Linkan_85
Guest
Så jäkla sjukt tråkigt, man bara ryser i hela kroppen av att läsa allt!
Slår en tanke till alla 3 som omkom dena tragiska dag!!!!
R.I.P
Slår en tanke till alla 3 som omkom dena tragiska dag!!!!
R.I.P
Jag blir helt knäckt när jag läser alla fina inlägg. Trots att jag bara träffade fabbe någon enstaka gång så har jag fått en uppfattning av honom som en riktigt positiv och trevlig kille. Så jag känner honom genom forumet räcker...
Nino känner jag inte alls men när jag läser det ni andra skriver så antar jag att även han var en riktigt schyst kille
Även om jag vet att dom lämnade oss på det dom älskar mest av allt och kanske till och med på det sätt dom ville lämna denna värld så känns det ändå tungt, vill jag verkligen fortsätta köra motorcykel efter det här är en tanke som dyker upp i mitt huvud hela tiden.
Som tidigare nämts så har jag tänkt försöka få ihop en debattartikel att skicka in till GP. Ev av redaktörerna för debattsektionen ringde mig förut och som jag trodde nappade hon. Hur mycket plats jag får vet jag inte. Men mer än en insändare är det iaf.
Jag känner dock att jag inte klarar av att dra detta i hamn på egen hand så jag skulle uppskatta om ni kan dela med er av erfarenheter eller argument som verkligen ger effekt. Även önskemål på vad artikeln skall innehålla uppskattas.
Hon sa att det måste finnas en person bakom artikeln så signera den med "motorcyklister i göteborg" går inte. men det betyder inte att jag kan klämma in citat och hälsningari texten.
Tack // Linus
Missförstå mig rätt nu. Men vem är det som det ska debatteras emot? Eller, vem kommer inlägget att vara riktat till? Att "få" en bana i direkt närhet till GBG, eller att proklamera för säkrare bilfria vägar? Säkrare vägmiljö i allmänhet?
Jag förstår syftet, lite, och tanken att än mer påvisa för samtliga som vistas i trafiken att vi är oskyddade och lätt kan förväxlas med mer långsamma fordon såsom mopeder är bra. Men återigen, vad är det egentliga syftet med inlägget?
Anledningen att jag frågar är nog mest för att "risken" för rejäla mothugg från Tingwall och anti-MC-förespråkare kan bli än värre, så sett.
Ber om ursäkt om diskussionen inte passar i tråden, men jag måste få fråga.
Missförstå mig rätt nu. Men vem är det som det ska debatteras emot? Eller, vem kommer inlägget att vara riktat till? Att "få" en bana i direkt närhet till GBG, eller att proklamera för säkrare bilfria vägar? Säkrare vägmiljö i allmänhet?
Jag förstår syftet, lite, och tanken att än mer påvisa för samtliga som vistas i trafiken att vi är oskyddade och lätt kan förväxlas med mer långsamma fordon såsom mopeder är bra. Men återigen, vad är det egentliga syftet med inlägget?
Anledningen att jag frågar är nog mest för att "risken" för rejäla mothugg från Tingwall och anti-MC-förespråkare kan bli än värre, så sett.
Ber om ursäkt om diskussionen inte passar i tråden, men jag måste få fråga.
Beror nog på vem du frågar, och jag vet inte exakt vad t4pp3r har i kikarn, men det som JAG önskar är ju några asfalterade slingor runt stan som är helt mc-säkra, dvs enkelriktade, inga träd eller stenar samt bara en på- och avfart. Därutöver kan de hanteras som vanlig allmän väg. Det är ingen hemlighet att jag drömmer om detta (har nämnt det i flera trådar under en lång tid) men jag kan inte svara för den som tänker skriva debattinlägget.
Gottis
Men hur hade man kunnat göra stället säkrare där Fabbe och Lion smällde? Utfarter finns överallt och kommer alltid att finnas. Möjligtvis då att man kunde varnat för detta redan före krönet ("OBS, utfart bakom krönet") men detta skulle i så fall behöva göras på oändligt många ställen. Problemet här var ju att de (antagligen) körde alldeles för fort och sportmotorcyklister kommer att fortsätta köra alldeles för fort.
Min åsikt är att det bästa vore om vägverket tillhandahöll alternativ till trafiken för oss som kör hoj för nöjes skull. Typ såna där enkelriktade nöjesslingor som tagits upp tidigare i tråden. DET borde SMC lobba för.
Fruktansvärt tragisk händelse
Men jag måste fråga körde fabbe upp för hojkort ( av något slag) under 2006?
Och körde han en Cbr 600?
V.I.F.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |