EU vill förverka dina gamla fordon

Med risk för att vara dryg, vill du göra skillnad eller ha skattefinansierade brevvänner? De argument du föreslår är tyvärr de som politiker sätter ett autofilter till papperskorgen på.

Med risk för att vara lika dryg så tror jag tyvärr inte att det går mycket bättre om man är saklig och juridiskt korrekt. När tjänstemän och politiker inom den överstatliga organisationen väl har bestämt sig så kommer de inte att lyssna på det fåtal privatpersoner som hamnar i kläm, oavsett hur bra eller dåliga argument de har...Särskilt inte på några fåntrattar som bor i utkanten av kartan, som vill köra hot rod och gamla hojar där det ju bara ska finnas renar, tystnad och orörd natur enligt den överstatliga definitionen...Att man överhuvudtaget kan skicka in sina yttranden känns mer som formalia för att kunna kalla överstatligheten för "demokrati".

Att påverka svenska politiker till motstånd och framförallt att få reda på de olika svenska partiernas ställningstaganden känns för mig som en mer framkomlig väg. Svenska politiker måste bli bättre på att hålla en del dynga från Bryssel ifrån oss, för det verkar ju fungera i en del andra länder.

AFS har alltid framstått mer som en bra müsli än som ett parti eftersom man får 33% nötter i paketet....

Det är ju tyvärr inte mycket bättre ställt hos SD...Man har haft rätt i asyl- och migrationsfrågan hela tiden. Det vi ser nu i form av skjutningar och sprängningar hade inte inträffat om vi inte hade haft massinvandring kombinerat med obefintlig integration. Det blir liksom bara löjligt när vänsterpolitiker drar sina bortförklaringar...Man har ju dessutom identifierat livsstilen hos den största delen av arbetar- och medelklassen som inte bor i stora städer. Vallöften om sänkta bränslepriser är ju bara en del i detta.

Men...

...det är ju för h-vete bara idioter och erkända byfånar som representerar partiet...
 
Håller med till 90%. Vägen till framgång är oftast att påvisa när frågorna går i konflikt med deras partilinje, oavsett om det där miljö eller näringsliv man trycker på. Det är som med annat tråkigt här i livet (fotboll t.ex), man kan vara mer eller mindre bra på även detta.
 
Med risk för att vara lika dryg så tror jag tyvärr inte att det går mycket bättre om man är saklig och juridiskt korrekt. När tjänstemän och politiker inom den överstatliga organisationen väl har bestämt sig så kommer de inte att lyssna på det fåtal privatpersoner som hamnar i kläm, oavsett hur bra eller dåliga argument de har...Särskilt inte på några fåntrattar som bor i utkanten av kartan, som vill köra hot rod och gamla hojar där det ju bara ska finnas renar, tystnad och orörd natur enligt den överstatliga definitionen...Att man överhuvudtaget kan skicka in sina yttranden känns mer som formalia för att kunna kalla överstatligheten för "demokrati".

Att påverka svenska politiker till motstånd och framförallt att få reda på de olika svenska partiernas ställningstaganden känns för mig som en mer framkomlig väg. Svenska politiker måste bli bättre på att hålla en del dynga från Bryssel ifrån oss, för det verkar ju fungera i en del andra länder.



Det är ju tyvärr inte mycket bättre ställt hos SD...Man har haft rätt i asyl- och migrationsfrågan hela tiden. Det vi ser nu i form av skjutningar och sprängningar hade inte inträffat om vi inte hade haft massinvandring kombinerat med obefintlig integration. Det blir liksom bara löjligt när vänsterpolitiker drar sina bortförklaringar...Man har ju dessutom identifierat livsstilen hos den största delen av arbetar- och medelklassen som inte bor i stora städer. Vallöften om sänkta bränslepriser är ju bara en del i detta.

Men...

...det är ju för h-vete bara idioter och erkända byfånar som representerar partiet...
Skjutningarna och sprängningarna hade skett ändå, men INTE HÄR.
 
