Europas kanske extremaste Superkart.

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Nu får ni inte tycka att jag e girig eller någonting men som ni vet kostar projekt av denna kaliber mycket pengar.
och för att göra det bästa vad gäller lack etc så tänkte jag höra ifall det finns intresse för sponsor? företag som privat,

Är ju mkt folk som sitter på detta forum,

jag tänkte publicera alla "bidrags givare" här på forumet
10:- eller vad som helst.

jag är tacksam oavsett, allt kommer gå till projektet,


Mitt konto nummer är följande

Handelsbanken
clearing 6203
konto 45101868

är det någon som e intresserad så märk med erat namn och ni blir publicerade i en speciell tråd på forumet.

Detta är absolut inget "tiggande" utan bara en hjälp på traven att göra det bästa av projektet,

//Robin Jansson



"Hjälp på traven" medel fixat :tummenupp
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Fint Plenum du gjort , fattas bara en turbo :nicka

Var ska du köra med skapelsen ? Bankörning blir man inte utsläppt på med en sån tyvärr.
 

Magg0t

Speed Is Priceless
Gick med
24 May 2009
Kul med kreativa människor, riktigt snygga "svettsar" en stjärna har en stjärna byggt ;)
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Tack för alla trevliga kommentarer!

känns otroligt bra:) en tanke med plenumet är faktiskt att jag byggt det så jag med ganska enkla medel ska kunna konvertera till turbo, inte för att det behövs men för att testa i framtiden,

Sen så är plenumet i volym exakt samma som standard, 7.6 liter, längderna på rören skall också vara relativt rätt, (hoppas)


Vars jag skall köra med den? STRIPPEN! det anordnas ganska mkt enklare banträffar här uppe där jag e välkommen att köra, alltså där man inte släpper in 10 bilar samtidigt utan en och en typ Superstage,

Så jag skall använda den, sen hade jag även tänkt försöka ta mig på någon mässa om möjligheten finns,

"Hjälp på traven" medel fixat :tummenupp

Jag e otorligt tacksam!

Kommer bidra till en uppsättning bakdäck!

Wdac ar sponsrtat mig till en bunt klammer! Tackar!
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Då står det WDAC på slangklämmorna till insuget!

Wdac är den enda hittils som sponsrat bygget:) 4 st slangklämmor:)

fett :D

tycker de är lite dålig uppslutning gällande sponsorer, fan du måste inte dega in 100:- ens.. jag hjälpte till med en 50lapp, de är inte hur mycket utan att man hjälper till, det verkar ju vara många som uppskattar å läsa om bygget då kan nog folk ta sig 5min å före över en slant också. för de är han värd!
 
Last edited:

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
fett :D

tycker de är lite dålig uppslutning gällande sponsorer, fan du måste inte dega in 100:- ens.. jag hjälpte till med en 50lapp, de är inte hur mycket utan att man hjälper till, det verkar ju vara många som uppskattar å läsa om bygget då kan nog folk ta sig 5min å före över en slant också. för de är han värd!


Thanks!:)

Jag vet att admin inte vill att jag snackar om det så mkt, men det är otroligt behövt, eftersom att jag tillverkar massor av grejerna själv så håller jag ju kostnaderna låga, men mycket går ju inte att tillverka och måste köpas, och då är det otroligt tacksamt med ett bidrag
Alla publiceras givetvis,.

//Robin
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Thanks!:)

Jag vet att admin inte vill att jag snackar om det så mkt, men det är otroligt behövt, eftersom att jag tillverkar massor av grejerna själv så håller jag ju kostnaderna låga, men mycket går ju inte att tillverka och måste köpas, och då är det otroligt tacksamt med ett bidrag
Alla publiceras givetvis,.

//Robin

admin borde inte klaga, de är trådar å byggen som ditt som drar folk till sidan..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
admin borde inte klaga, de är trådar å byggen som ditt som drar folk till sidan..
Jo, fast tiggeri hör inte hemma på SH hur ädelt motivet än är.
Och vill man annonsera och få sitt (företags)-namn publicerat så skall det hela gå via Motorrad och deras annonsavdelning och inte via en enskild medlem på forumet.

Nu är ju iofs onlyrobin förfrågan om hjälp till sitt bygge inte ett rent försök att tjäna pengar eller att smygpublicera annonser på SH, men det rör sig i närheten av den gränsen. Därav så ser vi gärna att den inte hamnar på fel sida av reglerna.
Så håll den diskussionen på rätt nivå, så skall det nog gå bra.

Vill ni bidra till hans bygge så finns kontaktuppgifterna högre upp i tråden eller så tar ni det hela via pm med onlyrobin.


Jag tycker att tråden är intressant och följer med spänning för att se slutresultatet.
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Jo, fast tiggeri hör inte hemma på SH hur ädelt motivet än är.
Och vill man annonsera och få sitt (företags)-namn publicerat så skall det hela gå via Motorrad och deras annonsavdelning och inte via en enskild medlem på forumet.

Nu är ju iofs onlyrobin förfrågan om hjälp till sitt bygge inte ett rent försök att tjäna pengar eller att smygpublicera annonser på SH, men det rör sig i närheten av den gränsen. Därav så ser vi gärna att den inte hamnar på fel sida av reglerna.
Så håll den diskussionen på rätt nivå, så skall det nog gå bra.

Vill ni bidra till hans bygge så finns kontaktuppgifterna högre upp i tråden eller så tar ni det hela via pm med onlyrobin.


Jag tycker att tråden är intressant och följer med spänning för att se slutresultatet.

