Får man svära i kyrkan??

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
vp2052313_2.jpg

Hade man varit tvungen att välja en HD så hade det utan tvekan blivit en Sporter FORTY EIGHT.

Såg den på mässan och den var riktigt brutal för att vara en HD.
 

soilan

Ny medlem
Gick med
18 May 2009
Ort
Sollentuna
Hoj
SÅLD.Yamaha TRX850 96* Honda VTR 1000 Firestorm 2001
Så där ja!!! min Glidarprojekt flyttas nog till framtiden.. nu står det en VTR 1000 i garaget och inväntar våren...528802_10150620391902816_688492815_9861012_1141424622_n.jpg:rock:yoparty:banana
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Svårsvängda. Vad säger du om min best då? Behöver ganska stor radie för att svänga.. Men det är väl såntman lär sig antar jag:
amir.jpg
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Allt beror på vad man är van vid & vill ha. Du har tydligen kört en Yamaha TRX 850 tidigare & jag ska ärligt säga att jag inte vet vad det är för hoj, men sak samma.
Prova en HD tycker jag absolut att du ska gör gärna flera olika modeller det gjorde jag. Jag kom fram till att den sk. HD känslan inte passade mig, den uråldriga tekniken, vibrationerna från motorn som var outhärdliga men visst levererade den kraft Nm men inget peak av Hk.
Den sk. HD känslan som tilltalar medelålders - seniorer medelklass män som vill vara lite rebelliska innan åldern förhindrar det & endast rollator eller permobilen återstår.
Sedan har du givetvis de kriminella 1% klubbarna där du börjar som en slav för att bli en träl innan du får göra ditt gesällprov smuggla knark eller stympa en medlem i en konkurrerande 1% klubb för att bli en riktig medlem - lockar inte mig, men tydligen andra.
Jag provade HD & gjorde ett val jag valde en motor som skruvats i hopp med precision där vibrationer & differenser inte märks där Nm & Hk finns & blir över. Jag valde spetskompetens jag valde en sporthoj.
Sen är det klar att HD kulturen med alla dess attribut på samma sätt som raggar kulturen på sjuttiotalet lockade vissa. Men då är det livsstil & inte körglädje vi talar om.
En sak som förundrar mig är varför du ställer frågan i detta forum & inte i alla HD forum som finns, vidare vi kan inte förutse hur du upplever en hoj utan att du provat den. Upplever frågan som lite konstig & ej så väl genomtänkt
 
Last edited:

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Ort
Lund
Hoj
Cessna 172N -74
Jag var inne på Probike igår testade en HD Forty-Eight och visst, ett jäkla drag framåt, kraftiga vibrationer och katastrofalt dåliga bromsar. Min XJ6 har trots halva motorstorleken högre toppfart (men inte lika kraftigt vrid). Men det var trots allt en skön känsla att köra HD:n. Nästan så att man blev lite sugen. Men skulle aldrig falla mig in att lägga 130K på en.

Jag vet inte hur kvaliteten är men det är ju 30-talsteknik med stötstänger, man behöver ju inte bekymra sig för kamkedjor osv. Känns som det kvittar lite om/när man servar.

Hade man haft obegränsat med pengar hade det varit kul att ha en som kioskhoj.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Svårsvängda. Vad säger du om min best då? Behöver ganska stor radie för att svänga.. Men det är väl såntman lär sig antar jag:
amir.jpg

Snygg hoj:tummenupp suger en del i tarmen att skaffa glidare,men ska köra av mig först på sport hoj :)
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nu vet jag inte vad Victory ligger i för status, du lär väl inte få vara med o de kola Hd klubbarna men. Såg Victory High-Ball för nån dag sen, den tkr jag var riktigt jävla fräck!
http://www.polarisindustries.com/en-us/victory-motorcycles/cruisers/high-ball/pages/photos.aspx


Annars såg jag att Polaris tydligen tillverkar Indian nu för tiden, det är ju trotts allt lite coolt.
En Cheif Darkhorse kanske! Säkert riktigt dynga, men namnet är ju lite ballt iaf;)
http://www.indianmotorcycle.com/en-us/chief/chief-dark-horse/pages/overview.aspx
 

Kneedrag

Guest
om någon skulle tvinga mig att åka custom så en victory av de snyggare modeellerna.n mer kvalle på dem än hd
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Fan vad alla klagar på kvaliteten på HD? I motorrads 5000 mila test så ligger en HD först, tror att allt som hände var ett sprucket grenrör. Vad ktms modeller hamnar på ett sånt test behöver jag väl inte ens nämna...
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
har faktiskt sneglat lite på HD Streetrod ... en V-rod med fotpinnar under/bakom röven istället för framme vid styret å bättre bromsar ... samma klubba som Vrod men med mer rätt körställning.

men blidde en b-king istället :tuttar
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Hd verkar ha ryckt upp sig kvalitetsmässigt men det är fortfarande glidare.
Ktm känns som ett lite roligare alternativ även om kvaliteten inte är på topp alla gånger. :banana
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Fan vad alla klagar på kvaliteten på HD? I motorrads 5000 mila test så ligger en HD först, tror att allt som hände var ett sprucket grenör. Vad ktms modeller hamnar på ett sån test behöver jag väl inte ens nämna...

Om du jämför mot KTM's stånkor så är det en jävligt dum jämförelse då KTM har halva cylindervolymen men samma/mer effekt och varvar väl dubbelt så mycket också.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Mycket väl medveten om att det haltar med att jämföra med ktms stånkor(som paradoxalt har klarat sig bäst i motorads tester). Menar inte att klanka på just ktm, bara så trött på varenda en dömer ut HD utan nån eftertanke...
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Mycket väl medveten om att det haltar med att jämföra med ktms stånkor(som paradoxalt har klarat sig bäst i motorads tester). Menar inte att klanka på just ktm, bara så trött på varenda en dömer ut HD utan nån eftertanke...

Välkommen till sporthoj, dubbelmoralens och experttyckarnas högborg.

Skit i vad alla här tycker och tänker är mitt tips, då blir du lite gladare.
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
När jag var liten så såg jag upp till dem coola knuttarna med pipskägg och helvetes-smattrande glidare.
Likaså va drömmen att ha en e28 med japsdämpare och ängeleyes.
Nu har jag blivit äldre och förstår bättre än å fortsätta på det spåret:glömdet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top