Nä, jag tror inte att vi som är intresserade av gamla fordon har mycket att vinna på att kräva en folkomröstning…Den stora majoriteten politiskt korrekta svennar tycker förmodligen att det här är ett bra förslag. De skiter väl fullständigt i att EU eliminerar hobbyn för något enstaka tiotusental och många vill säkert gladeligen bli av med raggare och andra entusiaster.
Japp.
Folk buntar ihop A-traktorolyckorna med cruisingkvällar där fyllon hoppar in taken på pilsnerbilar och där ljudanläggningarna som spelar skitmusik uppkrankade till 12 drivs av GSM-masters stulna backupbatterier och streetracingnätter där vägar stängs av samt debila driftamatörer som bowlar ut bland åskådare - som i sin tur saknar självbevarelsedrift.
Där har vi genomsnittsmedborgarens syn på motorhobbyn, och inga bra motbilder presenteras.
Att sedan flingflångandes nya bilar förses med smattermappar och avgasspjäll kommer inte upp till ytan - även sådant fajlas under "motorintresse" och förväntas försvinna om bara alla "gamla rishögar" försvinner.
På MC-sidan är det som alltid buller som driver oss mot avgrunden, och nu senast dessutom vansinnet i hur besiktningsfriheten tagits emot och hanterats av folk som inte ens egentligen har ett äkta MC-intresse.
Allt detta kommer att bita oss hårt, hårt, hårt. Vi med det genuina och djupa motorcykelintresset kommer att få betala dyrt för vad fånar utifrån ställer till med.
Jag ser mig som en människa som åtminstone försöker följa lagen.
Bokstaven eller intentionen, beroende på vad som passar mig bäst för stunden.
Jag är flexibel, men vill se ett helt och sammanhållet fungerande samhälle.
Skulle en sådan här lag verkligen gå igenom, där jag inte längre tillåts besiktiga och köra gamla pärlor - eller få iordningställa sådant jag samlat på mig under åren i väntan på pension så är slutligen samhällskontraktet brutet för min del - thank you very much.
Rubriker i stil med
"86-åring på olagliga motorcyklar fortsätter gäcka polisen"
och
"Motorcykelpensionären kan inte fångas. Bygger polisfällor i skogen och undkommer ännu en gång."
kan förväntas - och inte bara från mig.