Du har helt rätt och jag förstår till fullo,
dom som är intresserad kan kontakta mig eller kolla info itråden:)
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Uppdate med högupplösta bilder!:)

selnh1.jpg

ohl941.jpg

30to2lu.jpg

15qurg9.jpg


Hit skall en kopplingscylinder sen:)
k02ams.jpg


Hit skall en stor lufttunnel:) för att styra luften genom kylaren:)
2dvl6dt.jpg


Bra passform på plenumet:)
abnp1w.jpg


Pedalstället

t7kbj6.jpg


Massa mysbilder:)
Skall poleras sen, observera att jag inte svetsat infästningen till filtret, blir 3" kn filter.
2i0bztv.jpg

k4v22c.jpg

116ua2v.jpg


Gasvajjer infästning
2qvwk2d.jpg


Det sista kylaröret, kommer behålla det i borstad finish tycker det ser bra ut:)
nsz8j.jpg


Spakställ, detta skulle jag hemsk gärna vilja byta ut ,
wvvmrs.jpg


Mot detta, Flatshifter pro, sköter växlingarna , paddlar på ratten, går på ca 6000:- inte gratis.
k97tcp.jpg


Nån som e intresserad o göra en liten insamling? till att köpa paddelkittet?=)

Titan:)
33emzhu.jpg


Vingen:) lite skitig
2dryqa0.jpg
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
idag har varit en riktigt intressant dag, jag klev upp 07.30 för att fara till garaget och göra färdig en bur till en Supra jag tagit på mig.
allting går skit bra.

sen på eftermiddagen tar jag mig an karten och svetsar färdigt 3"anslutningen på plenumet
och det vart såhär

svetsningen flöt på riktigt bra!
21vf2t.jpg


svarvade ur 3" röret för att få lite tunnare gods och slätare väggar
juzrsn.jpg


skall svetsa fästen för att hålla plenumet stadigt vid högre farter, annars finns nog risken att det slits lös från slangarna.
34q4713.jpg


biltema har idag varit sponsor till filter:) haha, ett kn filter c a 1100:_ biltema 179:- det får bli så nu, tyckte det var dyrt! biltema har ju humana priser i alla fall:) köpte ett vevhus filter också
2uhl8yb.jpg


nån som vill sätta sin dekal här?
2rzb9dt.jpg


27xjt3q.jpg


34q4713.jpg


såhär avslutades dagen, ett förmodligen brytet finger,
lyckades sopa handen i skruvstädet OBSERERA då jag polerade insugs burken
ska på röntgen imorgon.... sukk
29vds1v.jpg
 

Kraschpucken99

Ett styck Dunderklump
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Streetfighter Fzr 600
Auuw stackarn med brutna fingers:rolleyes: Men alltså detta blir bara bättre och bättre, vill se ett slutresultat nu,fortfooort:yoparty
 

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
.
Hoj
690 Enduro R -12
Tråkigt med fingret.
Men måste bara säga än en gång: Så jävla ballt bygge! Det ger en våta drömmar efter en uppdate!
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
Toye har bidragit med 250:- tack!

det kommer bidra till lacken på karossen!:)
jag e otroligt tacksam ni som hjälper till och stöttar projektet!
 

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Västra torup
Hoj
kawasaki zx12r -01
fint bygge.
önskar man hade en svets o lite plats så man själv kunde latja lite.
funderade lite på ditt luft filter,kanske det hade sett bättre ut (och mer flöde)
om du hade satt dit dubbla filter?
dessutom en tanke som slog mig var att det kanske kan bli ett visst undertryck
vid filtret om du har det riktat bakåt(jag hade nog vänt det framåt så det blir ett övertryck istället hmm en tanke bara).
keep up the god work.:tummenupp
 

onlyrobin

with the speed of sound
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Boden
Hoj
Yamaha Raptor 700R
fint bygge.
önskar man hade en svets o lite plats så man själv kunde latja lite.
funderade lite på ditt luft filter,kanske det hade sett bättre ut (och mer flöde)
om du hade satt dit dubbla filter?
dessutom en tanke som slog mig var att det kanske kan bli ett visst undertryck
vid filtret om du har det riktat bakåt(jag hade nog vänt det framåt så det blir ett övertryck istället hmm en tanke bara).
keep up the god work.:tummenupp

de e bra att det kommer in lite kritik och tankar och inte bara att allt ser bra ut:)
en jäkligt bra tanke som jag inte funderat på,
en rolig grej är att det är identiskt och går att vända på genom att ta lös några klammer bara:) så de kan man ju prova ut sen:)

filtret flödar vl för 300hk vid montage på bil, det borde räcka, men frågan är hur mkt mer luft en hojmotor på 600cc behöver?
någon som vet?
 

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Västra torup
Hoj
kawasaki zx12r -01
jo det räcker ju säkert med ett filter men med två blir det ju en betydligt större area=mindre motstånd.plus att man behöver ju inte rengjöra dem så ofta(i teorin iallafall)och det var ju ett bra pris på filtrena.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
de e bra att det kommer in lite kritik och tankar och inte bara att allt ser bra ut:)
en jäkligt bra tanke som jag inte funderat på,
en rolig grej är att det är identiskt och går att vända på genom att ta lös några klammer bara:) så de kan man ju prova ut sen:)

filtret flödar vl för 300hk vid montage på bil, det borde räcka, men frågan är hur mkt mer luft en hojmotor på 600cc behöver?
någon som vet?

Filterflödet är lugnt......

CC*RPM är en bra estimation på hur mycket luft den suger i sig. Så 2,4L vid 3500 varv är ung lika mycket som en R6 på toppvarv...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top