ev av med kk.

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Börja med att neka, ALLTID Neka.
Begär rådrum, dvs betänketid. Har man alltid rätt till.
Så vitt jag vet så ska polisen alltid ha med sig sådana blanketter.
De tycker säkert att det är pissjobbigt att fylla i dem och blir säkert jobbigt sura. Dock förändrar det inget, du har rätt till betänketid!
Har de inte med nga blanketter så är det deras problem.

//T

Edit: Oj, verkade va en gammaltråd som startade på nytt....:huvet så kan det gå!
 
Last edited:

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Henren skrev:
2345748 ...


Är inte helt 100 säkert, men där tror ja du har fel! Länsstyrelsen kan visst ta kortet även om du inte blivit fälld i en Tingsrätt.

/ Henke

Ja om du t.ex. blir omhändertagen för fylla en massa gånger så kan dom göra den bedömningen. Men i detta fall så faller det om det inte kan bevisas i en tingsrätt att något brott har begåtts.

Reb0
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
är en bedömnings-fråga från fall till fall....
e själv anklagad för vårdslöshet i trafik pga bakhjulsåkning...som civilpersoner sett.... kan väl dock bli jobbigt då det var en polisman som tog dig...
 

slindman

Det finns inga gränser!
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Östersund/Västbacken
Hoj
R6 01:a såld:( blir en R1:a nästa år:)
tåberg skrev:
2234357 Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter på bakhjulet, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.

Han tog inte körkortet, han gav inga böter utan skrev bara en rapport som ska skickas till åklagaren och länsstyrelsen.

I rapporten står att han såg mig köra på bakhjulet, det är allt. Samt mina invändningar som följer:
-under hastbegränsningen
-kontrollerat
-50-100 meter
-lite trafik och inge folk.

jag gick med på förenklad delgivning och åklagaren kommer givetvis ge mig nån böter eller så.

Är det nån som vet ifall man själv kan uppskatta hur stor den boten kommer bli?

Vad tror ni länsstyrelsen kommer säga om saken? är det klockrent indraget körkort?

Kommer tidigare klavertramp väga in? har blivit stoppad för diverse skylt i hjulhus och inga blinkers 2ggr inom ett år.

Jag vet att det är fel, säger inget annat.. så moraltanter, tänk på det innan ni skriver, jag är medveten. men även nyfiken.

/T



Jag å en kompis blev tagen av civilpolisen efter att ha åkt en liten bit på slangen...det var inga trafikanter i närheten så vi klarade oss från vårdslöshet i trafik...men åkte på störande i trafik 600kr i böter.....så du borde väl nästan oxå åka på samma som oss?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
slindman skrev:
2533582 Jag å en kompis blev tagen av civilpolisen efter att ha åkt en liten bit på slangen...det var inga trafikanter i närheten så vi klarade oss från vårdslöshet i trafik...men åkte på störande i trafik 600kr i böter.....så du borde väl nästan oxå åka på samma som oss?
Men läs hela tråden :fatta! Han är ju frikänd :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top