eisbaer skrev:Varför det?
Girlie kan köpa en D70s med 20% rabatt genom hennes jobb. Jag tänkte passa på. Men får jag den inte såld så skiter jag i det. Jag är supernöjd med kameran.
eisbaer skrev:Varför det?
RoLLERs D50 + ett extra objektiv?twinner skrev:eller är det nån annan som kan tipsa om ett fett kitt för runt 10k?
Jag vill fan beställa ett nu....
rerell skrev:RoLLERs D50 + ett extra objektiv?
kan la inte vara slut överallt?twinner skrev:Shit.Paketet med Dynax 7D var slut......vad ska jag köpa då..Är jävligt sugen nu,har väntat länge nog.
Nikon d70s med 1 gigs minne och 18-55 gluggen för strax över 10k eller canon eos 350d paketet för strax över 11k med 2 objektiv och vertikalgreppet...
eller är det nån annan som kan tipsa om ett fett kitt för runt 10k?
Jag vill fan beställa ett nu....
mACLKA
hjäääääälp
twinner skrev:För det priset jo:=)
kajlyl skrev:Scandinavian photo har den för under 10' med en 28-100/4-5,6 glugg... fan så mycket mindre än vad jag fick pröjsa
oFFkeFF skrev:18-55 objektivet tyckte jag inte man kunde använda till särskilt mycket. Fick låna ett 18-70 av farsan, lite trevligare, iaf för en amatör som jag.
RoLLER skrev:Tjaa... Funkar alldeles utmärkt till allt utom att fota näshåren på en lus eller zooma till långbort-i-stan. Men det är ett sk. normalobjektiv så.
Men visst. 18-70 är roligare... och dyrare. Jag kompletterar kameraväskan med ett 55-200.
ett ganska standard kit objektiv... långt från någon värsting men det får man aldrig med. 28-100 är dessutom bra brett och man klarar sig långt på dettwinner skrev:Vad är det för objektiv då?
Det kommer man ändå att göra oavsett hur bra man har. "Jag ska bara köpa den här.. den är liiiiite bättre än den jag redan har".Thundercat skrev:Satsa på ett skarpt och hyffsat ljusstarkt med en gång, annars kommer du snart vilja byta upp dig.
MikkE skrev:Det kommer man ändå att göra oavsett hur bra man har. "Jag ska bara köpa den här.. den är liiiiite bättre än den jag redan har".
eisbaer skrev:Lätt att man köper dyra pryttlar för att förbättra sina foton istället för att lära sig fota och på så vis förbättrar bilderna. Man försöker köpa sig bättre.
Malmö-motard skrev:För er som kommer ihåg så beställde jag efter era tips en Nikon D70s som skulle komme efter en vecka. Efter 9veckors väntande så avbeställde jag den och köpte idag på Yfo i malmö:
Eos350
18-55
55-200
Vertikalgrepp
2Gb kort
Jä jävlar här skall fotas!
Ni får nog stå ut med måååånga nybörjarfrågor inom kort
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |