ev av med kk.

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter på bakhjulet, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.

Han tog inte körkortet, han gav inga böter utan skrev bara en rapport som ska skickas till åklagaren och länsstyrelsen.

I rapporten står att han såg mig köra på bakhjulet, det är allt. Samt mina invändningar som följer:
-under hastbegränsningen
-kontrollerat
-50-100 meter
-lite trafik och inge folk.

jag gick med på förenklad delgivning och åklagaren kommer givetvis ge mig nån böter eller så.

Är det nån som vet ifall man själv kan uppskatta hur stor den boten kommer bli?

Vad tror ni länsstyrelsen kommer säga om saken? är det klockrent indraget körkort?

Kommer tidigare klavertramp väga in? har blivit stoppad för diverse skylt i hjulhus och inga blinkers 2ggr inom ett år.

Jag vet att det är fel, säger inget annat.. så moraltanter, tänk på det innan ni skriver, jag är medveten. men även nyfiken.

/T
 
Last edited:

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 996 -99
tåberg skrev:
2234357 Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.

Han tog inte körkortet, han gav inga böter utan skrev bara en rapport som ska skickas till åklagaren och länsstyrelsen.

I rapporten står att han såg mig köra på bakhjulet, det är allt. Samt mina invändningar som följer:
-under hastbegränsningen
-kontrollerat
-50-100 meter
-lite trafik och inge folk.

jag gick med på förenklad delgivning och åklagaren kommer givetvis ge mig nån böter eller så.

Är det nån som vet ifall man själv kan uppskatta hur stor den boten kommer bli?

Vad tror ni länsstyrelsen kommer säga om saken? är det klockrent indraget körkort?

Kommer tidigare klavertramp väga in? har blivit stoppad för diverse skylt i hjulhus och inga blinkers 2ggr inom ett år.

Jag vet att det är fel, säger inget annat.. så moraltanter, tänk på det innan ni skriver, jag är medveten. men även nyfiken.

/T
Har hört att bakhjulsåka räknas som vårslöshet men är inte säker.
Skicka gärna en uppföljning hur det går.
Håller tummarna för dig :tummenupp
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Stå på dig. Har hört nåt om att om det är under hastighetsbegrensningen och under kontroll så ska dom inte kunna göra nåt. Men jag kan ha fel.
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
visst kan jag väl bestrida länsstyrelsens beslut? även om jag accepterar åklagarens straff?
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Fanns det inte en post för ett tag sedan om en kille som klarat sig pga att han sa att han hade "full kontroll" etc etc etc?!
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
ghandi skrev:
2234396 Fanns det inte en post för ett tag sedan om en kille som klarat sig pga att han sa att han hade "full kontroll" etc etc etc?!
jo men jag går inte till rätten, böterna kan jag ta som en spark i arslet... men frågan är iofs om jag kan ta länsstyrelsens beslut till rätten, för kortet vill jag behålla...
 

sundaman81

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
norrköping
Hoj
zx9r-98
tåberg skrev:
2234357 Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter på bakhjulet, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.

Han tog inte körkortet, han gav inga böter utan skrev bara en rapport som ska skickas till åklagaren och länsstyrelsen.

I rapporten står att han såg mig köra på bakhjulet, det är allt. Samt mina invändningar som följer:
-under hastbegränsningen
-kontrollerat
-50-100 meter
-lite trafik och inge folk.

jag gick med på förenklad delgivning och åklagaren kommer givetvis ge mig nån böter eller så.

Är det nån som vet ifall man själv kan uppskatta hur stor den boten kommer bli?

Vad tror ni länsstyrelsen kommer säga om saken? är det klockrent indraget körkort?

Kommer tidigare klavertramp väga in? har blivit stoppad för diverse skylt i hjulhus och inga blinkers 2ggr inom ett år.

Jag vet att det är fel, säger inget annat.. så moraltanter, tänk på det innan ni skriver, jag är medveten. men även nyfiken.

/T

Va erkänner du för?? Neka alltid!! utom när dom har dig på film där det syns hastighet regnumemr och datum. Blåneka = ord mot ord = rättegång = javisst!! Snuten får med sur min gå till rättegången garanterat på sin fritid + att man ska ej dömas utan bevis.
 

jimjo

gixxaa
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Grästorp
Hoj
Gsxr 600 k6
Borde inte vara något att böta för!! kontrolerat o under hastigheten!!
polaren hade Snuten bakom sig i ett trafik ljus när han körde Subaro (BIL) och drog iväg me släpp på alla hjul o slog av innom begränsningen och han fick bara ett ! Ajjabajja men inga botar!!
 

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Sv650
tåberg skrev:
2234373 visst kan jag väl bestrida länsstyrelsens beslut? även om jag accepterar åklagarens straff?

Blir länstyrelsen informerad samtidigt som åklagaren? och när tar Länstyrelsen sitt beslut? är det först när det finns en lagakraftvunnen dom?
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
Jimmy-boy skrev:
2234417 Blir länstyrelsen informerad samtidigt som åklagaren? och när tar Länstyrelsen sitt beslut? är det först när det finns en lagakraftvunnen dom?

vet ej, men tror att deras beslut är oberoende av åklagarens.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
tåberg skrev:
2234382 här enligt röd linje,,,

Körde du som den där sicksackade linjen så var det ju inte speciellt kontrollerat :hihi
Ba skojja! Av vad jag tidigare hört/läst så borde lappen vara säker.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
tåberg skrev:
2234357 Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter på bakhjulet, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.

/T


Hoppas för fan att du får behålla lappen! :Bugar

Vad var det för bil? :näsblod
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Finns en kille i skövde som kom undan med sin bakhjulskörning i en rättegång.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top