Ja, och medhåll av fanklubben fick du

Vakna upp för fan!
Man kan vara vaken och inse att det är kört. Även om man byter ut de styrande så är resten kvar, på varje skattebetald post. Mörker. Det ething beskriver talar sitt tydliga språk.

Vi lät det hända, köpta av små gratifikationer av våra egna pengar. Tog det tid att komma hit tar det längre tid att "fixa tillbaka" och den tiden finns inte.
 
Man kan vara vaken och inse att det är kört. Även om man byter ut de styrande så är resten kvar, på varje skattebetald post. Mörker. Det ething beskriver talar sitt tydliga språk.

Vi lät det hända, köpta av små gratifikationer av våra egna pengar. Tog det tid att komma hit tar det längre tid att "fixa tillbaka" och den tiden finns inte.
Man kan säga nej även efter att ett beslut är fattat.
 
Denna länk kanske har varit i nåt tidigare inlägg.

Men om fler skriver in och påverkar våra omdömeslösa politiker och tjänstemän så att de uppmärksammar våra negativ åsikter om förslaget.
Skrivunder namninsamlingen är ju bara ett måste att skriva in sig på :mattias:fakta

Gör det NU och spöa dina "kompisar" så att de också får tummen ur röven!
 
Grundproblemet är att en majoritet faktiskt vill bli styrda. De ger gärna upp lite frihet för lite trygghet, även om både tryggheten och hotet är upplevda snarare än konkreta.

De allra, allra flesta säger att de vill vara fria, att de är för ett öppet samhälle, och att de vill ha kontroll över sina liv.
Men när det verkligen kommer till kritan så är det väldigt, väldigt många som inte vill ta något ansvar. De vill inte ta beslut, de vill inte ta reda på fakta, utan de vill verkligen att någon skall ta hand om allt så de får gå till sina 9-17 och däcka framför tv'n.

Man märker det i föreningslivet, när det gärna skall finnas idrottsförening, och anordnas träningar och evenemang, men ingen vill sitta i styrelsen, ingen vill vara kassör, ingen vill sköta bokningar av lokaler, och ingen vill se till att det finns utrustning. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

Man märker det i arbetslivet, alla vill ha mer lön, alla tycker att saker saknas, att arbetas på ett dåligt sätt, eller att saker som blir ogjorda "borde göras". Men väldigt, väldigt få vill skaffa in det som saknas, utveckla bättre rutiner, eller komma med konkreta förslag. Och de där sakerna som är ogjorda, nästan ingen är villig att ta ansvar för att det blir gjort, även om man gärna klagar. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

När en majoritet röstar för att "Någon annan" skall lösa alla deras problem, ja då blir det så att "Någon annan" har en jävla makt över människors privatliv, även de få som har en genuin vilja att styra sig själv.
 
Grundproblemet är att en majoritet faktiskt vill bli styrda. De ger gärna upp lite frihet för lite trygghet, även om både tryggheten och hotet är upplevda snarare än konkreta.

De allra, allra flesta säger att de vill vara fria, att de är för ett öppet samhälle, och att de vill ha kontroll över sina liv.
Men när det verkligen kommer till kritan så är det väldigt, väldigt många som inte vill ta något ansvar. De vill inte ta beslut, de vill inte ta reda på fakta, utan de vill verkligen att någon skall ta hand om allt så de får gå till sina 9-17 och däcka framför tv'n.

Man märker det i föreningslivet, när det gärna skall finnas idrottsförening, och anordnas träningar och evenemang, men ingen vill sitta i styrelsen, ingen vill vara kassör, ingen vill sköta bokningar av lokaler, och ingen vill se till att det finns utrustning. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

Man märker det i arbetslivet, alla vill ha mer lön, alla tycker att saker saknas, att arbetas på ett dåligt sätt, eller att saker som blir ogjorda "borde göras". Men väldigt, väldigt få vill skaffa in det som saknas, utveckla bättre rutiner, eller komma med konkreta förslag. Och de där sakerna som är ogjorda, nästan ingen är villig att ta ansvar för att det blir gjort, även om man gärna klagar. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

När en majoritet röstar för att "Någon annan" skall lösa alla deras problem, ja då blir det så att "Någon annan" har en jävla makt över människors privatliv, även de få som har en genuin vilja att styra sig själv.


