För Fabbe och Lion som lämnat oss

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Fabbe och Nino, jag kände inte er personligen men ni har ändå varit med mig i mina tankar de senaste dagarna och jag känner att jag aldrig kommer glömma det som hänt. Det är solklart att många tyckte väldigt mycket om er och att ni älskade det ni gjorde fullt ut. Jag tänker på era vänner och anhöriga och beklagar sorgen och det fruktansvärda som har hänt.

Detta kommer att få mig att tänka efter ännu mer och välja mina tillfällen ännu nogranare i framtiden, jag hoppas verkligen att alla ni andra också tar till sig det som hänt.

Vila i frid grabbar, jag önskar verkligen att ni fått fler dagar i livet. Jag tänker på er.

//Jan
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
När jag sitter på hojen så gråter jag inte, men när jag kliver av den så forsar tårarna heljdlöst :gråta Jag tror det är Fabbes sätt att få mig att vilja fortsätta köra hoj....

Snälla ni därute, sluta inte köra hoj pga detta, det är inte vad någon av dem hade velat, dom älskade det mer än livet självt bägge två! Och jag tror dom fortfarande anser att ni ska leva lyckliga medans ni lever!

Jag känner liknande, jag tänker på det jätte mycket när jag inte kör hoj, men när jag kör hoj så blir det mycket lättare att leva och jag tänker inte på hur hemskt det är att dom försvann, utan hur kul dom hade hela dagen och sekunderna innan olyckan.

Idag sjukanmällde jag mig från de 2 sista lektionerna i skolan, under de 3 första gjorde jag iprincip ingenting och jag kännde att jag behövde komma upp i sadeln, och så blev det, körde ut till havet, klättrade upp på den högsta kullen jag hittade, satte mig på en sten, och njöt av livet. Önskar bara att Fabbe hade varit med, för den utsikten var verkligen underbar. Har kört 15 mil totalt idag. Varav 10 med två kamrater, vi hade jätte kul, och det känns viktigt att ha kul nu när jag vet hur fort allt kan fösvinna.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag känner liknande, jag tänker på det jätte mycket när jag inte kör hoj, men när jag kör hoj så blir det mycket lättare att leva och jag tänker inte på hur hemskt det är att dom försvann, utan hur kul dom hade hela dagen och sekunderna innan olyckan.

Idag sjukanmällde jag mig från de 2 sista lektionerna i skolan, under de 3 första gjorde jag iprincip ingenting och jag kännde att jag behövde komma upp i sadeln, och så blev det, körde ut till havet, klättrade upp på den högsta kullen jag hittade, satte mig på en sten, och njöt av livet. Önskar bara att Fabbe hade varit med, för den utsikten var verkligen underbar. Har kört 15 mil totalt idag. Varav 10 med två kamrater, vi hade jätte kul, och det känns viktigt att ha kul nu när jag vet hur fort allt kan fösvinna.

Ja, jag har gjort lite samma sak idag... Eller jag har sjukanmält mig hela veckan, för jag orkar inte gå dit, även om atta bryr sig osv, så förstår dom inte.... :gråta

Imorse när jag vaknade grät jag, och ville bara åka ut till olyksplatsen och sitta i solen. :gråta
Jag klädde iallafall på mig skinnstället idag, det gjorde jag inte igår, igår hade jag jeans och högklackat för jag ville vara fin på Fabbes minnesstund.

Sen åkte jag till Sahlgrenska och när jag kommer dit så stannar en blå volvo s80 framför mig mitt i vägen. Den står där en stund och jag kan inte passera för det är fullt åt alla håll, så efter en liten stund så lutar sig kärring jäveln på passagerar sidan ut och skriker (verkligen skriker)
K-J: -"Vi ska faktiskt backa här"
B: - "ja, men ser det ut som att jag har någon back på min hoj? ni får köra fram och vända"
K-j: -"Att det ska va så jävla svårt, flytta på dig"

Här tappar jag allt tålamod jag har och ber kärring jäveln stänga sin jävla helvettes dörr så jag kan komma förbi i så fall. och jag får tränga mig igenom.
I detta nu önskar jag att jag hade ställt hojen på stödet där den stod, och gått fram och tagit ett snack med den jävla haggan. Eller tagit hennes backspegel...:mad:

Sen satte jag mig i solen utanför sahlgrenska och grät en stund över den arga kärringens beteende, och sen va det dags för minnestsund för Nino, även där grät jag, men inte förrens alla andra hade gått ut och jag va ensam kvar... :gråta

Efter det så åkte jag till GP och satt i solen en stund och hoppades på att Fabbe skulle dyka upp, vilket han såklart inte gjorde! Det känns fruktansvärt att sitta där och vänta och hoppas, för trots att jag sett honom, så kan jag inte riktigt greppa det.
Han kommer inte tillbaks, han kommer aldrig mer rulla in på GP :gråta
Efter det fikade jag med Fabbes familj, som alla är jätte snälla, gulliga och förstående för att jag också har det jätte jobbigt.

Sen fortsatte dagen, med att Bakhjulet och jag åkte ut till Marstrand och sen ut till Härryda, där jag tände alla ljusen igen och satt en stund och bara tänkte. Pysch och RickZ va där när vi kom dit.
Hela körningen satt jag och hade en bild i huvudet hur det skulle vara om jag frontade med en bil, skrämmande nog känns inte tanken så "farlig"...
Tack och lov så körde Bakhjulet först, och jag hoppas att någon annan kan ta täten frammöver, för om jag ligger först, så vet jag vart jag kommer sluta, även om jag önskar att jag ville va försiktigare så vill inte riktigt hjärtat och hjärnan sammarbeta och alla agressionerna kommer fram...

Från kl 20 tills nu har vi käkat på bryggeriet, och sen suttit på GP och bara pratat, jag Pysch, Nmi och Rejvis...

I morgon är det Ringning för Fabbe ute på Hönö, Jag, Pinky och Pysch kommer åka dit, och är det någon mer som vill med så tar vi 9.25 färjan dit ut.

Vila I Frid, mina kära vänner :gråta :gråta :gråta :gråta
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
I morgon är det Ringning för Fabbe ute på Hönö, Jag, Pinky och Pysch kommer åka dit, och är det någon mer som vill med så tar vi 9.25 färjan dit ut.

Kommer fabbe utifrån hönö? därav minnesringning där ute.




http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=415495

Jag pratade med almin efter hedersturen i söndags och han såg inga bromsspår. så jag vet inte hur mkt man kan lita på det.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag pratade med almin efter hedersturen i söndags och han såg inga bromsspår. så jag vet inte hur mkt man kan lita på det.

Jag såg ett bromsspår. Kan mycket väll ha varit 54 meter.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Det kommer att dö 50-60 personer till innan sesongen är slut... vem blir nästa? Troligtvis någon som kör alldeless för fort och tycker att bilisterna borde vara mer uppmärksamma....

Många här är väldigt illa berörda av det som hänt och hade mkt nära band till Fabbe och Nino. Vänligen visa lite mer respekt och hänvisa inte till de avlidna som en siffra i statistiken enbart. Det är redan jobbigt som det är!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Här e 2 st bilder på när jag super fabbe under bordet.som ni alla vet så va fabbe inte så stor så det va ganska lätt å göra det

Här är en bild från en annan kväll, då var nog dock du fullast om man kollar på tungan :).
 

Bifogat

  • CIMG130633111.jpg
    CIMG130633111.jpg
    189 KB · Visningar: 115

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Släpp diskussionen om bilistens rätt eller fel nu...

Vi VET vad som hände och att spekulera i huruvida det hade blivit annorlunda OM någon av det inblandade hade gjort på nåt annat sätt leder ingen vart.

Faktum kvarstår och det är bara att hoppas att så många möjligt tar med sig lärdomen om att alltid köra med sådan marginal så att andra trafikanters överraskande beteende kan hanteras.

En liten bild på Fabbe som jag hittade... till och med på en kräftskiva kan man hitta en kittlande utmaning :)
 

Bifogat

  • CIMG0651 (Large).JPG
    CIMG0651 (Large).JPG
    83.7 KB · Visningar: 205
Last edited:

bakhjulet

...NNAAAeee Nuuu Jaääklar!!!!
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Môlndal / Gôteborg
Hoj
H-D Chopper
Till oss som vill tro,..

1Jon 4:4
Ni, kära barn, är från Gud och har besegrat dem,
ty han som är i er är större
Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin
gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.
Vad min Fader har gett mig är större än allt, och
ingen kan rycka dem ur min Faders hand.


Till den som behöver någon att prata med,..
fråga han som vet,..

Heb 2:18
Eftersom han själv har prövats och lidit,
kan han hjälpa dem som prövas



....vi sågs kort några gånger,.. & vi ses igen.

Tills vi ses,..... ~Vila i Frid~
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
jag håller med er alla innan om både fabbe och nino.
hann aldrig lära känna någon av dem djupare tyvärr utan har bara träffat dem kortare sekvenser men har inget ont att säga om någon av dem.

tycker självklart allt detta är sjukt jobbigt och en och annan tår har fällts i tankar på både dem, familjerna och deras nära vänner.
hoppas vi ses där ute på vägarna i sommar och vila i frid nu grabbar.
ses på andra sidan.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
va i helvete e det ni diskuterar om ..lägg ner detta nu,.
vill ni diskutera om hur det e i trafiken starta en annan tråd.
denna tråden e för minnen av fabbe å nino .
inte om nån jävla statestik.
och för er som håller på att diskutera om hurvida det va deras fel eller bilisten så kan jag med handen på hjärtat som sj har sett hojarna och bilen att det va bägges fel.Man ser att bilen har bara svängt utan att titta sig för ,och man ser att dom hade för hög fart,Så e ni nöjda lägg ner nu skitsnacket
Instämmer till fullo!

Jag skäms fan när jag läser det ni skriver just nu. Låt tråden förbli ett minne för våra kära vänner. Vill ni diskutera, så gör som sagt det någon annan stans!



Imorse mötte jag upp Pinky i Frölunda, och sen åkte vi ut till Hönö och mötte Pysch vid färjan. För att sedan lyssna på ringningen för Fabbe ute på Hönö.
Det va jätte vackert, tyst och stilla... Jag önskar att alla kunde få höra det. :(

Efter det har jag tillbringat hela dagen med Hannah, Fabbes tjej.
Först besökte vi olycksplatsen, och när vi kom dit så satt lille Limez där och vakade över dem...
Han hade tagit med sig nya blommor till dem och satt dem i lite vatten och grövt ner dem lite i jorden.

När jag satt där uppe vid "Fabbe", så kom han och satte sig bredvid och visade lite delar han hade hittat, och sen att han hade hittat två bitar av Fabbes kåpa, som han hade stoppat under knäpuckarna på sitt skinnställ, så han alltid skulle få vara med ute och åka, det tycker jag va fruktansvärt fint gjort. Jag blev jätte rörd av det. Idag va nog första gången jag fnissade där ute också, det känns faktiskt ganska skönt.

En god vän till mig sa: Det är inte förbjudet att ha roligt bara för att man sörjer, Sörjer gör man hela tiden innerst inne, men dem hade aldrig vetal se oss göra det hela tiden.

Efter det va vi och besökte Yamaha Center för Hannah ville se hojarna. Personalen där inne var relativt okännslig, skulle jag vilja säga, vilket är synd för jag vet att det jobbar ett par riktigt fina människor där med!
Vi kikade en stund på hojarna, och sen fick det vara bra.


Sen åkte vi till Hannah och Fabbes lägenhet för att hämta lite kläder till Hannah. Hannaha gick med upp, och jag måste säga att jag, avundas henne, är fel ord, men något liknande det! Hon är så otroligt stark, jag förstår inte hur hon orkar egentligen, men jag är jätte glad att hon gör det!
Hon Samlade ihop lite saker som hon ville att Fabbe skulle begravas med, jätte fina saker! och visade mig alla saker de hade köpt nyss till Fabbe...
Och jag tycker så synd om henne, jag lider för hennes skull när jag är med, att se allt det hon gjort och gör för Fabbe, det är fantastiskt! Jag förstår att han älskade henne, och att hon älskade honom. Dom va perfekta för varandra.

