EU-valet 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tydligen var det Rebecka "Helg Seger" Fallenkvist som önskade låten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja du ser ju, Liberalerna är värst och SD är bara halvsossar... :hihi
Fattar inte poängen.
Tydligen var det Rebecka "Helg Seger" Fallenkvist som önskade låten.
Kan ändå tycka man kan passa på att lyfta sakfrågan, bör inte många utlänningar lämna Tyskland? Det påstår ju även Magdalena Andersson att många borde göra från Sverige. Är det ett problem att tycka det och i så fall varför?

Vulgärt och smaklöst, ja.

Någon som kan någon Ebba Grön text förresten?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Fattar inte poängen.

Kan ändå tycka man kan passa på att lyfta sakfrågan, bör inte många utlänningar lämna Tyskland? Det påstår ju även Magdalena Andersson att många borde göra från Sverige. Är det ett problem att tycka det och i så fall varför?

Vulgärt och smaklöst, ja.

Någon som kan någon Ebba Grön text förresten?
Vill man lyfta sakfrågan så lyfter man sakfrågan. Vill man till varje pris undvika att få prata om sakfrågan utan istället inför alla slutgiltigt bekräfta att man är främlingsfientliga tölpar så sjunger man till låt som blivit förknippad med heilande tyskar inför den journalistiskt mest välbevakade tillställning man kan tänka sig.

Ledsen, men blir omöjligt att ta SD på någon som helst allvar efter det här.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kör in den vad jag vet är den bästa versionen, finns inte på Spotify utan denna är vad jag vet endast utgiven på NRJ Extravagance anno 2002. Exakt allt med denna låt är att älska.

Även om Rebecca SmygNazist önskat den.

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vill man lyfta sakfrågan så lyfter man sakfrågan. Vill man till varje pris undvika att få prata om sakfrågan utan istället inför alla slutgiltigt bekräfta att man är främlingsfientliga tölpar så sjunger man till låt som blivit förknippad med heilande tyskar inför den journalistiskt mest välbevakade tillställning man kan tänka sig.

Ledsen, men blir omöjligt att ta SD på någon som helst allvar efter det här.
Nja, lite stor trumma.
Rebecca är ett problem, ja.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kör in den vad jag vet är den bästa versionen, finns inte på Spotify utan denna är vad jag vet endast utgiven på NRJ Extravagance anno 2002. Exakt allt med denna låt är att älska.

Även om Rebecca SmygNazist önskat den.

Gillar också låten, absolut inget fel på den. Men den har också fått en särskild symbolik efter hur den använts i Tyskland senaste halvåret. Den symboliken lär inte ha varit obekant på SD:s valvaka.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Nja, lite stor trumma.
Rebecca är ett problem, ja.
Vi får väl se. SD:s ledning tycker säkert att såväl Fallenkvist som Lång nu är stora problem för partiet, men för alla som står utanför blir det ju helt uppenbart att detta inte är enstaka undantag utan exempel på sådant som tillåts finnas i den interna kulturen i partiet och som man knappt ens hymlar om utan snarare gör till sitt officiella budskap i andra ord.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi får väl se. SD:s ledning tycker säkert att såväl Fallenkvist som Lång nu är stora problem för partiet, men för alla som står utanför blir det ju helt uppenbart att detta inte är enstaka undantag utan exempel på sådant som tillåts finnas i den interna kulturen i partiet och som man knappt ens hymlar om utan snarare gör till sitt officiella budskap i andra ord.
Tycker du tar i lite nu.
Officiella budskap är inte att en tjej på en fest önskar en låt.
Men tyvärr missar du hela poängen. De skulle kunnat gå runt i uniform, folk hade ändå röstat på dem, se även Le Pen. Så länge de etablerade partierna misslyckas med att bedriva politik som garanterar europeers säkerhet kommer "ytterhögern" växa eller åtminstone finnas kvar. Ingen låt i världen kommer ändra på det.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tycker du tar i lite nu.
Officiella budskap är inte att en tjej på en fest önskar en låt.
Men tyvärr missar du hela poängen. De skulle kunnat gå runt i uniform, folk hade ändå röstat på dem, se även Le Pen.
Partier kan välja om de är rumsrena eller inte. Väljer de att inte vara det får de ta ansvar för det.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Partier kan välja om de är rumsrena eller inte. Väljer de att inte vara det får de ta ansvar för det.
Fast om man är ok med att visa partier skiter på matbordet, medan andra ska garrotteras om de fisit i vindriktningen, då har du bara ett försvarligt antal måttstockar som inte stämmer överens. Som det är nu mao.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Fast om man är ok med att visa partier skiter på matbordet, medan andra ska garrotteras om de fisit i vindriktningen, då har du bara ett försvarligt antal måttstockar som inte stämmer överens. Som det är nu mao.
Alla partier måste ta ansvar för sitt eget agerande. Det går inte att försvara ens eget dåliga agerande med att andra agerar dåligt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
1.Alla partier måste ta ansvar för sitt eget agerande. 2.Det går inte att försvara ens eget dåliga agerande med att andra agerar dåligt.
1. Prat, finns ingen jämförelse.
2. Aldrig har väl osakligheter och blame game varit mer gångbara.

