För i helskotta! Det är snart 2006

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Penguin skrev:
Är det ingen mer än jag som längtar efter det sladdlösa samhället?

Jag avskyr allt vad sladdar heter. De är ju överallt, förstör det estetiska också fastnar man alltid i dem. Tänk er sladdlösa lampor, brödrostar osv! Vilken dröm!
Trådlös överföring av el roxx.

Det ska jag lösa på ett fiffigt sätt.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Zee skrev:
Alltid kommer man tillbaka till att det var bättre förr. Och ju förr desto bättre!

..och ju äldre man blir, desto mer förr har man som blivit bättre :rolleyes:

Framtiden är lömsk..

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Trodde jag kommit på nästa stora uppfinning när jag cyklade till jobbet idag.

Jag cyklar på en fin asfalterad cykelväg som uppenbarligen används flitigt av hästfolk. Skiten ligger i drivor på hela vägen och att det inte finns något hyffs hos dom att stanna och plocka upp efter sig, som hundfolk får göra, vet ju alla.

Tänkte att lösningen borde vara ett lite skovelhjul strax under skithålet som börjar snurra när det är dax. Då skjuts skiten ut i diket direkt och hästägaren behöver inte ha ångest resten av dagen för skiten på vägen, samt vi cyklister kan cykla i en betydligt rakare linje.

Först var jag ganska nöjd med att komma på en sådan ypperlig uppfinning så tidigt på morgonen.

Men när jag tänkte vidare på det så blev det mer och mer uppenbart. Problemet är att hästar är nervösa krakar. När hjulet väl drar igång och börjar skjuta skit så blir säkert hästen fruktavsvärt chockad och kanske till och med känner sig krengt. Den skenar helt enkelt.

Har man då otur att man precis ska cykla förbi eländet så kan följande senario utspelas:

1. Jag kommer ifatt en häst och tar i lite extra för att komma förbi snabbt och enkelt.

2. Hästen börjar skita och det sprutar snyggt ut till kanten.

3. Jag är precis i höjd med hästen och får en del skit på mig.

4. Hästen skenar och skiter ännu mer.

5. Jag blir bombarderad av skit och försöker såklart cykla ifrån det.

6. Häst och cykel accelererar i ungefär samma fart samtidigt som skiten sprutar från skovelhjulet på mig under en ganska lång tid.

7. Får cykla hem och byta kläder samt duscha. Troligen ännu mer irriterad nu än om jag bara fått cykla slalom mellan högarna.

Så denna idén behöver helt klart finslipas.

Någon mer som kommit på en smart uppfinning men som kanske inte fungerar perfekt i praktiken?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Är det inte bättre att installera en ventil i röven på hästarna? När hästarna ska ut och gå på allmän väg så stänger man ventilen så att hästen helt enkelt inte kan skita. När hästen har återvänt till hagen kan man, om man kommer ihåg det, öppna ventilen igen.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag räknade med att ha zap-zappistoler, tefat och Terminatorkrig lagom till MilleniumkatastrofenTM.

Allt blev skit.

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Är det inte bättre att installera en ventil i röven på hästarna? När hästarna ska ut och gå på allmän väg så stänger man ventilen så att hästen helt enkelt inte kan skita. När hästen har återvänt till hagen kan man, om man kommer ihåg det, öppna ventilen igen.

Tror tyvärr inte den funkar heller. Dom kommer skena redan vid införandet.

insekten

Guest
Någon mer som kommit på en smart uppfinning men som kanske inte fungerar perfekt i praktiken?

Gör som min tjej och lär hästen gå in till kanten/ned på sidan och skita. Med lite list kan man lära en häst ganska mycket.:tummenupp

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Tror säkert det går att lära hästen. Problemet är att lära ägaren till hästen förstå att inte alla vill ha det på vägarna eller tycker det luktar speciellt gott.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Tror säkert det går att lära hästen. Problemet är att lära ägaren till hästen förstå att inte alla vill ha det på vägarna eller tycker det luktar speciellt gott.

Ääääääsch... Busenkelt.

Gör som jag gjorde när jag tröttnat på att tonårstjejernas hästar lade bombmattor av skit utefter vägen jag bodde vid.

Jag gick helt sonika ut till dom när dom red förbi, smörade lite, slog på stora charmen liksom.

Sedan frågade jag lite försiktigt var dom bodde någonstans, då blev dom lite förnärmade och frågade varför jag ville veta det.

-Jo, svarade jag lite charmigt leende, jag tänkte komma hem till er och tömma våran kattlåda på eran garageuppfart, och pekade lite menande på bajshögarna som deras vidriga kreatur lämnat efter sig...

Jag antar att dom fattade vinken, för det reds aldrig mera på den vägen.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Lägg hästen på mackan å gå sen på skithuset å lägg en kabel så har du gjort världen till en bättre plats.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Jag drömmer om en värld med gratis nedtankning av filmer och allt annat roligt på internet :eek:. känns långsökt i vårt diktator land dock :>

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Snart är det 2010. Man säger ju en "nollsexa" om en hoj från just 2006 och nollnia nu.

Vad kommer man säga nästa år eller 2011? "jag har en gammal R6 elva!"
Då låter det bättre med en R6 nollnia.
Förmodligen kommer det uttalas: R6 tvåtusentolva/tvåtusentolv. Men gud vad jobbigt.

Suzukin lider inte av detta: K7, K8, K9, K10, K11, K12, K13 etc

Måste låta fint om nån kortar ner det till tex: "Jag har en ZX12a tolva!"

Jorden kommer väl gå under innan dess :banana

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Snart är det 2010. Man säger ju en "nollsexa" om en hoj från just 2006 och nollnia nu.

Vad kommer man säga nästa år eller 2011? "jag har en gammal R6 elva!"
Då låter det bättre med en R6 nollnia.
Förmodligen kommer det uttalas: R6 tvåtusentolva/tvåtusentolv. Men gud vad jobbigt.

Suzukin lider inte av detta: K7, K8, K9, K10, K11, K12, K13 etc

Måste låta fint om nån kortar ner det till tex: "Jag har en ZX12a tolva!"

Jorden kommer väl gå under innan dess :banana

Då får man väl köra på 2k12. Låter lite bättre i min mening :p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...