EU-valet 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Frågan skall ju egentligen ställas till regeringspartierna, väljarna och kanske även SD själva.

Om han sitter kvar i riksdagen eller inte har ingen större betydelse för mig. Själv bryr jag mig mest om förutsättningarna för nuvarande regering att genomföra sin politik liksom att undvika att få tillbaka en rödgrön regering under överskådlig tid. Inte i något av de avseendena kan jag se att agerandet från SD, nu och under valrörelsen, bidragit till att förbättra de förutsättningarna. Inte för att vad jag själv tycker har så stor betydelse, men jag tror framför allt att det är rätt så rejäl uppförsbacke för SD att återupprätta förtroendet hos de som de måste ha förtroendet från.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Frågan skall ju egentligen ställas till regeringspartierna, väljarna och kanske även SD själva.

Om han sitter kvar i riksdagen eller inte har ingen större betydelse för mig. Själv bryr jag mig mest om förutsättningarna för nuvarande regering att genomföra sin politik liksom att undvika att få tillbaka en rödgrön regering under överskådlig tid. Inte i något av de avseendena kan jag se att agerandet från SD, nu och under valrörelsen, bidragit till att förbättra de förutsättningarna. Inte för att vad jag själv tycker har så stor betydelse, men jag tror framför allt att det är rätt så rejäl uppförsbacke för SD att återupprätta förtroendet hos de som de måste ha förtroendet från.
Du verkar mest missnöjd med det mesta idag om jag får tycka till. 😘
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I en parallell verklighet (svt kommentarsfält) pågår denna verklighetsbeskrivning.

1000022921.jpg
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ja kanske är något på spåren
Tycker hon fick ett bra svar dock.

View attachment 499600
Bara för att M vikit ner sig när de fått kritik från vänstern innebär det ju inte detta måste ses som en måttstock att relatera sitt eget agerande till. Det är inget sundhetstecken när partier börjar definiera sig med utgångspunkt i deras fiender och vad de är emot snarare än vad de vill själva. Är det några som har erfarenheter av detta är det väl SD.

Har man en tydlig moralisk kompass och står stadigt i sina värderingar går det alldeles utmärkt att agera anständigt och respektfullt utan att vika ner sig. Alice Teodorescu Måwe kan vara ett exempel.

EDIT: Och Kalla Faktas metoder kan naturligtvis problematiseras, vilket bl.a. Jörgen Huitfeldt gjort på ett bra sätt. Men en stor del av det som iaf påverkat min egen bild av partiets trovärdighet handlar om sådant de sagt och gjort högst medvetet.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bara för att M vikit ner sig när de fått kritik från vänstern innebär det ju inte detta måste ses som en måttstock att relatera sitt eget agerande till. Det är inget sundhetstecken när partier börjar definiera sig med utgångspunkt i deras fiender och vad de är emot snarare än vad de vill själva. Är det några som har erfarenheter av detta är det väl SD.

Har man en tydlig moralisk kompass och står stadigt i sina värderingar går det alldeles utmärkt att agera anständigt och respektfullt utan att vika ner sig. Alice Teodorescu Måwe kan vara ett exempel.
Jag tror inte M är att anse SDs fiender längre.

I övrigt hoppas jag att du fått ur dig det mesta snart för jag tror vi börjar röra oss i cirklar. Jag är rätt klar med SD och EU valet för idag i alla fall.

Nationella Fronten största parti i EU, det är en nyhet. Eller vad de nu heter nu för tiden.

Vad ska man hoppas på, vad ska man vara nervös för? Jag är själv besviken att det behövt gå så här långt men jag förstår absolut varför och välkomnar resultatet, för som vi har det nu, det går bara inte.

Med 30 mandat blir Marine Le Pens franska ytterhöger i Nationell samling största enskilda parti i EU-parlamentet. Det visar åtminstone de preliminära resultaten, där slutsiffror för både Frankrike och Tyskland ingår.

Största tyska parti – och näst störst totalt – blir konservativa unionen mellan CDU och CSU på 29 mandat.

Tredje störst blir premiärminister Giorgia Melonis Italiens bröder med 24 mandat, följt av spanska högerpartiet PP på 22 mandat.

På 20 mandat landar i sin tur socialdemokratierna i Italien respektive Spanien, PD och PSOE, samt Polens EU-skeptiskt konservativa förra regeringsparti Lag och rättvisa (PIS).
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror inte M är att anse SDs fiender längre.

I övrigt hoppas jag att du fått ur dig det mesta snart för jag tror vi börjar röra oss i cirklar. Jag är rätt klar med SD och EU valet för idag i alla fall.

Nationella Fronten största parti i EU, det är en nyhet. Eller vad de nu heter nu för tiden.

Vad ska man hoppas på, vad ska man vara nervös för? Jag är själv besviken att det behövt gå så här långt men jag förstår absolut varför och välkomnar resultatet, för som vi har det nu, det går bara inte.

Med 30 mandat blir Marine Le Pens franska ytterhöger i Nationell samling största enskilda parti i EU-parlamentet. Det visar åtminstone de preliminära resultaten, där slutsiffror för både Frankrike och Tyskland ingår.

Största tyska parti – och näst störst totalt – blir konservativa unionen mellan CDU och CSU på 29 mandat.

Tredje störst blir premiärminister Giorgia Melonis Italiens bröder med 24 mandat, följt av spanska högerpartiet PP på 22 mandat.

På 20 mandat landar i sin tur socialdemokratierna i Italien respektive Spanien, PD och PSOE, samt Polens EU-skeptiskt konservativa förra regeringsparti Lag och rättvisa (PIS).
Jag är inte helt säker på att resten av Europa är lika förtjusta som du i att höger-nationalister från Tyskland och Italien går framåt.

Med det ska bli intressant att se vilka partigrupper som utkristalliseras.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag är inte helt säker på att resten av Europa är lika förtjusta som du i att höger-nationalister från Tyskland och Italien går framåt.

Med det ska bli intressant att se vilka partigrupper som utkristalliseras.
Vad kan gå fel, liksom...?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är inte helt säker på att resten av Europa är lika förtjusta som du i att höger-nationalister från Tyskland och Italien går framåt.

Med det ska bli intressant att se vilka partigrupper som utkristalliseras.

Resten av Europa har ju valt detta så de är väl så nöjda som efter varje val? Eller vad menar du?

Själv är jag inte odelat positiv men vi kan inte fortsätta som vi gör heller och de etablerade partierna har ju inte lyckats lösa någonting så då kan det vara bra testa nya metoder. Synd att de etablerade inte lyckades reda i dyngan de skapat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sorgligt att notera att hela Sverige verkar bry sig om vad några tyska (påstådda) överklassungdomar sjunger.
Inte en jävel brydde sig om att en islamist för tio dagar sedan högg ner fem personer för att de var på ett (påstått) islamkritiskt torgmöte, var av en 25-årig polis avled. Video finns.

Men usch och nej och gud vad hemskt att någon sjunger en sång. "Fel värdegrund" kan man höra ekot av medan vi förs till denna mänsklighetens avgrund.

Gillar inte ordet men det här är patetiskt, så cuckigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fy fan så värdelösa SD är.
Vad fan gjorde Rebecca "Helg Seger" på deras valavaka?
Hur fan kunde man låta henne önska den låten?
Hur fan kunde man spela den?
Hur fan kunde idioten sjunga med i den tyska alternativ-texten?
MEDANS HAN PRATADE MED EN JOURNALIST!!!!!!

På nästa valvaka behöver ju journalisterna bara smyga in en blåtandshögtalre och spela "Erika" så touretts-heilar väl hälften av partistyrelsen bort sig inför kamerorna.

Så jävla sopigt!
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Haha.
Fred och frihandel har blivit till det här. Ni får rösta hårdare nästa gång.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sorgligt att notera att hela Sverige verkar bry sig om vad några tyska (påstådda) överklassungdomar sjunger.
Inte en jävel brydde sig om att en islamist för tio dagar sedan högg ner fem personer för att de var på ett (påstått) islamkritiskt torgmöte, var av en 25-årig polis avled. Video finns.

Men usch och nej och gud vad hemskt att någon sjunger en sång. "Fel värdegrund" kan man höra ekot av medan vi förs till denna mänsklighetens avgrund.

Gillar inte ordet men det här är patetiskt, så cuckigt.
Det är helt sjukt, detta vad folk upprörs av och inte.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top