Om vi pratar skruvar som håller skyltar eller emblem och som är mindre än M5 (ok, 3/16" då) så ok, men jag menar riktiga skruvförband.
Om man har skruvförband som ska dras med moment så är det förrödande för klämkraften om man tar Loctite på skruven. Klämkraften reduceras lätt till 50 - 60% av den ursprungligen tänkta eftersom den värme som bildas pga friktion mellan gängflankerna gör att Loctiten börjar härda redan under åtdragningen och en stor del av momentet går åt att övervinna detta extra friktionsmoment.
Med för låg klämkraft kommer skruven att utsättas för en pulserande belastning som lätt ger utmattningsbrott i skruven.
Dessutom är det så att de flesta av Loctites låsvätskor behöver metalljoner, ofta järnjoner, för att härda. När man en gång lossat ett förband, låst med låsvätska, så sitter de härdade resterna kvar på skruv och i hål. Loctite härdar INTE mot sina egna härdade rester utan man får en odefinierad gegga som man har en oförutsägbar nytta av ...
Så tyvärr, bara för att några nissar på Harley och S&S har föreskrivit Loctite så får det inte mig att ändra åsikt om något som jag jobbat en hel del med