Jag fick se en bild, från liseberg, en jätte fin bild, och då kunde jag inte hålla tillbaks tårarna längre, dom va så fina tillsammans. Jag kan inte föreställa mig någon av dem, utan den andre. Fabbe va verkligen jätte fin på den bilden.
Sen låg vi på deras säng och grät en stund, och livet va riktigt jobbigt igen. Jag vill inte se henne lida så... det är hemskt. Jag vet hur jag gråter och lider, men när jag ser henne, så skär det i mitt redan sarjade hjärta. Jag vill krama henne och kunna lova att allt ska bli bra, trots att jag vet att det inte kan det... Hur kan det nånsin bli bra igen? :confused: :gråta

Det känns som jag inte riktigt räcker till som vänn, jag kan inte göra mer. vad jag än säger så vet jag att det inte hjälper speciellt mycket. Ingenting i världen, inga ord i världen kan ge henne sin Fabian tillbaks. Ingenting. :gråta :gråta
Jag kan inte gråta någonting nästan, när jag är med Hannah, inte för att jag inte vill, utan för att nånting gör att jag håller tillbaks tårarna som bränner där inne. Jag vill gärna få ut dem, men jag vet inte om det är rätt... Tänk om hon blir ännu mer ledsen om jag också gråter floder? :gråta

Nu på kvällen har jag varit där ute på olycksplatsen igen, med Bus Bo, och sen kom Rash förbi en stund också. Det va riktigt trevligt att ha lite sällskap där ute. Det är skönt att så många bryr sig om dem och masar sig dit ut.
Trots det undrar jag fortfarande, hur allting ska bli bra igen? Det kommer aldrig bli som innan, och det kommer aldrig bli bättre än innan! Det kommer alltid att vara sämmre än innan. Och vi har inte haft en changs att säga nånting.... Hur kan dem bara vara borta, jag har så svårt att förstå det? Jag vill så gärna ha dem här fortfarande, jag vill köra med dem i sommar, jag vill skratta hejdlöst åt Fabbes upptåg och jag vill njuta av Ninos lungna person.
Inget av det kommer någonsin att hända, allt jag kan göra nu är att se tillbaks på gammla minnen, men när jag gör det så gråter jag, även till de bra minnena :gråta Hur kan det vara så?

Kommer det någonsin att bli bättre? eller hur länge ska det vara så här jobbigt? Det kommer aldrig finnas några som dem igen.... :gråta :gråta :gråta

Imorgon är första dagen, då det inte finns någonting alls inplanerat, jag vet inte vad jag ska göra... :gråta jag kommer bara ligga hemma i sängen och gråta....
 

Bifogat

  • 20080423(001).jpg
    20080423(001).jpg
    120.5 KB · Visningar: 107
  • 20080423(002).jpg
    20080423(002).jpg
    132.1 KB · Visningar: 106
  • 20080423(003).jpg
    20080423(003).jpg
    67.9 KB · Visningar: 118
  • 20080423(005).jpg
    20080423(005).jpg
    86.3 KB · Visningar: 89
  • 20080423.jpg
    20080423.jpg
    108.4 KB · Visningar: 91

MickeXJR1300

Stilig
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Alingsås
Hoj
XJR 1300SP och Honda SCV100 LEAD
Jag vill krama henne och kunna lova att allt ska bli bra, trots att jag vet att det inte kan det... Hur kan det nånsin bli bra igen? :confused: :gråta


Det kommer aldrig bli bra, men det kommer bli bättre.
Men va inte allt för ledsen för att det aldrig kommer bli helt bra. För genom att du känner, minns å påminns av dina förlorade vänner kommer de alltid att finnas hos dig.



