Får man svära i kyrkan??

Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Vad tramsiga ni är.
Klart han ska ha en HD.
Lär han sig skruva också, på riktigt alltså.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Det lär väl aldrig inträffa för min del, ity jag inte har obegränsat med pengar, men en Night Rod Special är nog ett alternativ...
Harley-Davidson Night Rod Special 2.jpg

Men skall du ändå ha en sån klump kan du lika gärna satsa på en rolig sådan. Typ den här
 
Last edited:

jetson

Guest
Jag har provat att hoppa av sporthojen och hoppa på en HD. Det var häftigt ljud, men man kände ju inte vägen alls och det kändes så jävla klumpigt och segt allting. Ungefär som att köra båt, läskigt men man kanske måste gå nån kurs för att uppskatta det vad vet jag.
 

Wallingstam

Snabbast
Gick med
19 Sep 2010
Ort
Sala
Hoj
Just nu letas det nytt! Tidigare: KTM Superduke 990 - Honda CBR 929 Fireblade - Honda Varadero 125
HD nightrod special är helt sjukt fin, snyggaste glidarhojen man kan ha enligt mig! Speciellt efter en lite mera slimmad limpa, bakskärm och rakare styre. Finns även riktigt schysta framlysen att köpa till osv. för att få en GALET fin stil på dom!

Det är absolut endaste glidaren jag skulle kunna tänka mig att äga själv faktiskt!:banana
 

Wallingstam

Snabbast
Gick med
19 Sep 2010
Ort
Sala
Hoj
Just nu letas det nytt! Tidigare: KTM Superduke 990 - Honda CBR 929 Fireblade - Honda Varadero 125
Den som lotek länkade, den night roden är ju brutal!:Bugar
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
ut å provkör, testade lite honda-glidare på lelle-10 dem flesta gick fan inte att svänga med ens i gångfart, det blev ine lättare när man ökade heller....

XR 1200:an som Rylander la upp var sjukt najs !:tummenupp

UT Å TESTA !
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada

Det grämer mig något fruktansvärt att jag tycker att den där hojen är snygg. Som tur är håller den...öhum.. avancerade tekniken som den maskinen innehar mig borta från den.

Annars är V-rod rätt cool faktiskt, bra tryck i bitarna och ett jäääävla vrid i den. Däremot är ju V-rod så långt ifrån HD man kan komma men fortfarande ha en "HD" i garaget. :banana

2012-Harley-Davidson-VRSCDX-NightRodSpeciala.jpg
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Klart man får!

Vill du ha en HD som går att svänga hyggligt med så är det Sportster 1200 som gäller eller xr 1200. Jag gillar Night Train och Softtail Deuce av de "riktiga" Harleysarna. Dyna Wide Glide eller Superglide om frugan ska med....:tummenupp
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Hade en H-D sportster Nightster och den är sjukt kul att köra men glöm "inspirerad" körning.
Det går ju men fotpinnar skrapar i och man önskar att man hade fler bromsskivor osv..
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag har haft funderingar på att köra custom när jag blir gammal, jag menar, man kan ju inte köra sporthoj hela livet.

Klart man kan, titta på Toyman. Han är ju minst 160 år.

Brorsan kör numera en Sportster, bantad och uppskruvad sådan. Efter många år med sporthoj så känner han sig riktigt bekväm med HDn. Lite mindre effekt och mer decibel, annars är den ungefär lika dyr och opraktisk som hans Fireblade. Fast han har ju onekligen blivit ...äldre.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Som ett par andra sagt, "fyrtioåttan" är jävligt fet trots sin storlek!:tummenupp
Såg den på mässan tidigare och konstaterade i mitt stilla sinne att det var det snyggaste jag någonsin sett i den montern någonsin. Skulle aldrig falla mig in att byta bort Gixxern mot den ens om jag slapp lägga mellan, men ett mattsvart lagom högljutt avgas och feta velocitystacks så är den en tänkbar korvkioskhoj:)

Stora frågan är väl om man tar sig ända till kiosken med den pyttetanken...:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top