Får ni några ragg när ni är ute å glassar på era hojjar??

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jahopp!? Vad är det för fel på att vara över trettio? Har vårt "bäst-före-datum" gått ut? :död :gråta

Jag tycker i alla fall inte det verkar vara något fel på dig, även om du bara är 20. :crash

:D

Den stora skillnaden är att ungdomarna under 30 inte vet hur det är att vara över 30 och oroar sig fördärvade i väntan på gränspassagen.
Vi behöver däremot inte oroa oss...vi vet hur det är! :hihi

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Den stora skillnaden är att ungdomarna under 30 inte vet hur det är att vara över 30 och oroar sig fördärvade i väntan på gränspassagen.

ja ni är ju förlorade era stackarare, jag sitter här med mina sista 4a år kämpar emot allt va de går!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jahopp!? Vad är det för fel på att vara över trettio? Har vårt "bäst-före-datum" gått ut? :död :gråta

Som en tjej på jobbet sa när jag berättade att jag hade fyllt 30: -Du är ju gammal, du ska ju vara gift och ha barn! Så ja... har man fyllt 30 så kan man gå och begrava sig!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Som en tjej på jobbet sa när jag berättade att jag hade fyllt 30: -Du är ju gammal, du ska ju vara gift och ha barn! Så ja... har man fyllt 30 så kan man gå och begrava sig!

jag kommer nog va i samma sists om 4 år.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Tycker det är lika roligt varje gång en 20-åring sätter etiketten gubbe/tant på någon som är lite över trettio. Roligt på så sätt, att de aldrig någonsin kommer kalla sig själva gubbe/tant när de är lite över trettio.

Men helt klart har du en poäng, som förklarar ovanstående stycke! De vet ingenting, medan vi vet... :tummenupp

ja ni är ju förlorade era stackarare, jag sitter här med mina sista 4a år kämpar emot allt va de går!

Du behöver inte kämpa emot. Det blir varken bättre eller sämre. Det kommer rulla på precis som vanligt. :)

Haha, jo illa nog så är det faktiskt precis alldeles just exakt så :hihi :FU

:crash

Ska bli intressant att se, ifall du skrivit ditt testamente och beställt plats på ålderdomshemmet då du närmar dig de trettio. :)

Istället för att kolla in den nya Yamaha RQYZ 5000 Super-RR, av årsmodell 2015, så kommer du gå runt och spana in om det finns en RR-modell av den där rollatorn de visade i reklamen på TV.

Det är dessutom lika bra att du börjar träna på att bli en gnällspik, det enda nöje vi andra pensionärer har och orkar med. Allt annat kräver för mycket energi för våra gamla kroppar.

Nedräkningen pågår, för varje sekund närmar du dig... :fakta

Men helt plötsligt kommer du märka, att det inte är någon skillnad jämfört med när du var 20, om du nu kommer ha barnasinnet kvar, vilket du väl kommer ha, eller hur? :pannkyss

Svar till trådskaparen: Nä, jag får inga ragg överhuvudtaget när jag är ute och kör någonsin. :(

Trodde först det var för att jag inte hade en tillräckligt fräsig motorcykel, men har nu förstått att jag helt enkelt är alldeles för gammal. :gråta

:D

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)

Ska bli intressant att se, ifall du skrivit ditt testamente och beställt plats på ålderdomshemmet då du närmar dig de trettio. :)

Istället för att kolla in den nya Yamaha RQYZ 5000 Super-RR, av årsmodell 2015, så kommer du gå runt och spana in om det finns en RR-modell av den där rollatorn de visade i reklamen på TV.

Det är dessutom lika bra att du börjar träna på att bli en gnällspik, det enda nöje vi andra pensionärer har och orkar med. Allt annat kräver för mycket energi för våra gamla kroppar.

Nedräkningen pågår, för varje sekund närmar du dig... :fakta

Men helt plötsligt kommer du märka, att det inte är någon skillnad jämfört med när du var 20, om du nu kommer ha barnasinnet kvar, vilket du väl kommer ha, eller hur? :pannkyss

Meh, jag menar ju inte så jue :pannkyss Min pappa är över 40 och han är fortfarande inte gubbe för mig.. Däremot menade jag att erat bäst före datum på raggfronten mot mig är passerat :va :confused:
Förresten kommer jag alltid vara "barn" för jag dricker varken kaffe, vin eller öl och käkar inte mögelost och gröna oliver :fakta :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Förresten kommer jag alltid vara en liten fjärt för jag dricker varken kaffe, vin eller öl och käkar inte mögelost och gröna oliver :fakta :D

Nej, men det är dags att ändra på det... Du såg trottsallt ut att gilla den delen av en ml kaffe du lyckades peta i dig sist ;)

Ålder är precis som promille bara en siffra, det kan iof bli lite besvärligt när det drar iväg, men bara lite! :(

-@

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Förresten kommer jag alltid vara "barn" för jag dricker varken kaffe, vin eller öl och käkar inte mögelost och gröna oliver :fakta :D

Kaffe, vin och öl dricker jag, men äter inte mögelost eller oliver. Jag måste alltså vara äldre än "barn". Kan jag titulera mig ungdom? :tummenupp :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Förlorade?! Nähäää du! Tvärtom! Livet har precis börjat! :) Ungarna avklarade, käring....det har man haft, bröllop...njaaää det skippade jag, hus...äh, räcker fint med lägenhet och så ragget då....ja, det har jag det med! Alltså, livet har börjat! :yoparty

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Förlorade?! Nähäää du! Tvärtom! Livet har precis börjat! :) Ungarna avklarade, käring....det har man haft, bröllop...njaaää det skippade jag, hus...äh, räcker fint med lägenhet och så ragget då....ja, det har jag det med! Alltså, livet har börjat! :yoparty

mäh :tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...