Behövde skriva av mig lite...
Ibland fungerar kroppen på ett underligt sätt. Det finns ingen som kan säga vad det beror på, eller varför den reagerar på det sätt som den gör. Det är lite skrämmande i efterhand att veta hur man bara visste vilka det handlade om!!! Det var bara något som kändes inom mig, och det var en obehaglig känsla!
Sittandes framför datorn klickar jag på en länk där 2 motorcykelförare, en 22-åring och en 29-åring hemmahörande i göteborg har skadats svårt efter en krock med en Jeep på Härrydavägen. Den ena motorcykeln skulle ha vart en vinröd Yamaha R1. Denna väg är välkänd för mig då jag själv har kört den vid ett flertal tillfällen med mina vänner. Den enda jag känner med en vinröd R1:a är Nino, som ofta kör med Fabian, vilket dom troligen även gjort idag! Det var när jag insåg detta som jag kände inom mig att det bara måste ha vart dom. Denna vägen, två hojar, åldern, Göteborg, en vinröd R1:a...Hoppas fan inte!!!
Tanken lämnar mitt huvud när jag stressar iväg till en fest jag redan är några timmar försenad till...stämningen är på topp och gänget som är där hejar och kramar om en när jag kommer dit. Mitt humör är inte på topp, men vi sitter och pratar lite skit i köket som det oftast blir på hemmafester.
Moddan kommer in i köket med telefonen i örat och säger till mig: -Fabbe är död!
Jag hinner inte ens tänka innan jag svara: -Jag vet! och jag vet vem som körde den andra motorcykeln med!
Jag vet inte varför jag svarade så, det bara kom av sig själv...men jag kunde inte tro det ändå, det var för overkligt! Jag ringde upp Pinky för att höra med honom om han hade vart med och kört under dagen. Dessvärre/som tur är? befann han sig i Rom, men kunde bekräfta att det var sant...
Efter detta gick tiden extremt långsamt tills jag begav mig hemåt. Men allt var så overkligt, det kändes inte som att dom var borta. Både Fabian och Nino var människor som fick mig att må bra, bli glad samt hade roligt med! Tankarna gick om varandra över allt roligt vi hade haft tillsammans. Roliga körningar, fartfyllda körningar, när vi stannade till på avenyn för att tjöta och titta på flickor, en fika efter en heldag med körning, dagen då jag och Fabbe drog upp till stockholm och köpte hans K7:a och han körde hela vägen tillbaka till götet i mörker och regn samt kyla men ändå skrattade han och var glad när vi stannade till för att tanka, Nino´s alltid glädjande hälsande som gjorde att man kände sig välkommen, Götatunnelns vänner, göteborgs maskot med en hoj som hölls ihop med silvertejp, kvällarna med GC, första gången jag träffade Hanna på Trädgårn och fick se hur lilla Fabbes hjärta hade fastnat för henne, det finns så mycket... det blev inte många timmars sömn inatt.
När jag vaknade gick jag upp och satte mig framför datorn med en gång. Det var ingen dröm...både Fabian och Nino var borta! Men det spelade ingen roll hur många gånger jag läste trådarna! Det kändes fortfarande overkligt! Men jag hade en känsla i kroppen som inte ville försvinna, samtidigt som jag inte kände någonting. Det var bara tomt........................
När jag läste att Mark föreslog en gemensam körning från Götaplatsen till olycksplatsen kände jag att det var en självklarhet för mig. Att få en plats där jag kan säga hejdå, den plats där jag vet att våra vänner lämnade oss. En plats att minnas, där två vänner gav sitt liv åt något som dom älskade.
När jag körde in på Götaplatsen stod det endast en enda motorcykel där! Det kändes lite snopet då jag visste att både Fabian och Nino var omtyckta av väldigt många på sporthoj.com, men jag visste lika väl att jag var tidigare på plats än vad som var bestämt. Jag satte mig på trappan och väntade in den sagda tiden. Motorcykel efter motorcykel rullade in allt eftersom... när avsagd tid var slagen var övre delen av Götaplatsen fylld med motorcyklar och människor som var där för att visa sitt stöd och sorg över det inträffade. Detta var något som värmde i hjärtat, att se så många komma med så kort varsel!
Jag tog några foton på gemenskapen som hade samlat för den gemensamma färden till olycksplatsen, stod även en liten stund och tittade när motorcyklarna började att rulla iväg för att ställa upp sig på ett led innan färden begav sig. Det kändes så skönt att se alla dessa människor på sina motorcyklar rada upp sig på ett långt led. När alla svängde av till uppsamlingen vid delsjömotet kände jag att jag ville ligga långt fram med Blomman och hålla tempot lungt för att bibehålla en samlad grupp hela vägen till olycksplatsen. Tyvärr så var Blomman tvungen att tanka och körde i förväg, vilket gjorde att jag sänkte tempot ytterligare eftersom detta var något som hon behövde vara med på!
Väl framme vid olycksplatsen, när motorn hade stannat, stödet var nedfällt och hjälmen hängde över backspegeln. Synen av olycksplatsen och alla sorgsna blickar som var vända åt vårat håll fick mig att verkligen inse vad som hade hänt. Det var först då känslorna visade sig på riktigt!!! Jag var tvungen att sätta mig ner, det blev bara för mycket... tankarna vandrade iväg på allt från vad dom tänkte när dom insåg att NU GÅR DET ÅT HELVETE till varför man överhuvudtaget kör motorcykel.
Själv har jag aldrig vart rädd för att dö! Men på den senaste tiden har jag börjat att uppskatta livet mer och mer, även fast jag anser att min tillvaro inte har förändrats. Även det kanske kommer med åldern och den personliga mognaden. Idag fick jag en ny upplevelse, hur det är att sakna någon som lämnar oss! Jag har aldrig saknat någon så innan, dels pga att jag har valt att inte inse sanningen till hundra procent samt att jag har avstått från att gå på begravningen. Den här gången är det annorlunda..................................!