Det marscheras, sjungs och skanderas för utrotandet av ett folk. Det är sossar och övrig vänster utan att det ens betraktas som ett problem. Skulle sd göra något i den riktningen kan du ju föreställa dig hur det skulle bli.

mvh från en flerårig granne till synagoga.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alla partier måste ta ansvar för sitt eget agerande. Det går inte att försvara ens eget dåliga agerande med att andra agerar dåligt.

Jo det är exakt det man kan faktiskt.
SD agerar på en politisk scen, de lever inte i ett vacuum.

Länka gärna till dina indignerade inlägg om S hat mot judar. 🥹
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
1. Prat, finns ingen jämförelse.
2. Aldrig har väl osakligheter och blame game varit mer gångbara.

Det marscheras, sjungs och skanderas för utrotandet av ett folk. Det är sossar och övrig vänster utan att det ens betraktas som ett problem. Skulle sd göra något i den riktningen kan du ju föreställa dig hur det skulle bli.

mvh från en flerårig granne till synagoga.

Äh, det här är inte värre än något annat parti.

Hur många hamasvänner tror du var hos V och S?

Orka vara drama queen.

Jo det är exakt det man kan faktiskt.
SD agerar på en politisk scen, de lever inte i ett vacuum.

Länka gärna till dina indignerade inlägg om S hat mot judar. 🥹

Det är fullt möjligt att vara anständig och med kraft kritisera vänsterns agerande samtidigt som man nu kritiserar SD för deras agerande. Två fel ger inte ett rätt.

Som sagt... vi får se. Politik är en trovärdighetssport. I slutändan bedöms man utifrån hur väljarna uppfattar det man gör, både det man säger officiellt och det som framkommer att man säger när det inte är officiellt. Det verkar inte ha gått alldeles lysande i senaste valet iaf.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är fullt möjligt att vara anständig och med kraft kritisera vänsterns agerande samtidigt som man nu kritiserar SD för deras agerande. Två fel ger inte ett rätt.

