Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Svara på frågan.
Buy quality, cry once
Det gjorde jag redan innan du ställde frågan så läs nu en tredje gång.
Svara på frågan.
Buy quality, cry once
Nej du gjorde ju inte det. Och nu undviker du det igen.
Buy quality, cry once
Inte så att en människas utbildning säger nåt om dennes intelligens...
Schweiz har ju noll och ingen import av röstboskap heller, och därmed en helt annan nationell sammanhållning än vi har fått. Vi får nog genomlida inbördeskrig och lite etniska rensningar innan någon direktdemokrati kan komma på tal.I teorin har du rätt men Schweiz talar för att du har fel och det beror antagligen på de ynkryggar vi har till politiker som agerar mer "populistiskt" än vad den stora massan röstar fram.
Orka bry sig min gode man. Dom hade duktiga knektar på medeltiden, nu har dom duktiga banker. Men har alltid varit våldsamt emot utomeuropeisk invandring, och inte fått någon skit för det i modern tid. Kan dom så kan vi.Googla Schweiz historia, min gode man...
Buy quality, cry once
Men vilken eftergymnasial utbildning?Jag vet att jag är en party-pooper härm men om vi slutar killgissa och istället kollar statistiken över riksdagens ledamöter http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/val-och-partier/vilka-ar-politikerna/
så hittar vi strax nedanför mitten på sidan utbildningsnivå. Kortfattat saknar 4,6% gymnasieutbildning medan 46,8% har minst 3 år eftergymnasial utbildning.
Markant högre nivå än befolkningen i stort: http://www.scb.se/hitta-statistik/s...ing-jobb-och-pengar/befolkningens-utbildning/
Därmed inte sagt om de också skulle vara livskraftiga utanför sin skyddade miljö eller vara vettiga i allmänhet. Utbildningsnivå och allmän vettighet är inte hundraprocentigt korrelerade, som redan nämnts.
/Anders
Men vilken eftergymnasial utbildning?
Statskunskap eller något annat likande meningsfullt. Inget svårt alltså, som i riktigt svårt.
Få av dem har något i bagaget där man ens får se en raket på vykort.
Jag är skeptisk till att raketkirurgutbildning är den mest lämpade för att styra ett land. Det är nog i klass med att ha gått i "livets hårda skola" i irrelevans.
Allt på internet är JETTESANT Man behöver inte vara källkritisk alls
Det står på internet att alla som läser detta inlägg ska swisha mig 95% av eran lön. Seså börja swisha nu, det står på INTERNET FFS .
S och SD har samma rötter med några års skillnad.
S och SD har samma rötter med några års skillnad.
I många fall är utbildningen bara ett kvitto på att man har tillräcklig kapacitet för att på ett tillfredsställande sätt sköta ett arbete med lite högre intellektuella krav.
Just i fallet politiker tror jag det är så man ska se på saken. En raketforskare har nog bevisat sig ha det huvud och pannben som man kan kräva av sina ledare.
Jag tycker det är ett krav vi ska ställa på riksdagspolitiker, dom ska ha minst en treårig högskoleexamen.
Och så kan vi sänka antalet ledamöter till 99 eller 101 och höja deras löner så att politiken blir ett attraktivt karriärval även för begåvade människor.
Och återinför tjänstemannaansvaret så blir vi kanske av med lite nepotism.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|