För dig som ska köpa fotokamera

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
eisbaer skrev:

Girlie kan köpa en D70s med 20% rabatt genom hennes jobb. Jag tänkte passa på. Men får jag den inte såld så skiter jag i det. Jag är supernöjd med kameran.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Shit.Paketet med Dynax 7D var slut......vad ska jag köpa då..Är jävligt sugen nu,har väntat länge nog.
Nikon d70s med 1 gigs minne och 18-55 gluggen för strax över 10k eller canon eos 350d paketet för strax över 11k med 2 objektiv och vertikalgreppet...

eller är det nån annan som kan tipsa om ett fett kitt för runt 10k?
Jag vill fan beställa ett nu....

mACLKA

hjäääääälp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
18-55 objektivet tyckte jag inte man kunde använda till särskilt mycket. Fick låna ett 18-70 av farsan, lite trevligare, iaf för en amatör som jag.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
twinner skrev:
Shit.Paketet med Dynax 7D var slut......vad ska jag köpa då..Är jävligt sugen nu,har väntat länge nog.
Nikon d70s med 1 gigs minne och 18-55 gluggen för strax över 10k eller canon eos 350d paketet för strax över 11k med 2 objektiv och vertikalgreppet...

eller är det nån annan som kan tipsa om ett fett kitt för runt 10k?
Jag vill fan beställa ett nu....

mACLKA

hjäääääälp
kan la inte vara slut överallt?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
oFFkeFF skrev:
18-55 objektivet tyckte jag inte man kunde använda till särskilt mycket. Fick låna ett 18-70 av farsan, lite trevligare, iaf för en amatör som jag.

Tjaa... Funkar alldeles utmärkt till allt utom att fota näshåren på en lus eller zooma till långbort-i-stan. Men det är ett sk. normalobjektiv så.

Men visst. 18-70 är roligare... och dyrare. Jag kompletterar kameraväskan med ett 55-200.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
RoLLER skrev:
Tjaa... Funkar alldeles utmärkt till allt utom att fota näshåren på en lus eller zooma till långbort-i-stan. Men det är ett sk. normalobjektiv så.

Men visst. 18-70 är roligare... och dyrare. Jag kompletterar kameraväskan med ett 55-200.

Satsa på ett skarpt och hyffsat ljusstarkt med en gång, annars kommer du snart vilja byta upp dig. :fakta

MikkE

Guest
Thundercat skrev:
Satsa på ett skarpt och hyffsat ljusstarkt med en gång, annars kommer du snart vilja byta upp dig. :fakta
Det kommer man ändå att göra oavsett hur bra man har. "Jag ska bara köpa den här.. den är liiiiite bättre än den jag redan har".
Gäller att sätta gränser ibland, hoho. Dock har min gräns gått av för längesedan. Haha

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nya Nikon D200!

Våra Norska grannar är lite mer på hugget och har redan bilder och specar på nya Nikon D200.

Går du i köptankar kanske du ska flukta lite på den. Den släpps den 1/11 gissar jag på och är troligtvis mer än nog för de allra flesta.

ca. 17.000:- NOK

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Lätt att man köper dyra pryttlar för att förbättra sina foton istället för att lära sig fota och på så vis förbättrar bilderna. Man försöker köpa sig bättre.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
eisbaer skrev:
Lätt att man köper dyra pryttlar för att förbättra sina foton istället för att lära sig fota och på så vis förbättrar bilderna. Man försöker köpa sig bättre.

Jag förstår vad du menar och håller med. Men när det gäller fotografering går det faktiskt att köpa sig till en bättre fotograf... Till en viss gräns förstås.

Men jag håller som sagt med dig, den bästa investeringen man kan göra när man väl har sjyssta pryttlar e att gå en fotokurs och lära sig hantera dom. Och bomba med frågor här eller/och på andra forum.

Själv kommer jag precis från Schöners Foto 3.580:- fattigare.

Är jag lyckligare?

Klart som fan att jag är lyckligare. Det är kul med prylar!

Den som äger är inte fri / Danne

Visst är mitt budskap dubbelt nu?

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
För er som kommer ihåg så beställde jag efter era tips en Nikon D70s som skulle komme efter en vecka. Efter 9veckors väntande så avbeställde jag den och köpte idag på Yfo i malmö:

Eos350
18-55
55-200
Vertikalgrepp
2Gb kort

Jä jävlar här skall fotas! :banana

Ni får nog stå ut med måååånga nybörjarfrågor inom kort :hihi

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Malmö-motard skrev:
För er som kommer ihåg så beställde jag efter era tips en Nikon D70s som skulle komme efter en vecka. Efter 9veckors väntande så avbeställde jag den och köpte idag på Yfo i malmö:

Eos350
18-55
55-200
Vertikalgrepp
2Gb kort

Jä jävlar här skall fotas! :banana

Ni får nog stå ut med måååånga nybörjarfrågor inom kort :hihi

D70s är slut typ överallt. Slut hos Nikon Sverige också.

Men EOS 350 lär rocka! Lycka till med fotandet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln