notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Skönt, det blir inget.
...säger en sosse:
Mina fetningar, men det sista låter ju bestämt och bra. Vi får väl se hur det blir med det.
Nå, ärendet är uppe för diskussion i vart fall och har nått allmänmedia. Alltid något.
Synd bara att artikeln illustreras av en havererad raggarbil, i stadstrafik - komplett med sydstatsflagga och allt.
Nog ingen slump att bildredaktören valde just det fotot...
...säger en sosse:
”Är en folkrörelse”
En annan som nu sällar sig till skaran av kritiska röster är den socialdemokratiska Europaparlamentarikern Heléne Fritzon. Hon kommer att ta strid för frågan i parlamentet.
– Vi har en folkrörelse i Sverige, en motorrörelse, ett kulturarv – och den vill jag värna. Jag bor själv i en liten by på den skånska landsbygden där motorintresset är väldigt stort. Där åker man omkring i EPA-traktorer, veteranbilar och raggarbilar. Den här lagen passar helt enkelt inte här då äganderätten till bilen är viktig och måste respekteras.
Vidare menar hon att man även vill skydda den hobbymarknad som finns för bilar och bildelar, där människor byter reservdelar med varandra och på så sätt återvinner.
– Vi kommer aldrig att släppa igenom en sådan här lagstiftning då det är bilägaren själv som ska bestämma när dennes gamla Volvo är redo att skrotas och inte EU.
EU-förslag kan tvinga veteranbilar att skrotas
Din gamla bil kan skrotas – även om du inte vill det. Ett nytt EU-förslag hotar bland annat veteranbilar, något som väcker skarp kritik. – Det är bilägaren själ
www.aftonbladet.se
Mina fetningar, men det sista låter ju bestämt och bra. Vi får väl se hur det blir med det.
Nå, ärendet är uppe för diskussion i vart fall och har nått allmänmedia. Alltid något.
Synd bara att artikeln illustreras av en havererad raggarbil, i stadstrafik - komplett med sydstatsflagga och allt.
Nog ingen slump att bildredaktören valde just det fotot...