glenoyne
Ny medlem
RoLLER skrev:D70s är slut typ överallt. Slut hos Nikon Sverige också.
Men EOS 350 lär rocka! Lycka till med fotandet.
Finns annars 2 st D-70 på Tradera som inte rusat iväg i pris.
MVH Martin
glenoyne skrev:Finns annars 2 st D-70 på Tradera som inte rusat iväg i pris.
MVH Martin
Malmö-motard skrev:För er som kommer ihåg så beställde jag efter era tips en Nikon D70s som skulle komme efter en vecka. Efter 9veckors väntande så avbeställde jag den och köpte idag på Yfo i malmö:
Eos350
18-55
55-200
Vertikalgrepp
2Gb kort
Jä jävlar här skall fotas!
Ni får nog stå ut med måååånga nybörjarfrågor inom kort
RoLLER skrev:Okie jag kollade.... Men D70'n känns lite gammal. Hade det varit D70s hade det varit mer intressant.
RoLLER skrev:Men EOS 350 lär rocka! Lycka till med fotandet.
Ljunghusen skrev:Är väl i princip ingen skillnad, bortsett från 0,2" större display och annan programvara?
RoLLER skrev:Tjaa.... Visst skillnaderna är inte så stora men den har uppgraderad/bättre "auto focus accuracy", lite vidrare blixt-täckning, bättre batteri kapacitet, nyare, omdesignade menyer och en större monitor som inte är att förkasta.
Hur som helst så tycker jag priset låg för högt på Tradera eftersom andrahandsvärdet sjunker iom. att det finns en nyare/hetare D70s.
Om jag som du redan hade en D70 skulle jag vara nöjd med den dock.
D50-RoLLER
Ljunghusen skrev:Tjao jag ska ju tjacka en ny d70 snart.. Håller mig till 70´n (ej s).
Har en bra separat blixt och displayen är i princip oanvändbar iaf (går inte att se om bilden är skarp eller ej)
RoLLER skrev:Ska du tjacka en NY... Varför inte köpa S-versionen dådå?
Är den mycket dyrare? (finns ens D70 att köpa?)
Njae.... monitorn ger en hyffsad preview. Zoomar man kan man iofs se om den e skarp eller inte. Men visst... Det blir aldrig som när man ser bilden på monitorn.
Ljunghusen skrev:Gött. Blir nog motardkörning i helgen, haka på och fota lite så kanske jag kan ge ett par tips
skjuter själv med d70
Ljunghusen skrev:Den är gjord för kvinnohänder, jag lovar
Malmö-motard skrev:Låter skitskoj, synd bara att jag skall iväg på ett fotocamp med Jonas (han som fotade burnmotherBURN-bilderna) 35 bikininklädda fotomodeller. En pool. Fem duktiga fotografer. Och så jag. Hahaha, nån som hajjar varför jag impulsade kameran just idag? Nä, nu skall jag hem och leta upp ett par shyssta badskjorts, det blir poolparty på kvällen efter fotosessionen.
Vafan menar du, den ligger utmärkt i mina händer
Tackar! Har testat lite nu... jisses vilken skärpa.. vilka färger! Detta kommer jag nog lägga lite tid på i framtiden... skitskoj!
Kolla in denna superba länksmacker skrev:Funderar seriöst på att byta ut min Nikon 5700 mot en systemare. Canon Eos350D eller Nikon D70s står på menyn & verkar ju vara väldigt likvärdiga. Har vart jäkligt nöjd med Nikon såhär långt. Nu till grejen. Vatte fan vad för objektiv man ska välja??? Finns ju lite olika kit. Vill ha ett "vanligt" (ex, 18-55) & ett tele som man ledigt kan fota bla mc-tävlingar & annat på lite avstånd. Vill & har inte lust att lägga astronomiska summor på paketet. Vad ska man välja för något? Vad är mest prisvärt?
/matte
TomK skrev:2217965Nu har jag (och gumman ) ledsnat på den gamla kompakt-kameran och vill ha något att ta bilder med bättre skärpa och upplösning med. Bra zoom m.m. Har kikat runt lite på halvsystemkameror och fastnat för Konica Minolta Dimage A2 - den verkar vara en vettig balans mellan pris och prestanda.
Hur ligger den till i fördröjningen från det man trycker på knappen tills bilden är inläst ? Sånt som man alltid blev tokig på, när det gällde tidiga kameror och rörliga mål (hojar på bana t.ex.).
Finns det något annat märke och modell som ligger i samma nivå och som är värt att titta närmare på ?
Sweedo skrev:2219398Vi har oxå ledsnat på vår kompakta digitala kamera och funderar på en systemkamera.
Den jag har fastnat för är Canon EOS 30D med EF-s 18-55 mm objektiv.
Biter jag över för mycket eller skall jag satsa på något annat?
Frida skall kunna använda kameran oxå.RoLLER skrev:2219589Du har för stora händer för en Canon.
Jag tjackade en Nikon D50. Rekomenderas!
...och den kameran var svår som attan att hitta på nätbutiker idag. Efter att läst recensioner och bläddrat runt på nätet, fick det bli ett paket med Canon EOS350D + väska, minne och 18-55-objektiv. Blir nog bra det där...TomK skrev:2217965Har kikat runt lite på halvsystemkameror och fastnat för Konica Minolta Dimage A2 - den verkar vara en vettig balans mellan pris och prestanda.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|