Precis så!
Och de som har initiativkraft nog att rätta upp situationen köper en höstbåt på Blocket och seglar iväg mot horisonten och skiter i transmissionsförlusterna i stamnätet.
.
Jag kan inte klandra dem.
 
Grundproblemet är att en majoritet faktiskt vill bli styrda. De ger gärna upp lite frihet för lite trygghet, även om både tryggheten och hotet är upplevda snarare än konkreta.

De allra, allra flesta säger att de vill vara fria, att de är för ett öppet samhälle, och att de vill ha kontroll över sina liv.
Men när det verkligen kommer till kritan så är det väldigt, väldigt många som inte vill ta något ansvar. De vill inte ta beslut, de vill inte ta reda på fakta, utan de vill verkligen att någon skall ta hand om allt så de får gå till sina 9-17 och däcka framför tv'n.

Man märker det i föreningslivet, när det gärna skall finnas idrottsförening, och anordnas träningar och evenemang, men ingen vill sitta i styrelsen, ingen vill vara kassör, ingen vill sköta bokningar av lokaler, och ingen vill se till att det finns utrustning. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

Man märker det i arbetslivet, alla vill ha mer lön, alla tycker att saker saknas, att arbetas på ett dåligt sätt, eller att saker som blir ogjorda "borde göras". Men väldigt, väldigt få vill skaffa in det som saknas, utveckla bättre rutiner, eller komma med konkreta förslag. Och de där sakerna som är ogjorda, nästan ingen är villig att ta ansvar för att det blir gjort, även om man gärna klagar. "Någon annan" är oftast det mest konstruktiva man kan få ur sig.

När en majoritet röstar för att "Någon annan" skall lösa alla deras problem, ja då blir det så att "Någon annan" har en jävla makt över människors privatliv, även de få som har en genuin vilja att styra sig själv.
Min förra chef på annan ort sände mig och mina medarbetare en dödsattest som gällde just "någon annan" som var skriven på ett kul sätt men tyvärr så hade "någon annan" en ättling, suck.
 
Teknikens värld har skrivit en artikel om detta idag.


De har gjort en liten lista med exempel på vad som räknas som tillräckligt för att ditt fordon ska beräknas ha nått sitt "end of life" och ska skrotas. Ett litet exempel:

3. Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när

(c) bränslet eller bränsleångorna släpps ut med risk för brand och explosion,
(e) dess drivvätskor (bränsle, bromsvätska, frostskyddsvätska, batterisyra, kylvätska) har tömts och medför risk för vattenföroreningar eller
(f) dess bromsar och styrkomponenter är för slitna.

Så, om man råkar klippa av en bränsleslang på bilen blir bilen skrot, det går ju inte att laga. Eller när bromsklossarna blir slitna, skrota bilen. Detta är ju inte klokt på riktigt, går detta igenom vet jag inte var jag ska flytta. Antarktis kanske? Om det inte hade varit så förenat kallt bara...
 
Teknikens värld har skrivit en artikel om detta idag.


De har gjort en liten lista med exempel på vad som räknas som tillräckligt för att ditt fordon ska beräknas ha nått sitt "end of life" och ska skrotas. Ett litet exempel:

3. Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när

(c) bränslet eller bränsleångorna släpps ut med risk för brand och explosion,
(e) dess drivvätskor (bränsle, bromsvätska, frostskyddsvätska, batterisyra, kylvätska) har tömts och medför risk för vattenföroreningar eller
(f) dess bromsar och styrkomponenter är för slitna.

