Fåglar stör min sömn; hur mota dem?

Alternativt ta saken i egna händer och inhandla en

chicken_suit.JPG

Funkar inte det får man se sig besegrad och helt sonika slå sig i slang med fåglarna i stället, pippa och skrika så ingen annan heller kan sova.

En värnpliktig illbatting stuffade en strömming med karbid och la på en planka till måsarna. En trut slök alltihop och satte sig tillrätta för att smälta maten. Strax blev dock truten alltmer olustig och det rök tilltagande ur dess bakdel. Efter en vacklande flykt med rökstrimma efter så kraschlandade den till slut på kajen. Nu var dock fågeln så väderspänd att det även rök ur näbben. Djurplågeriet avslutades plötsligt med att truten exploderade. :gnissla

Nu är det tack och lov svårare för snorisar att komma över karbid.

Hur kommer det sig att karbiden inte började reagera redan i strömmingen?
Vad är det som gör att den "aktiverade sig" först efter att måsen ätit upp den?

Är historien sann, vilket jag inte betvivlar med tanke på källan, så är detta en punkt på agendan som absolut måste utföras någon gång under sommaren! :yoparty

Hur kommer det sig att karbiden inte började reagera redan i strömmingen?
Vad är det som gör att den "aktiverade sig" först efter att måsen ätit upp den?

Är historien sann, vilket jag inte betvivlar med tanke på källan, så är detta en punkt på agendan som absolut måste utföras någon gång under sommaren! :yoparty

Jag misstänker att han la karbiden i lite papper eller dyligt. Trutarna var hetsiga, först till kvarn.

Det här var länge sedan och jag hade inte tänkt att ngn skulle ta efter.
Berättade det mest som ett exempel på människohjärnans osvikliga förmåga när det gäller grymhet.

I sommarstugan har vi små sändare som skickar ut lågfrekventa ljud som möss/råttor ogillar , nåt sånt vore ju priceless om det funkar på fåglar!

Jag har en björk utanför sovrumsfönstret, där brukar skräniga fåglar försöka bygga bo.

Min grannkärring är lättväckt och hatar fåglarna i den björken, vi diskuterade saken, jag sa att dom var störande för mig med, sedan dess har vi inga fåglar i björken.

Det vete fan vad hon har gjort, men fungerat har det!

Någon nämnde det tidigare, men det du behöver och som är beprövat är en bulvan!

Jag har samma slags problem, men av värre karaktär.

Min bil står under en "P"-skylt. På den skylten gillar fåglarna att sitta. När de ska flyga iväg så tenderar de ta i så hårt att de bajar ned sig i skuttet med följden av att min bil får frätande fågelbajs på sig.

Så. En bulvan kanske hjälper, men vänjer de sig inte?

Till Linus: Skjut av några fåglar från ditt fönster. Det brukar skrämma iväg fåglarna för ett tag. De gillar inte döda kompisar på nåt vis.

Lämna fönstret på vid gavel. Lägg dig i nån skön militärposition på golvet och invänta fågel inom synhåll i närmsta träd. Skjut. Ingen hinner att fatta att det är någon som skjutit fågeln om du bara gör det från ditt fönster utan att du gör något väsen om det. Jag menar, det var väl inte längre sen de sköt ihjäl en människa på din tomt och det var fan ingen som brydde sig om det!

PS: Jag har en ganska slö luftbössa som kan göra illa fåglarna iaf. Träffar du bröst/huvud så kan de tom dö!

Nu jävlar ska vi se om det är jag eller fåglarna som är mest envisa!!!

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    222.1 KB · Visningar: 122
Nu jävlar ska vi se om det är jag eller fåglarna som är mest envisa!!!

You go boy:banana:tummenupp

Bor nästan granne med Linusp3 och även jag har samma problem. Man kan inte sova om nätterna, och då tycker jag att jag borrar jävligt ofta;)

Visste att en granne matade de jävlarna, förbannade jävla idiot. Som om fåglarna inte har nog med käk där ute, det finns ju skitmånga miljöovänliga kossor där ute att frossa på;);)

Visst skulle man kunna hitta på något med gräsmattan, men tyvärr är det ju en massa knattar som leker där dagtid.

kungen hälsar:

“Det kommer inga stekta sparvar flygande om Du inte själv bemödar Dig om att göra Ditt bästa.”

Döda grannen. Det hjälper inte mot fåglarna men kommer få dig att må bättre. :tummenupp

Vet en som vakna bakfull som ett svin av 2 st kråkor som lät som satan.
Han tog hagelbössan och sprang ut på balkongen och sköt dom.

Antar att det inte var så uppskattat av grannarna eftersom han fick skaka galler ett tag efteråt :rofl

En ren hypotetisk teoretisk fråga.

Om någon skulle mata dessa fålgar med bröd som doppats i sprit dör fågeljävlarna eller överlever de?
Om någon skulle vilja att de dog vad skulle brödbitarna doppas i? Gärna något som denna elaka person får lätt tag på.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick