För Fabbe och Lion som lämnat oss

Linkan_85

Guest
Så jäkla sjukt tråkigt, man bara ryser i hela kroppen av att läsa allt!
Slår en tanke till alla 3 som omkom dena tragiska dag!!!!
R.I.P
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Har vart i England över helgen och glömde telefonen hemma så jag fick inte höra detta förrän idagr

Kommer att sakna er...
mina tankar går till nära och kära
RIP
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Jag blir helt knäckt när jag läser alla fina inlägg. Trots att jag bara träffade fabbe någon enstaka gång så har jag fått en uppfattning av honom som en riktigt positiv och trevlig kille. Så jag känner honom genom forumet räcker...
Nino känner jag inte alls men när jag läser det ni andra skriver så antar jag att även han var en riktigt schyst kille

Även om jag vet att dom lämnade oss på det dom älskar mest av allt och kanske till och med på det sätt dom ville lämna denna värld så känns det ändå tungt, vill jag verkligen fortsätta köra motorcykel efter det här är en tanke som dyker upp i mitt huvud hela tiden.



Som tidigare nämts så har jag tänkt försöka få ihop en debattartikel att skicka in till GP. Ev av redaktörerna för debattsektionen ringde mig förut och som jag trodde nappade hon. Hur mycket plats jag får vet jag inte. Men mer än en insändare är det iaf.

Jag känner dock att jag inte klarar av att dra detta i hamn på egen hand så jag skulle uppskatta om ni kan dela med er av erfarenheter eller argument som verkligen ger effekt. Även önskemål på vad artikeln skall innehålla uppskattas.

Hon sa att det måste finnas en person bakom artikeln så signera den med "motorcyklister i göteborg" går inte. men det betyder inte att jag kan klämma in citat och hälsningari texten.

Tack // Linus
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag blir helt knäckt när jag läser alla fina inlägg. Trots att jag bara träffade fabbe någon enstaka gång så har jag fått en uppfattning av honom som en riktigt positiv och trevlig kille. Så jag känner honom genom forumet räcker...
Nino känner jag inte alls men när jag läser det ni andra skriver så antar jag att även han var en riktigt schyst kille

Även om jag vet att dom lämnade oss på det dom älskar mest av allt och kanske till och med på det sätt dom ville lämna denna värld så känns det ändå tungt, vill jag verkligen fortsätta köra motorcykel efter det här är en tanke som dyker upp i mitt huvud hela tiden.



Som tidigare nämts så har jag tänkt försöka få ihop en debattartikel att skicka in till GP. Ev av redaktörerna för debattsektionen ringde mig förut och som jag trodde nappade hon. Hur mycket plats jag får vet jag inte. Men mer än en insändare är det iaf.

Jag känner dock att jag inte klarar av att dra detta i hamn på egen hand så jag skulle uppskatta om ni kan dela med er av erfarenheter eller argument som verkligen ger effekt. Även önskemål på vad artikeln skall innehålla uppskattas.

Hon sa att det måste finnas en person bakom artikeln så signera den med "motorcyklister i göteborg" går inte. men det betyder inte att jag kan klämma in citat och hälsningari texten.

Tack // Linus

Man kanske inte ska utnyttja den tragiska olycka som just hänt, men det kraftfullaste vore givetvis om Fabbes mamma skrev under artikeln, och den publicerades samma dag som begravningen, med en mc-kortege genom stan.

Samtidigt känns det inte rätt att ens föreslå detta, man känner sig väldigt cynisk. Men tanken slog mig.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Missförstå mig rätt nu. Men vem är det som det ska debatteras emot? Eller, vem kommer inlägget att vara riktat till? Att "få" en bana i direkt närhet till GBG, eller att proklamera för säkrare bilfria vägar? Säkrare vägmiljö i allmänhet?

Jag förstår syftet, lite, och tanken att än mer påvisa för samtliga som vistas i trafiken att vi är oskyddade och lätt kan förväxlas med mer långsamma fordon såsom mopeder är bra. Men återigen, vad är det egentliga syftet med inlägget?

Anledningen att jag frågar är nog mest för att "risken" för rejäla mothugg från Tingwall och anti-MC-förespråkare kan bli än värre, så sett.

Ber om ursäkt om diskussionen inte passar i tråden, men jag måste få fråga.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Missförstå mig rätt nu. Men vem är det som det ska debatteras emot? Eller, vem kommer inlägget att vara riktat till? Att "få" en bana i direkt närhet till GBG, eller att proklamera för säkrare bilfria vägar? Säkrare vägmiljö i allmänhet?

Jag förstår syftet, lite, och tanken att än mer påvisa för samtliga som vistas i trafiken att vi är oskyddade och lätt kan förväxlas med mer långsamma fordon såsom mopeder är bra. Men återigen, vad är det egentliga syftet med inlägget?

Anledningen att jag frågar är nog mest för att "risken" för rejäla mothugg från Tingwall och anti-MC-förespråkare kan bli än värre, så sett.

Ber om ursäkt om diskussionen inte passar i tråden, men jag måste få fråga.

Beror nog på vem du frågar, och jag vet inte exakt vad t4pp3r har i kikarn, men det som JAG önskar är ju några asfalterade slingor runt stan som är helt mc-säkra, dvs enkelriktade, inga träd eller stenar samt bara en på- och avfart. Därutöver kan de hanteras som vanlig allmän väg. Det är ingen hemlighet att jag drömmer om detta (har nämnt det i flera trådar under en lång tid) men jag kan inte svara för den som tänker skriva debattinlägget.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Missförstå mig rätt nu. Men vem är det som det ska debatteras emot? Eller, vem kommer inlägget att vara riktat till? Att "få" en bana i direkt närhet till GBG, eller att proklamera för säkrare bilfria vägar? Säkrare vägmiljö i allmänhet?

Jag förstår syftet, lite, och tanken att än mer påvisa för samtliga som vistas i trafiken att vi är oskyddade och lätt kan förväxlas med mer långsamma fordon såsom mopeder är bra. Men återigen, vad är det egentliga syftet med inlägget?

Anledningen att jag frågar är nog mest för att "risken" för rejäla mothugg från Tingwall och anti-MC-förespråkare kan bli än värre, så sett.

Ber om ursäkt om diskussionen inte passar i tråden, men jag måste få fråga.

Beror nog på vem du frågar, och jag vet inte exakt vad t4pp3r har i kikarn, men det som JAG önskar är ju några asfalterade slingor runt stan som är helt mc-säkra, dvs enkelriktade, inga träd eller stenar samt bara en på- och avfart. Därutöver kan de hanteras som vanlig allmän väg. Det är ingen hemlighet att jag drömmer om detta (har nämnt det i flera trådar under en lång tid) men jag kan inte svara för den som tänker skriva debattinlägget.


först vill jag bara säga att jag inte på något sätt utnyttjar denna händelse. känns bara som att det är dags att det händer något.

man hör på nyheterna att gubbar på vv står å lipar vid sidan av en väg med en fartkamera i bakgrunden över att motorcyklar är så farliga och att dom borde brännas på bål i princip (ursäkta mina ordval men det är så jag känner det). Samtidigt läser man allt oftare om olyckor som denna.


Ang vad jag vill få fram vet jag ärligt talat inte. visst de låter dumt som fan men jag kände bara igår kväll att jag vill göra vad jag kan för att förändra situationen. Jag försökte öppna en dörr genom mina kontakter och vänder mig till er för att söka hjälp. Jag är långt ifrån erfaren med mina knappa 2 år på motorcykel och drygt ett år på moppe så det känns som mycket av det som kommer enbart från mitt huvud är fantasiidér och pajkastning som inte leder någon vart.

Jag vet själv att det är svårt att hitta en plats att vara på i dagens samhälle för både sporthojar och motarder. Därför tror jag en asfalterad ENKELRIKTAD slinga utanför stan kan göra mycket. även om inte alla utnyttjar det och många säkert kör som idioter påväg till och från platsen så tror jag många klarar av att hålla tillbaka något om man får gasa av sig lite då och då på en säker plats.

Det känns som det svävar iväg här i tråden så jag startar en ny för just detta ändamål. fortsätt gärna diskussionen där.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Detta kan inte vara sant, Vad ska man säga finns ju inga ord min lilla muggen. :( :gråta


Jag har helt missat sam åkninigen men ska ni dit nu i helgen åker jag med.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Hej på er

Jag har idag pratat med Jesper Christensen (Galne dansken här på Sporthoj.) som är General sekreterare (högsta hönset)på SMC Sveriges motorcyklister som många av er vet så är jag ju aktiv Instruktör för Sporthojs projektet.

jag ringde honom angående om det finns någon fond lr liknaden som man kan skänka pengar till att SMC ska kunna infomera och dom ska kunna fortsätta sitt jobb att jobba för våran säkerhet på vägen,dom har ju idag ca 250 000 medlemmar många av oss här är säkert med och stöder dom,vet ej dock om Fabbe lr Lion va medlemmar men det spelar ingen roll alls,

Att ha SMC bakom ryggen är nått av det bästa vi kan ha dom har en del att säga till om.

Min Tanke nu är att köra en Kortege någon helg efter begravningen där vi samlar in pengar 100 kr för att köra med är ju en rimlig summan men självklart frivilligt,detta kommer i såfall att annoseras ut i tidningarna och självklart på flera hemsidor såsom Sporthoj,SMC:s och andra liknaden forum där Motorcyklister hänger,där vi då går samman för att uppmärksamma fabbe och Lion samt andra som har gått bort igenom åren och vissa att vi finns ute på vägarna.Jag har pratat med Robertzon om detta och han tyckte det skulle va en fin gest hela summan skall går till SMC och Trafikofferfonden


Själv kommer jag att sakna Fabbe något grymt mycket va alltigt lika kul att träffa honom ute på stan även om jag inte har kört något på gatan knappt alls sen 2005,oftast så kom han upp till wcx när vi hade fest med hojen och snackade skit,

Glömmer aldrig när han va helt grön och inte ens hade körkort och han köpte hela sin utrustning av mej va många timmar i telefon för att förklara hur allt funkade :) när han fick sina grejer så va det en unge på julafton som hoppade i och provade sitt skinnställe uppe i ett kallt garage i vasa :D

Kommer sakna honom så jävla grymt mycket hade lite små planer på att köpa mig en Gathoj iår men lusten försvann kl 23,38 i lördags kväll när jag fick beskedet

men nu vill jag ha en respons från er mina vänner ska vi uppmärksamma detta och försöka jobba för att vi ska va säkare ute på vägen, jag vill inte förlora fler vänner fabbe är inte den första jag har losat

på nyårsafton så körde mitt kusin barn Oliver ihjäl sig på mc och för fyra år sen dog Timmy och innan det min bäste vän Erik 1998 på valborg


/Mikael alias Gottis
 

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Den e blå
Känns overkligt. Jag var både kollega och körvän med Ninib (aka "Nino"). En mer positiv person får man leta efter.
Finner inga ord. Mycket sorgligt allting.
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Gottis

Men hur hade man kunnat göra stället säkrare där Fabbe och Lion smällde? Utfarter finns överallt och kommer alltid att finnas. Möjligtvis då att man kunde varnat för detta redan före krönet ("OBS, utfart bakom krönet") men detta skulle i så fall behöva göras på oändligt många ställen. Problemet här var ju att de (antagligen) körde alldeles för fort och sportmotorcyklister kommer att fortsätta köra alldeles för fort.

Min åsikt är att det bästa vore om vägverket tillhandahöll alternativ till trafiken för oss som kör hoj för nöjes skull. Typ såna där enkelriktade nöjesslingor som tagits upp tidigare i tråden. DET borde SMC lobba för.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Gottis

Men hur hade man kunnat göra stället säkrare där Fabbe och Lion smällde? Utfarter finns överallt och kommer alltid att finnas. Möjligtvis då att man kunde varnat för detta redan före krönet ("OBS, utfart bakom krönet") men detta skulle i så fall behöva göras på oändligt många ställen. Problemet här var ju att de (antagligen) körde alldeles för fort och sportmotorcyklister kommer att fortsätta köra alldeles för fort.

Min åsikt är att det bästa vore om vägverket tillhandahöll alternativ till trafiken för oss som kör hoj för nöjes skull. Typ såna där enkelriktade nöjesslingor som tagits upp tidigare i tråden. DET borde SMC lobba för.


sånt lämnar jag åt SMC som har folk anställda för just sånt,Jag vet inte om du har gått någon Sporthojs kurs själv men just där lär vi ju ut risk tänkadet och tekniken för att köra säkert och roligt, jag har ingen statistik över hur många olyckor det har skett med folk som har gått kurserna men det kanske Jesper har jag ska maila honom den här länken så kan han nog svara men vet att vi har utbildad över 5000 personer.

en nöjesslinga förknippar jag med Bana och banor har vi i sverige dessvärre ingen här i Göteborg men att bygga en bana kostar ett ex antal miljoner och kräver tillstånd till förbannelse bara sök på tråden om banan i sthlm som har varit på tapeten i flera år men inte ens fått godkänt av någon instans ännu,

SMC vill bygga en egen bana ute i Emtunga tror jag det va mellan vårgårda och Vara priset va något på 50 miljoner den skall användas isof till att utbilda Mc förare,
 

Dropdead

Guest
Jag blir rörd till tårar när jag ser bilden Pysch har lagt upp på hur många som visade sitt stöd och engagemang till minnet av Fabbe och Lion igår. Det var vackert.

Även jag minns Fabbe som en otroligt positiv och levnadsglad kille. Mina tankar går framförallt till rara Hanna, men självklart även till alla andra anhöriga och vänner till de båda.

Ta hand om er! :pannkyss
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Jag har följt tråden sedan den startades, kom hem från en extremt givande heldag på R1´an i lördags när jag läste de första tråkiga pusselbitarna på detta hemska som inträffat. Det la tyvärr en svart sordin över hela den underbara körupplevelsen jag haft under dagen.
Jag sänder tankar till anhöriga och vänner. Mycket sorgligt att sådana här saker händer. Kände ju som många andra här inte Fabbe eller Lion, körde dock med Fabbe och motardmaffian en gång (vi var dom enda med kåpor). Verkade vara en synnerligen livsglad och positiv människa.

Jag vill bara utveckla lite av Gottis tanke, detta har jag inte diskuterat med Gottis utan är min egen reflektion. Vi är nog alla införstådda med att hastigheten och körstilen som Fabbe hade (har ju aldrig kört med Lion), kanske inte alltid var den optimala för vårt allmänna vägnät. Precis som bikestreet påpekar så är det svårt att bygga bort den sortens olycka som inträffade, vissa av oss i detta kollektiv kommer att köra långt över våran förmåga/vägens beskaffenhet och då är olyckan lätt framme..
Det kanske inte är en Kortege som riktar sig mot bilisterna, utan en som upplyser oss själva i kollektivet. Naturligtvis kommer även bilisterna att bli varse oss och problemet vid en kortege, men lika viktigt är det att vi själva uppmärksammar farorna för oss själva. Vi vet ju innerst inne om dom, men när man sitter där bakom styret en solig eftermiddag med en kurvorgie framför sig, då behöver man något inne i hjärnan som klickar till om säkerhetstänkande. Fortsätter vi påminna varandra så hjälper vi själva till med att rädda liv.

Jag tycker att Gottis idé är synnerligen bra, den ger en uppmärksamhet både utanför våran krets och inom den.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nino, troligen den mest genomgoda och trevliga kille jag nånsin lärt känna, tyvärr kom jag honom aldrig så nära. Har dock många positiva minnen från honom.

Fabbe, ja vad ska man säga. Han har varit en stor del av mitt liv senaste knappa 2 åren. Träffades första gången hösten 2006 då grabbarna skulle köra Gothenburg challenge (en slags tävling, sak samma), bjöd honom på en korv med bröd och sen dess har vi vart kompisar. Han har hjälpt mig utnyttja min hoj, iaf till viss grad haha :) men framförallt så har vi blivit något slags putsande par. Vi gnuggade ju ta mig fan halvt om halvt bort lacken på hojarna förra året, övervinna den andre vad gäller glans var ju såklart målet!
Körde 90% av mina mil tillsammans med Fabbe förra året.

Det var såklart Fabbe som fick mig att köpa en K7:a och var det putstävling förra året så kan ni ju tänka er hur det vart nu hittills i år :D. Kändes grymt bra att köra sida vid sida jämte varandra, posa på Avenyn upp och ner trots minusgrader (det var ju sol!), men vad gör det, vi var ju coolast i stan på våra nyputsade likadana hojar, ljudsymfonin som utspelade sig var helt såklart grymmast i stan då vi gled fram på gatan, detta skulle helt klart bli den bästa sommaren någonsin! Vad som händer nu vet jag inte riktigt, jag kommer aldrig kunna uppskatta hojen på samma sätt nu som innan, kanske lika bra att hoppa över en mcsommar, men det lär ju varken göra mig Fabbe eller Nino lyckligare.

Som några redan vet så var jag i Rom under veckan men nåddes ändå av beskedet i lördags kväll, chockad är väl en bra beskrivning av det hela. Inte ens en tår fick jag fram. Hade jag vart hemma i Sverige så hade jag med största sannolikhet kört tillsammans med killarna den dagen, oavsett hur det hade slutat för min del så är jag antagligen lyckligare nu än vad jag hade vart då.
Kom hem för bara några timmar och åkte direkt till olycksplatsen för att säga hej då till Fabbe och Nino...
Väl framme så satt jag bara och stirrade och visste inte riktigt vad jag skulle göra, några tårar kom det inte heller. Har hela tiden sen i lördags kväll hållit mig borta från SH.com just för jag vet att det kommer påverka mig precis som det gör nu.
Min uppsats talar för sig själv och tårarna sprutar, kanske är det först nu jag börjar inse vad det är som har hänt.
Det kommer bli en tom och ensam sommar i år, känns inte alls bra.

Tänker på alla er närstående, men framförallt på er två, Fabbe och Nino!
Jag kommer sakna er båda något fruktansvärt, ta hand om varandra vart ni nu än är! Känner jag er två rätt så lär ni gilla läget rätt bra nu ändå! :tummenupp



Tack för ordet.
//Pinky
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Ni som håller på med eran debatt artickel, jag tycker att det är en jätte fin gest, men snälla kan ni inte bara låta saker sjunka in lite först...

I skolan skickade dem hem mig för dom tyckte att jag inte borde vara där idag, och då visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Jag åkte ut till Yamaha Center och kollade på det som är kvar av hojarna, och det va inte speciellt mycket.

att jag gjorde det, va för att jag ville försöka inse att dom va borta, och slippa gå på minnesstunden och behöva se Fabbe ligga där... Jag visste inte alls vad jag skulle göra, jag har aldrig sett en död människa i hela mitt liv, och nu säger mitt hjärta att jag måste gå och kolla på min bästa vänn som dött.
Jag fick ringa flera kompisar och försöka få fram nått vettigt, nått rätt och fel... men det finns inget.

Jag åkte till minnesstunden och va där med hela hans och hannas familjer och Fabbes vänner. Även Ninos mamma och lillebror va där.
Vi vänner fick gå in först, och alla gick in, men jag stannade i dörren och stört grät. Fyfan jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, jag ville verkligen inte att det skulle vara Fabbe som låg där! :gråta
till slut gick jag in, och även om jag grät floder där inne hela tiden, så kändes det på något sätt rätt. Det va skönt att få se honom, och ta avsked av sin bästa vänn så som jag hade velat att mina vänner hade gjort av mig :gråta

Jag trodde detta skulle bli ett avslut på det hela och att mitt hjärta skulle kännas lättare, men det gör det inte alls, inte minsta lilla ens. :(
Däremot vet jag att både Fabbe och Nino dog lyckliga, och jag hoppas att ingen av dem han tänka eller känna nånting!

Efter minnesstunden åkte jag med de andra ut till Yamaha igen, och sen ut till olycksplatsen, sen har jag suttit där ute hela eftermiddagen med undantag för en halvtimme, och nu är jag hemma igen.
Jag vill inte lämna platsen, för, för mig är det där Fabbe ligger, och jag vill inte att han ska vara ensam :gråta även om han har Nino.

Jag pratade med Fabbe idag när jag va inne ensam i rummet, och bad honom hålla ihop med Nino och köra massor med hoj, vart dom än är. Och att han skulle hålla en fin hoj till mig... och jag tror han gör det.
När jag sitter på hojen så gråter jag inte, men när jag kliver av den så forsar tårarna heljdlöst :gråta Jag tror det är Fabbes sätt att få mig att vilja fortsätta köra hoj....

Snälla ni därute, sluta inte köra hoj pga detta, det är inte vad någon av dem hade velat, dom älskade det mer än livet självt bägge två! Och jag tror dom fortfarande anser att ni ska leva lyckliga medans ni lever!

Och om jag får önska någonting, så är det att alla tänker på Fabbe och Nino när de kör, inte bara över just det krönet, men speciellt där, tänk på dem, och tänk på era annhöriga...

Jag vill inte förlora några mer vänner, så snälla... snälla, ta det försiktigt även om vi älskar att leva på gränsen!

:gråta :gråta :gråta

Jag åker ut och tänder alla ljusen nu när det blir mörkt, om någon vill följa med så är det bara att komma med. Jag åker nu från kullavik.
Jag vill inte vara ensam :gråta
 
Last edited:

Sannis

apstollmc.com
Gick med
15 May 2006
Ort
göteborg
Hoj
cbr 900RR
Detta är en sjukt tragisk händelse o jag lider med alla nära o kära. Kände inte Fabbe eller Nino men har vänner som gör o det känns tungt det med.

Håller med blomman, det hjälper inte att sätta hjälmen på hyllan hur mycket man än känner för det vid ett sånt här tillfälle.. det bästa är att hoppa upp i sadeln så fort man orkar o kan.. det e inte lätt alla gånger men det hjälper.
De skulle inte titta ner o va glada om alla ställde undan sina underbara fordon. Som sagt.. ta den tid det behövs men åk igen med tankarna i huvet om att de fick göra det som de tyckte va kul o levde därefter...
Det gör ont nu o går inte över men det blir lättare med tiden, jag vet...

Tankar till familjer o vänner i massa...
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Fruktansvärt tragisk händelse :(

Men jag måste fråga körde fabbe upp för hojkort ( av något slag) under 2006?
Och körde han en Cbr 600?

V.I.F.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Fruktansvärt tragisk händelse :(

Men jag måste fråga körde fabbe upp för hojkort ( av något slag) under 2006?
Och körde han en Cbr 600?

V.I.F.

Ja, det bör ha varit under 2006 han äntligen tog sitt kort och då körde han en CBR 600, en röd och blå som råkat ut för både det ena och det andra.

//Skrutten på fel login
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top