Som sagt... vi får se. Politik är en trovärdighetssport. I slutändan bedöms man utifrån hur väljarna uppfattar det man gör, både det man säger officiellt och det som framkommer att man säger när det inte är officiellt. Det verkar inte ha gått alldeles lysande i senaste valet iaf.
Jag tror inte på det där Tomas Gürska gentlemannamässiga.
Men jag tror vi gick igenom det nyligen.
Politik är även ett maratonlopp, se jag kan också några plattityder, och den som håller en linje kanske belönas. Vem vet.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tror inte på det där Tomas Gürska gentlemannamässiga.
Men jag tror vi gick igenom det nyligen.
Politik är även ett maratonlopp, se jag kan också några plattityder, och den som håller en linje kanske belönas. Vem vet.
Jag tror tre saker:
  1. Det går att ha en hård debatt i sak, utan att samtidigt agera som en skitstövel, bidra till att underblåsa hat och överdriven misstro mot såväl motståndare, media, demokratiska institutioner osv. Det handlar om ren anständighet.
  2. Att göra motsatsen till 1 undergräver människors tilltro till politiken och i förlängningen demokratins funktion. Demokrati innebär inte bara att den som vinner flest väljare kan styra landet, utan också att de som inte vinner kan tolerera resultatet och behålla tilltron till den demokratiska processen
  3. Agerandet verkar nu straffa sig med tanke på valresultatet och ifrågasättandet inte bara bland regeringspartierna utan också nu internt inom SD. Men som sagt, vi får se. Skall bli intressant att se eftervalsanalyserna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror tre saker:
  1. Det går att ha en hård debatt i sak, utan att samtidigt agera som en skitstövel, bidra till att underblåsa hat och överdriven misstro mot såväl motståndare, media, demokratiska institutioner osv. Det handlar om ren anständighet.
  2. Att göra motsatsen till 1 undergräver människors tilltro till politiken och i förlängningen demokratins funktion. Demokrati innebär inte bara att den som vinner flest väljare kan styra landet, utan också att de som inte vinner kan tolerera resultatet och behålla tilltron till den demokratiska processen
  3. Agerandet verkar nu straffa sig med tanke på valresultatet och ifrågasättandet inte bara bland regeringspartierna utan också nu internt inom SD. Men som sagt, vi får se. Skall bli intressant att se eftervalsanalyserna.
1.
Absolut men det saknas inom politiken eftersom S mfl hatar, ljuger och har dessutom förstört vår trygghet, välfärd och säkerhet. Så ingen normal människa har tid att bry sig om tonalitet och liknande pk-trams.

2.
Se 1 och tänk på Morgan och Strandhäll.


3.
Man kan dra till med vilken förklaring man vill men den är ändå en gissning och kommer vara delvis rätt och delvis fel.

Jag tror V ökade för att kvinnor i högre grad är känslobaserade och det känns bättre med Noshi än med Demirok, precis som det förut kändes bättre med Annie än med Jonas.

Jag kommer ha rätt och jag kommer ha fel.

SD minskade sannolikt pga att deras väljarbas minskar (andel invandrare ökar och de röstar i lägre grad på SD, dock dubbelt så ofta som de gör på folkpartiet vilket säger mycket), att folk ogillar tv4 grejen vare sig den är korrekt återgiven eller inte, att SD väljare är lata i EU valet, och flera andra skäl.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
1.
Absolut men det saknas inom politiken eftersom S mfl hatar, ljuger och har dessutom förstört vår trygghet, välfärd och säkerhet. Så ingen normal människa har tid att bry sig om tonalitet och liknande pk-trams.

2.
Se 1 och tänk på Morgan och Strandhäll.


3.
Man kan dra till med vilken förklaring man vill men den är ändå en gissning och kommer vara delvis rätt och delvis fel.

Jag tror V ökade för att kvinnor i högre grad är känslobaserade och det känns bättre med Noshi än med Demirok, precis som det förut kändes bättre med Annie än med Jonas.

Jag kommer ha rätt och jag kommer ha fel.

SD minskade sannolikt pga att deras väljarbas minskar (andel invandrare ökar och de röstar i lägre grad på SD, dock dubbelt så ofta som de gör på folkpartiet vilket säger mycket), att folk ogillar tv4 grejen vare sig den är korrekt återgiven eller inte, att SD väljare är lata i EU valet, och flera andra skäl.
Som sagt, vi får se.
Jag tror att de senaste turerna markant ökar risken för att vi får tillbaka Morgan, Strandhäll eller vilka stjärnor nu vänstern kan vaska fram nästa gång.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top