna poäng hos väljarna.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om man tar bort ALLA semesterdagar så kan man ju sänka skatten SKITMYCKET! :fakta

Buy quality, cry once

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om man tar bort ALLA semesterdagar så kan man ju sänka skatten SKITMYCKET! :fakta

Buy quality, cry once

Tror du blandat ihop var pengarna kommer ifrån nu.

Du kan inte sänka skatten en endaste krona om du tar bort semestern och lämnar allt annat lika. Det är nämligen inte Maggan utan din arbetsgivare som betalar din semesterlön.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad får vi för utökad samhällsservice för de 66 miljarderna undrar jag då? Eller går varenda öre till kulturberikning?

Du kan inte sänka skatten en endaste krona om du tar bort semestern och lämnar allt annat lika. Det är nämligen inte Maggan utan din arbetsgivare som betalar din semesterlön.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Ironi är bortkastat på sporthoj...

Buy quality, cry once

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad får vi för utökad samhällsservice för de 66 miljarderna undrar jag då? Eller går varenda öre till kulturberikning?

Tja, vad har hänt under mandatperioden?
Vårdköerna har blivit längre, och det verkar vad jag sett som att samtliga statliga institutioner fått spara och knappast på något område har det blivit bättre sedan 2014.

Inte ens utsläppen har dom lyckats få ner trots elcyklar till folket. :crash Tack för den Frigolit, jag laddar den med importerad fosil el från Polen.

Bifogat

• co2_MP.jpg
    co2_MP.jpg
    80.7 KB · Visningar: 56

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Men vården sköts väl av landstingen. I Sthlm är det alliansen som styr där. Har ingen koll på övriga landet. men efter en snabbkoll verkar det vara lite blandat. Sörmland har intressant, S+MP+C+L. Lite blandat.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Tja, vad har hänt under mandatperioden?
Vårdköerna har blivit längre, och det verkar vad jag sett som att samtliga statliga institutioner fått spara och knappast på något område har det blivit bättre sedan 2014.

Inte ens utsläppen har dom lyckats få ner trots elcyklar till folket. :crash Tack för den Frigolit, jag laddar den med importerad fosil el från Polen.

Japp, i Stockholms län har de visat att de är betydligt bättre på att styra upp det än Sossarna klarar. Ta bara det lysande exemplet med Nya Karolinska! :tummenupp :fakta :krama
Men vården sköts väl av landstingen. I Sthlm är det alliansen som styr där. Har ingen koll på övriga landet. men efter en snabbkoll verkar det vara lite blandat. Sörmland har intressant, S+MP+C+L. Lite blandat.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Man får inte glömma bort att alla politiker har mer gemensamt med varandra, oberoende av partifärg, än med någon/några de påstår sig företräda. De är ju faktiskt på riksdagplanet kollegor, yrkespolitiker som de är.
Alla andra nedanför i hackordningen vill dit eller om möjligt ännu bättre till EU, parlament eller kommision spelar inledningsvis nog ingen roll.

Detta gör att vem som styr spelar på det hela taget ingen roll. Nivån på eländet är ungefär konstant, det är bara fördelningen av det som ändras.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Enligt Slöseriombudsmannen så har regeringen bara de senaste sex månaderna slösat bort 25 miljarder kronor... och då är det "bara" de fall som de upptäckt.

25*8 = 200 miljarder.

så höjningen med 66 miljarder... den fick vi inte mycket för...

https://www.skattebetalarna.se/kampanj/skattesmallnejtack

https://www.skattebetalarna.se/sloseriombudsmannen/25-miljarder-har-slosats-bort-hittills-i-ar

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Också med i skattebetalarna, inte heller speciellt road av politikers släpphänthet med våra gemensamma medel.
Enligt Slöseriombudsmannen så har regeringen bara de senaste sex månaderna slösat bort 25 miljarder kronor... och då är det "bara" de fall som de upptäckt.

25*8 = 200 miljarder.

så höjningen med 66 miljarder... den fick vi inte mycket för...

https://www.skattebetalarna.se/kampanj/skattesmallnejtack

https://www.skattebetalarna.se/sloseriombudsmannen/25-miljarder-har-slosats-bort-hittills-i-ar

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Noterade ett litet misstag eller otydlighet utav mig. Det är inte regeringen som slösat bort 25 miljarder kronor på sex månader, det är i huvudsak kommuner och landsting dessa pengar slösat bort utav.

Förtydligande utav uträkningen:
25 miljarder skattekronor * 8 halvår (en mandatperiod) = 200 miljarder skattekronor bortslösade.
Och då är detta det slöseri Slöserombudsmannen hittat eller fått tips om... ingen vet hur mycket mer som slösats bort men inte uppmärksammats...

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Noterade ett litet misstag eller otydlighet utav mig. Det är inte regeringen som slösat bort 25 miljarder kronor på sex månader, det är i huvudsak kommuner och landsting dessa pengar slösat bort utav.

Förtydligande utav uträkningen:
25 miljarder skattekronor * 8 halvår (en mandatperiod) = 200 miljarder skattekronor bortslösade.
Och då är detta det slöseri Slöserombudsmannen hittat eller fått tips om... ingen vet hur mycket mer som slösats bort men inte uppmärksammats...

En stilla undran..?
Vem avgör vad som är slöseri med skattepengar? Slöseriombudsmannen själv kanske.
Jävla larv.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En stilla undran..?
Vem avgör vad som är slöseri med skattepengar? Slöseriombudsmannen själv kanske.
Jävla larv.
Sjukt korkad kommentar. Så vi ska helst blunda, kanske betala ännu lite mer skatt för att finansiera alla skitprojekt? Du kanske inte är nöjd förrän skatten är på 100%?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...