Får man svära i kyrkan??

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja tycker att om du vill ha nått som inte går att luta i kurva ordentligt, som är lika kass på bana som på bulten, som är tungt som en oxe och bär på en massa onödig övervikt tycker jag att du ska satsa på den här ! Lite lägre soppaförbrukning om inte annat ! :tummenupp

vwlt31_hht200.jpg

Last edited:

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag äger en lill-Sportster (883) sedan fyra år. Jag har kört en del långsvängar på den. 65mil på en dag som mest :crash

Bromsarna är kass.
Väljer du en förgasarmodell blir det billigare att konvertera till 1200 eller göra andra modifieringar.

För att summera intrycken väljer jag att citera tidningen Bike:
"det är ett helvete att köra sportster , men det är roligt"

Personligen tänker jag sälja och skaffa en Buell eller skaffa 1200-kit. 883:an är för trött orginal.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Kan hålla med om att HD har sin charm men den passar ju inte allas smak. Bruka köra min fars yamaha Wildstar när lusten faller mig in. Rätt rolig och ljudet är beroendeframkallande. Men efter ett tag så tröttnar man när fotpinnarna börja ta i. Så om du ska köpa en HD så välj en av dem som faktiskt går att svänga med typ xr1200. För det är regel där man tröttnar snabbt.

Ett annat altv som jag skulle rekomendera hade varit Buell som kör med lite mer uppskrämda HD motorer och har ett trevligt chassi och bromas. Sen kolla också närmare på Yamaha MT01. Trevlig kurvmaskin som man lätt hänger på sporthojar på allmän väg

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Har för mig att jag svurit på att lägga hjälmen på hyllan den dagen jag funderar på en släde.. Men.. dom här är ju sjukt grymma. :rodnar
Skulle nog välja Yamman eftersom jag provkört HD:n och tyckte att den bara lät..
Glidare=Posörhoj:hihi

Yamma Warrior (Moddad)
Warrior.jpg

HD Night Train
harley-davidson-night-train.jpg

Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
När jag var liten så såg jag upp till dem coola knuttarna med pipskägg och helvetes-smattrande glidare.
Likaså va drömmen att ha en e28 med japsdämpare och ängeleyes.
Nu har jag blivit äldre och förstår bättre än å fortsätta på det spåret:glömdet

E28 är as coola! Fast japsdämpare?! :7peta Bästa vinterhänget jag haft:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Första tunga hojen jag körde var en glidare. Det var spännande i ungefär 50meter, sen ville jag göra något annat som att rensa rabatten eller sortera tvätten. Jag försökte verkligen men det gick inte att finna något att uppskatta...

"Passade på" att provköra lite olika H-D vid ett tillfälle. Jag är nu helt övertygad om att H-D åkare är vilseledda, förvirrade eller rent av fullkomligt under isen.

Där finns inget som ens är värt att lyftas i positiv bemärkelse år 2012, det enda som är imponerande är att det finns så mycket folk som tycker de är nåt att ha :dummer

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln