För i helskotta! Det är snart 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
honkiie skrev:
Borde väl bli svårt att förånga moln? :tomten

:mattias
Det tycker man väl om alla stora uppfinningar? Resan till månen var väl ganska "omöjlig" i början på 60-talet också?

Omöjligt lär det nog inte vara, möjlighen inte helt enkelt. Men den som kommer på tekniken lär nog inte behöva den för att få sol i alla fall. :)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Zlide: En sådan meckapär skall, om den uppfinns, förbjudas och alla dokument kring uppfinningen brännas och glömmas bort.

Farligt för balansen. :gnissla

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
morlock skrev:
Zlide: En sådan meckapär skall, om den uppfinns, förbjudas och alla dokument kring uppfinningen brännas och glömmas bort.

Farligt för balansen. :gnissla

Säger som Sverker "Är det så, är det så?"
Men allvarligt så kan väl inte några fjuttiga moln över ett begränsat område spela en sån stor för klimat och annat?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Zlide skrev:

Säger som Sverker "Är det så, är det så?"
Men allvarligt så kan väl inte några fjuttiga moln över ett begränsat område spela en sån stor för klimat och annat?
Hur många maskiner tror du att du kan sälja? Massor. Sen kommer plagiaten från kina och industrin blommar. :gnissla

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Zlide skrev:

Ok, jag har en idé...

Med hjälp av lasersteknik borde man kunna bränna bort molnen över ett begränsat område tex över Skara sommarland, grönan, utomhusbaden, mm
De kunder som köper min solanläggning kan garantera sina kunder 100% solsäkerhet och därmed locka till sig massor med fler badgäster. Fördelen med lasersystemet är att den dessutom drivs med solceller så driften kommer att bli billig! :tummenupp

Är det inte lite moment 22 eftersom du ska bränna bort moln så att det blir soligt men du kan bara bränna bort molnen om det ÄR soligt eftersom lasern drivs av solceller?

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Zee skrev:
Är det inte lite moment 22 eftersom du ska bränna bort moln så att det blir soligt men du kan bara bränna bort molnen om det ÄR soligt eftersom lasern drivs av solceller?

Jag har tänkt på det också serru!!
Det är så finurligt konstruerat att den första uppstarten görs på allokerad solenergi alternativt miljövänlig rapsolja eller ngt annat miljövänligt. Därefter så alstrar solcellerna mer energi än vad själva driften kräver för att kunna klara uppstarten nästa gång osv..blablabla...

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Zlide skrev:

Ok, jag har en idé...

Med hjälp av lasersteknik borde man kunna bränna bort molnen över ett begränsat område tex över Skara sommarland, grönan, utomhusbaden, mm
Finns möjlighet att bomba molnen, Har för mig att USSR gjorde det när de hade parad för de soldater som varit i Afghanistan. Inte så mycket high tec, men det borde gå att få köpa sig några pyroblastiska raketer som man kunde skicka upp vid behov

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
supernaut skrev:
Finns möjlighet att bomba molnen, Har för mig att USSR gjorde det när de hade parad för de soldater som varit i Afghanistan. Inte så mycket high tec, men det borde gå att få köpa sig några pyroblastiska raketer som man kunde skicka upp vid behov

Det låter som the old fashion metoden. Vi snackar ju framtid här, utan big big baraboom! :)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Framtidsuppfinningar:
Mikrovågsfrysen: Nånting som fryser ner saker lika snabbt som en vanlig mikro värmer upp saker
Sen ser jag gärna nånting som gör att all mat håller i typ 2 år även när förpackningarna är brutna.

Solid snake

Guest
honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:
Mikrovågsfrysen: Nånting som fryser ner saker lika snabbt som en vanlig mikro värmer upp saker
Sen ser jag gärna nånting som gör att all mat håller i typ 2 år även när förpackningarna är brutna.
Nej, det ska bara säga pling på 1 sekund så är den djupfryst, och sen när det plingar igen så är det uppvärmt så man kan käka det.

Typ som tillbaka till framtiden 2, fast där blir en liten pizza en stor pizza, men samma idé bara att man ska kunna frysa ner saker lika fort, utan att använda flytande kväve.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:

Hmm...låt mig tänka...AAHH..jag kom på det!
Om du kan stå ut med att gå i typ rymddräkt hemma så skulle det funka!
Det är bara att du vakumförpackar hela lägenheten!!

supernaut skrev:

Eller så bygger man jäkligt höga solstolar!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Zlide skrev:

Hmm...låt mig tänka...AAHH..jag kom på det!
Om du kan stå ut med att gå i typ rymddräkt hemma så skulle det funka!
Det är bara att du vakumförpackar hela lägenheten!!

Eller så bygger man jäkligt höga solstolar!!

Ryssarna hade väl en jävligt stor solspegel som dom använde till att lysa upp jordytan med också?
Jag har för mig det IAF, sen att dom säkert hade en miltiär anledning till spegeln, det är en helt annan sak.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
honkiie skrev:
Framtidsuppfinningar:

Lösningen heter konserveringsmedel. Formaldehyd :)

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
Swedie skrev:
Vi ska ju bo på månen och upphävt tyngdlagen med våra flygande tefat.

Framtiden är en besvikelse!
lungn sony håller på att utveckla HVD (holograhpic video disc) de har en fungerande prototyp nu en komersionel model som släpps 2009 då kan vi se filmer i 3d utan tv då filmen visas som hologram :D
finns iofs redan tvättmaskiner som tvättar rent kläderna utan vatten utan andvänder statisk elektrisitet (stavning tidigt på morgonen ännu)

Last edited:

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
bad santa skrev:
lungn sony håller på att utveckla HVD (holograhpic video disc) de har en fungerande prototyp nu en komersionel model som släpps 2009 då kan vi se filmer i 3d utan tv då filmen visas som hologram :D

Som i Minority Report?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Är det ingen mer än jag som längtar efter det sladdlösa samhället?

Jag avskyr allt vad sladdar heter. De är ju överallt, förstör det estetiska också fastnar man alltid i dem. Tänk er sladdlösa lampor, brödrostar osv! Vilken dröm!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Penguin skrev:
Är det ingen mer än jag som längtar efter det sladdlösa samhället?

Jag avskyr allt vad sladdar heter. De är ju överallt, förstör det estetiska också fastnar man alltid i dem. Tänk er sladdlösa lampor, brödrostar osv! Vilken dröm!
Men inga sladdlösa racehojar bara, vi är ju bra nära det nu tyvärr.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Men inga sladdlösa racehojar bara, vi är ju bra nära det nu tyvärr.

Hmm, det har du rätt i. Sladd är kanske trots allt inte alltid av ondo. Åtminstone inte i det sammanhanget som du menar!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...