Gixxer-Anders skrev:så du ger upp??
Orkar inte motstå längre En gång tjuv alltid tjuv Ska se till att jag kan skinna er på ännu mer pengar
Gixxer-Anders skrev:så du ger upp??
Kulan skrev:Orkar inte motstå längre En gång tjuv alltid tjuv Ska se till att jag kan skinna er på ännu mer pengar
Snart 32 årGarpe skrev:Ännu en gång. Vad pröjsar du försäkring, samt hur gammal e du o hur är din motorcykel historia
Garpe skrev:Ännu en gång. Vad pröjsar du försäkring, samt hur gammal e du o hur är din motorcykel historia
Fattar du trögt?lappen skrev:Men återigen det är inte skenförsäkringen som höjer din premie.
Funker Vogt skrev:29 år, XJ550, körkort i tre år, helförsäkring på mig själv, 1200/år.
Sen, är det bara jag som tycker det alltid är lika konstigt att de som skenförsäkrar ALLTID skall åka R1 och Gsxr1000???
lappen skrev:Premie höjning i den kategori där olyckorna sker. Varför höjer de inte det generelt sett för alla åldrar då ? Det är högre risk mer klotningar bland 20 åringar därmed högre kostnad för försäkringen.
toca1 skrev:hade du försäkringen på dig själv eller på ngn form av släkting?
Garpe skrev:Jag anser fortf inte att ja borde pröjsa 40 lapp.
21 år honda 125 - gixxer 750 - och nu en r1 98-99
Jag tycker 9 k (sken)är en värdig premie.... Än så länge ja inte smäller, ska ni igentligen inte säga ett jävla skit. Men smäller ja... då får ni säga vad fan som hellst för då kommer ja givetvis hålla med.
Kulan skrev:OT: Detta påstående är det största problemet här på SPORTHOJ Det har ballat ur totalt när en massa jävla cross och 125 nördar har blivit medlemmar här Men det är iof Swedies problem.
Goodstuff skrev:I år ökar ju tex trafikdelen eftersom detta är ett av problemen. Folk ljuger och ger inte bolagen möjlighet till en korrekt riskbedömning. Dessutom ökar ju kostnaderna för klass sju hojar oavsett ålder - höjningarna är generella oavsett ålder.
Goodstuff skrev:Vad du tycker är en skälig kostnad är helt ointressant. Vad som är relevant är inkomster och utgifter för bolagen. Läs Micke Ns inlägg ovan.
Du ljuger för bolagen och det ger en förskjutning av inkomsterna för bolaget.
Chris Ash skrev:När jag läser den här tråden kom jag plötsligt på hur dumma vissa är igen. Nyttigt att minnas det då och då.
Zigge skrev:Goodstuff, Rundningsmärke mfl:
Jag beundrar ert tålamod, men det är uppenbart att det inte går att få in saker och ting i huvudet på vissa. Vore enklare att få förstaklassare att inse hur det här med försäkringar (inte) fungerar. Mest roande och förfärande är dock hur man kan deklarera sin okunskap och bristande..hrm, det mesta, med stolthet...
En flaska Pucko, någon?
Zigge skrev:Goodstuff, Rundningsmärke mfl:
Jag beundrar ert tålamod, men det är uppenbart att det inte går att få in saker och ting i huvudet på vissa. Vore enklare att få förstaklassare att inse hur det här med försäkringar (inte) fungerar. Mest roande och förfärande är dock hur man kan deklarera sin okunskap och bristande..hrm, det mesta, med stolthet...
En flaska Pucko, någon?
Garpe skrev:jag bidrar ju mer än dig iaf....
lappen skrev:Pga fler krasher och att de inte vill försäkra motorcyklar.
kolla med VV så får du se.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |