För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Moralsnack är kanske fel ord, de som förtjänar en känga brukar få en, sen om det biter eller inte är en annan sak. Men nej, jag tycker inte att det är för mycket. Jag är ju en av dem som retar upp en massa folk här med moralsnack.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
visst kan man bli tjatig, det håller jag med om, men det käns ju jävligt dumt att byta åsikt med bara för att det varit 100 tidigare som vill köpa en gixxer1000 som första hoj o försäkra på Sven-erik 57 i Korpulombolo.
Skriver man inget (som det ju ändå till slut blir) så är det ju tyst medgivande, de positiva kommer ju aldrig betecknas som tjatiga i sånna frågor (konstigt nog)
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Visst är det en hel del moralsnack...Dagens samhälle läcker...moralen rinner sakta ur dess kropp och segnar ner till en ynklig liten pöl av skit!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
OLJEKYLD GSXR skrev:
Moralsnack är kanske fel ord, de som förtjänar en känga brukar få en, sen om det biter eller inte är en annan sak. Men nej, jag tycker inte att det är för mycket. Jag är ju en av dem som retar upp en massa folk här med moralsnack.

Jag tror inte det är bortkastad tid, det behövs lite jämnvikt, visst gasar vi på lämpliga vägar, men det hela handlar om att kunna läsa var man kan gasa, stunta eller vad man nu får en kick av, jag är inte speciellt laglydig men ser gärna att vi ses även nästa år.

:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ugluk skrev:
Ja, det är för mycket moralsnack.
Om folk kunde tänka lite längre än näsan räcker och dessutom veta hut skulle det inte behövas.. :D
Du & jag har varit av med KK pga fortkörning, men trots detta så predikar vi att dom andra ska sköta sig, många undrar varför, det handlar dock inte om lagar och bestämmelser, det handlar om att vi vill minimera antalet olyckor & dödsfall.

Ride safe but have fun :tummenupp
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Silwer skrev:
visst kan man bli tjatig, det håller jag med om, men det käns ju jävligt dumt att byta åsikt med bara för att det varit 100 tidigare som vill köpa en gixxer1000 som första hoj o försäkra på Sven-erik 57 i Korpulombolo.
Skriver man inget (som det ju ändå till slut blir) så är det ju tyst medgivande, de positiva kommer ju aldrig betecknas som tjatiga i sånna frågor (konstigt nog)

Du har helt rätt, själv känner jag att jag börjar bli för sarkastisk i dessa trådar att folk bara blir förbannade, vilket jag ju iofs skiter i. Vi kanske kan bytas av, gnälla i varannan tråd eller nått?
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
GSXR1100R skrev:
Jag tror inte det är bortkastad tid, det behövs lite jämnvikt, visst gasar vi på lämpliga vägar, men det hela handlar om att kunna läsa var man kan gasa, stunta eller vad man nu får en kick av, jag är inte speciellt laglydig men ser gärna att vi ses även nästa år.

:tummenupp

Du vet att jag är helt på din linje, jag har ju också varit av med körkortet för fortkörning. Dock så gnäller varken du eller jag på folk som kör för fort på landsvägen, men på dem som känner sig tvungna att köra på bakhjulet mitt i stan slänger man en känga. Jag vill också att folk ska överleva. Jag vill också överleva själv, om det är möjligt.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Japp, för mycket moralsnack, för när man sedan kör med folk så blir man förvånad att den eller den var sådan moraltant...
Hur man handlar betyder mer än tomma ord. :mattias


Vissa kör visserligen som de snackar... som kärringar :hihi :rofl :hej
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
GSXR1100R skrev:
Du & jag har varit av med KK pga fortkörning, men trots detta så predikar vi att dom andra ska sköta sig, många undrar varför, det handlar dock inte om lagar och bestämmelser, det handlar om att vi vill minimera antalet olyckor & dödsfall.

Ride safe but have fun :tummenupp
Jepp.
Fortkörning är och förblir en naturlig del av hojåkandet. Vad ska man annars med allt pulver till? Visst, man riskerar lappen ganska så ofta, men det är priset man får betala. Det gäller ju att vara uppmärksam, även efter poliser..
Det är den tanklösa och impulsiva framfarten jag ser som ett problem, och olyckorna och den negativa uppmärksamheten det ger.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Och är avis på dom som inte är lika mesiga därav blir dom moraltanter....
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Igentligen tycker jag det är en lite orättvis Poll. :)

Valen är:
Är för mycket moralsnack
Är bra att risker diskuteras

Hmm, jag tycker det är bra att man diskuterar risker, men va fan de spårar ju "alltid" ur och blir värsta Kyrkopredikan i präktighet och halleluja...
(har ingen särskilld person i åtanke)

Tyvärr tror jag inte så mkt på predikningar via ett forum.
Men person mot person, t.ex vid gemensam körning, då tror jag att en åthutning inför andra tar mer skruv än att någon säger ajjabajja :ajjabajja via ett forum. (alltså om någon gör något extra korkat som att wheela utanför ett dagis etc... ja ni fattar. :) )


Men vad vet jag? Jag är ju bara en dryg skåning, importerad dessutom...


:krama :angel
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
PutteLiten skrev:
Japp, för mycket moralsnack, för när man sedan kör med folk så blir man förvånad att den eller den var sådan moraltant...
Hur man handlar betyder mer än tomma ord. :mattias


Vissa kör visserligen som de snackar... som kärringar :hihi :rofl :hej
Nu ska du inte va deppig för att du inte hänger på i vårat tempo, du lär dig snart var man kan gasa och om du har tur var man inte ska gasa :D
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hehe, Jag skyller på att Bullen hade för mjuk fjädring, och på B svar jag, hmm, dålig bensin. Och...

Nu har jag bara 50 hästar.. och eh... :D
Ja just, kassa däck... :rofl
 

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VFR1200F
Säger bara: Tänk först handla sen!
Alldeles för få som gör detta. Därför går det som det gå.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PutteLiten skrev:
Hehe, Jag skyller på att Bullen hade för mjuk fjädring, och på B svar jag, hmm, dålig bensin. Och...

Nu har jag bara 50 hästar.. och eh... :D
Ja just, kassa däck... :rofl

Du börjar låta karsk:))

Jag mins när du skrev att du tyckte din TLR gick så jävligt tat du inet vågade dra fullt knappt:)
Det går över fort sånt där, trist nog kan man aldrig backa tillbaka igen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top