Fabbe & Nino V.i.f.
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det känns som jag inte riktigt räcker till som vänn, jag kan inte göra mer. vad jag än säger så vet jag att det inte hjälper speciellt mycket. Ingenting i världen, inga ord i världen kan ge henne sin Fabian tillbaks. Ingenting. :gråta :gråta
Jag kan inte gråta någonting nästan, när jag är med Hannah, inte för att jag inte vill, utan för att nånting gör att jag håller tillbaks tårarna som bränner där inne. Jag vill gärna få ut dem, men jag vet inte om det är rätt... Tänk om hon blir ännu mer ledsen om jag också gråter floder? :gråta

Att visa sorg och gråta är aldrig fel :pannkyss även om det skulle få henne att gråta floder så är det för att det var exakt vad hon behöver just då. Många gånger kan det även vara så att man håller inne med sina tårar för att inte såra den andre och den gör exakt lika dant för att inte såra en själv.

Livet kommer aldrig att bli det samma igen men det betyder inte att det kommer att vara nattsvart heller utan bara annorlunda.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fint initiativ Limez :pannkyss

Funderar på att sticka till olycksplatsen igen någon dag men jag vet inte, blir bara så ledsen av det:(. Känner lite för att försöka gå vidare, tänker tillräckligt på det hela dagarna ändå. Men det är kanske är lätt för mig att säga som inte stod nära :rolleyes:
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fint initiativ Limez :pannkyss

Funderar på att sticka till olycksplatsen igen någon dag men jag vet inte, blir bara så ledsen av det:(. Känner lite för att försöka gå vidare, tänker tillräckligt på det hela dagarna ändå. Men det är kanske är lätt för mig att säga som inte stod nära :rolleyes:
Jag mår lite bättre av att åka dit ut, även om jag gråter och tänker en massa, så får jag ändå lite ro i hjärtat och själen. Tyvärr vill jag aldrig gå därifrån, varför vet jag inte, men jag vill inte lämna dem...

:gråta :gråta

Att visa sorg och gråta är aldrig fel :pannkyss även om det skulle få henne att gråta floder så är det för att det var exakt vad hon behöver just då. Många gånger kan det även vara så att man håller inne med sina tårar för att inte såra den andre och den gör exakt lika dant för att inte såra en själv.

Livet kommer aldrig att bli det samma igen men det betyder inte att det kommer att vara nattsvart heller utan bara annorlunda.
Det känns som det kommer bli det, det är helt tomt nu...

Jag vet inte hur sommaren ska kunna komma och passera, utan att Fabbe och Nino är med?! Jag kommer aldrig sluta hoppas på att dem ska komma med ut och köra... :gråta :gråta

Igår fick jag ett PM med rubriken Fabbe och för en sekund så hoppades hela mitt hjärta att det faktiskt va han, tills jag insåg att det bara va rubriken och inte den som skickat det. :( :gråta

Alla ni som har skickat PM till mig, ni får ursäkta, jag har inte svarat speciellt många på PM, den enda är Ninos kompis. och jag kommer inte heller skicka några svar innom den närmsta veckan, men jag är jätte tacksam ska ni veta!
 
Last edited:

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
With a little help from my friends med Joe Cocker kom på radion nu, tillsammans med en stor klump i halsen.
Körde en lugn sväng igår kväll. Har inte varit särskilt sugen förrän då.
Kollade solnedgången och tog en funderare över livet.
 

Bifogat

  • DSC00420.JPG
    DSC00420.JPG
    150.9 KB · Visningar: 122

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det känns som det kommer bli det, det är helt tomt nu...

Jag vet inte hur sommaren ska kunna komma och passera, utan att Fabbe och Nino är med?! Jag kommer aldrig sluta hoppas på att dem ska komma med ut och köra... :gråta :gråta


Det är naturligt att känna sig som en urvriden trasa och helt tom på insidan när något sådant här fruktansvärt har hänt. Glöm inte att det är som mörkast innan gryningen kommer. Att känna att det kommer att alltid vara svart och jävligt är din hjärna och själs sätt att försöka förstå vad som har hänt. Din värld har gått i kras och det krävs lite tid att få pusslet att bli helt igen. Mönstret som du får fram kommer inte att vara det samma som när den gick i bitar. Men det betyder inte att det kommer att vara grått och trist heller.

När du är redo så kommer den finaste biten av sorgen vara kvar i ditt hjärta.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top