Det jävliga här är ju att det inte ens är ett så svårt problem att lösa på hyffsat vettigt sätt. Men jag är ju inte politiker heller.
Det som är mest oroande för mig är att detta förslag kommer direkt från EU-kommissionen och att EU-kommissionen helt öppet uttalar att de försöker runda "den juridiskt starka äganderätten".
Detta är alltså inte ett förslag som kommer från MP, Greta eller någon annan lokal stolle som vill väl men tänker fel. Detta är ett förslag som kommer direkt från en överstatlig organisation som uppenbarligen tycker att de kan köra över de som inte håller med.
Efter att ha rest världen runt i tjugofem år så är jag i grunden EU-positiv, men detta förslag kan få mig att vända 180 grader och anamma Strömsundarnas och SD's åsikt rakt av. Om vi överhuvudtaget ska ha en överstatlig organisation så ska vi väl ha den till att förenkla levernet för medlemsländerna och deras befolkning...? Inte till att - i bästa MP-anda - införa påtvingade symbolhandlingar som inte får någon som helst effekt på målet...?