Henren skrev:2345748...
Är inte helt 100 säkert, men där tror ja du har fel! Länsstyrelsen kan visst ta kortet även om du inte blivit fälld i en Tingsrätt.
/ Henke
tåberg skrev:2234357Hej!
Aldeles nyss åkte jag en sträcka på ca 50-100 meter på bakhjulet, i hastighet under hastighetsbegränsningen. Visserligen i ganska tätbebyggt område, men utan några närvarande bilar och människor. Förrutom civilbilen som låg bakom mig. och tog mig.
Han tog inte körkortet, han gav inga böter utan skrev bara en rapport som ska skickas till åklagaren och länsstyrelsen.
I rapporten står att han såg mig köra på bakhjulet, det är allt. Samt mina invändningar som följer:
-under hastbegränsningen
-kontrollerat
-50-100 meter
-lite trafik och inge folk.
jag gick med på förenklad delgivning och åklagaren kommer givetvis ge mig nån böter eller så.
Är det nån som vet ifall man själv kan uppskatta hur stor den boten kommer bli?
Vad tror ni länsstyrelsen kommer säga om saken? är det klockrent indraget körkort?
Kommer tidigare klavertramp väga in? har blivit stoppad för diverse skylt i hjulhus och inga blinkers 2ggr inom ett år.
Jag vet att det är fel, säger inget annat.. så moraltanter, tänk på det innan ni skriver, jag är medveten. men även nyfiken.
/T
Men läs hela tråden Han är ju frikändslindman skrev:2533582Jag å en kompis blev tagen av civilpolisen efter att ha åkt en liten bit på slangen...det var inga trafikanter i närheten så vi klarade oss från vårdslöshet i trafik...men åkte på störande i trafik 600kr i böter.....så du borde väl nästan oxå åka på samma som oss?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|