Så, om man råkar klippa av en bränsleslang på bilen blir bilen skrot, det går ju inte att laga. Eller när bromsklossarna blir slitna, skrota bilen. Detta är ju inte klokt på riktigt, går detta igenom vet jag inte var jag ska flytta. Antarktis kanske? Om det inte hade varit så förenat kallt bara...
Ja nej det är på riktigt så dumt att man baxnar-dom som hittar på det där är ju inte tappade bakom en vagn dom är ju såpass borta i haschdimman att dom tycker det är ett bra förslag -ja eu:s fördelar är ju inga när sånt där kommer ur truten på byråkrater ??
Det är ju offgrid man får börja leva så man slipper få veta hur dumt folk det sitter där uppe o hittar på ?
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT
Det spelar ju ingen roll hur det är utformat, ni kommer ju alla frivilligt lämna ifrån er era bilar bara för att pappa staten säger så.
 
Teknikens värld har skrivit en artikel om detta idag.


De har gjort en liten lista med exempel på vad som räknas som tillräckligt för att ditt fordon ska beräknas ha nått sitt "end of life" och ska skrotas. Ett litet exempel:

3. Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när

(c) bränslet eller bränsleångorna släpps ut med risk för brand och explosion,
(e) dess drivvätskor (bränsle, bromsvätska, frostskyddsvätska, batterisyra, kylvätska) har tömts och medför risk för vattenföroreningar eller
(f) dess bromsar och styrkomponenter är för slitna.

Så, om man råkar klippa av en bränsleslang på bilen blir bilen skrot, det går ju inte att laga. Eller när bromsklossarna blir slitna, skrota bilen. Detta är ju inte klokt på riktigt, går detta igenom vet jag inte var jag ska flytta. Antarktis kanske? Om det inte hade varit så förenat kallt bara...

Syftet med det nya förslaget är, enligt regeringens webbplats, att underlätta övergången till en mer cirkulär fordonsindustri.

En mer cirkulär fordonsindustri? Våra miljövänner i riksdagen vill alltså övergå till mer slit och släng i samhället?
 
Teknikens värld har skrivit en artikel om detta idag.


De har gjort en liten lista med exempel på vad som räknas som tillräckligt för att ditt fordon ska beräknas ha nått sitt "end of life" och ska skrotas. Ett litet exempel:

3. Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när

(c) bränslet eller bränsleångorna släpps ut med risk för brand och explosion,
(e) dess drivvätskor (bränsle, bromsvätska, frostskyddsvätska, batterisyra, kylvätska) har tömts och medför risk för vattenföroreningar eller
(f) dess bromsar och styrkomponenter är för slitna.

Så, om man råkar klippa av en bränsleslang på bilen blir bilen skrot, det går ju inte att laga. Eller när bromsklossarna blir slitna, skrota bilen. Detta är ju inte klokt på riktigt, går detta igenom vet jag inte var jag ska flytta. Antarktis kanske? Om det inte hade varit så förenat kallt bara...

Snyggt att det står "kan" för det innebär att andra halvan av myntet fortfarande ligger kvar på bordet.
Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när xxx, och det kan också anses var något helt annat som man kan komma på med de miljarder olika kombinationer av bokstäverna i alfabetet. Det kan vara så, men det kan också vara på något annat sätt.
Det kan vara allt möjligt helt enkelt.
 
Snyggt att det står "kan" för det innebär att andra halvan av myntet fortfarande ligger kvar på bordet.
Ett fordon kan anses vara tekniskt irreparabelt när xxx, och det kan också anses var något helt annat som man kan komma på med de miljarder olika kombinationer av bokstäverna i alfabetet. Det kan vara så, men det kan också vara på något annat sätt.
Det kan vara allt möjligt helt enkelt.

Ja, det lämnar målet helt öppet för en byråkrat att besluta precis vad han vill och det blir ändå rätt.
 
Kan vi få Sveriges mekaniker att döma ut politikernas nya bilar när bromsarna är slitna?

Det är ju medvetet skrivet som en gummiparagraf, bromsarna slits när fordonet används, så att dom är utslitna är ju ett tecken på att fordonet INTE ska skrotas???
Det är ju uppenbarligen använt
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top