För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Silwer skrev:
Du börjar låta karsk:))

Jag mins när du skrev att du tyckte din TLR gick så jävligt tat du inet vågade dra fullt knappt:)
Det går över fort sånt där, trist nog kan man aldrig backa tillbaka igen.

gräv ner stridsyxan och se fram emot en skön sommar med så få olyckor som möjligt, det hänger rätt mycket på "oss" eller hur :tummenupp

Gasa & stunta men bara där du vet att risken är minimal att omgivningen & lagen inte ser dig.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Silwer skrev:
Du börjar låta karsk:))

Jag mins när du skrev att du tyckte din TLR gick så jävligt tat du inet vågade dra fullt knappt:)
Det går över fort sånt där, trist nog kan man aldrig backa tillbaka igen.

Japp, kommer oxå ihåg det. :kär
Önskar man kunde få tillbaka den känslan.
Jag kör faktiskt rätt kärring aktigt på min TL... :rofl
Jag har fan inte råd att lägga den igen...

Men det gör inget för min del, jag har en XR som jag kan leka av mig på. Tror det är bra för själen. På XRen blir man som barn på nytt, på TLRen frigör man själen och glider genom Nirvana en kort stund. :kär
Och på Måndag är man laddad igen och kan jobba på, i alla fall fram till fikat... :D

:hej

Diversion

Guest
Njae, inte så farligt. Däremot kan det bli lite för tjockt med DUBBELmoral här ibland.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag gillar att köra fort fört och samtidigt berätta för min passagerare att det är farligt.

Skit i moralen, mer kraft åt oralen :3freak

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Madhonda skrev:
Äh.... alla gör som dom vill...!! :D

Den som sätter pekpinne på mig.... blir förmodligen av med hela pekfingret oxå..!! :tungan

Tjing...tjing!!

:7peta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Madhonda skrev:
Äh.... alla gör som dom vill...!! :D

Den som sätter pekpinne på mig.... blir förmodligen av med hela pekfingret oxå..!! :tungan

Tjing...tjing!!

Sist vi hade framme pekpinnen sa du ju "hårdare och mer" :Bugar

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Tänk bara på att det kan vara din dotter eller son som omkommer nästa gång nån ska stila för polarna utanför Mc. eller dagis..................

Jag vet att det är en moralpredikan men det skiter jag i, för jag bryr mig om mina medmänniskor.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Varför har moral fått nåt fult över sej? Finns väl inget fel i att ha moral? Däremot tycker jag att det är patetiskt med outlaw-mentaliteten bland vissa hojåkare. Det är inte tufft att bryta mot lagen. Bara löjligt.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Nr:18 skrev:
Varför har moral fått nåt fult över sej? Finns väl inget fel i att ha moral? Däremot tycker jag att det är patetiskt med outlaw-mentaliteten bland vissa hojåkare. Det är inte tufft att bryta mot lagen. Bara löjligt.

Håller helt med. :fakta

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
I en viss ålder får man en kick av att bryta mot lagen, men man växer ifrån det med åren, även du min Brutus har lånat ut lappen till länsstyrelssen ett par ggr, trots detta så tjatar vi på andra att dom ska vara försiktiga, är vi konstiga som har empati :va

Krama varandra i trafiken :kär

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:
I en viss ålder får man en kick av att bryta mot lagen, men man växer ifrån det med åren, även du min Brutus har lånat ut lappen till länsstyrelssen ett par ggr, trots detta så tjatar vi på andra att dom ska vara försiktiga, är vi konstiga som har empati :va

Krama varandra i trafiken :kär
Det handlar inte om fortkörning. Det handlar om attityden. Alla kör för fort nån gång, men jag har aldrig skrutit om det som många gör. Är inte ens stolt över det, det är ju pinsamt.....

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Är väll inte fel om någon nämner att alla bör ta det lugnt där ute. Fast jag tycker att det ibland blir jäkligt jobbigt med allt "vad som är rätt och fel" pladder :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det handlar inte om fortkörning. Det handlar om attityden. Alla kör för fort nån gång, men jag har aldrig skrutit om det som många gör. Är inte ens stolt över det, det är ju pinsamt.....

Jag har kört i 160 med en Mervedes 312D, och då var det 30km/h mer än den var spärrad till :brynad

Du gillar inte att bryta mot lagen säger du, men om du lyckas helt att aldrig bryta från nån endaste lag nånsin nån gång mer är det rätt duktigt av dig.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:
Jag har kört i 160 med en Mervedes 312D, och då var det 30km/h mer än den var spärrad till :brynad

Du gillar inte att bryta mot lagen säger du, men om du lyckas helt att aldrig bryta från nån endaste lag nånsin nån gång mer är det rätt duktigt av dig.
Men läs vad jag skriver! Jag säger ju att jag oxå bryter mot lagen ibland, men det är ju inget som jag är stolt över och skryter med. Till skillnad mot vissa andra.....

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Rätt eller fel beror på nog på situationen. som många redan påpekat så måste man tänka med insidan av huvudet. Man tycker nog man är världsbäst, men det är så många runt omkring som inte är det. Svårt att komma ihåg ibland bara.. :rolleyes: etik och moral är ett lite väl stort område annars...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
bebbe skrev:
Är väll inte fel om någon nämner att alla bör ta det lugnt där ute. Fast jag tycker att det ibland blir jäkligt jobbigt med allt "vad som är rätt och fel" pladder :fakta
Ja därför att alla har olika nivåer på vad som är rätt och fel, somliga tycker att dom har 100% koll på läget oavsett om dom slangar i 100 blås inne i city eller gör stoppie vid varje trafikljus, andra tycker att man måste följa ALLA lagar och regler till 100%.

Dom flesta som kör sporthoj kör för fort, även vi moralnissar kör för fort men bara på vägar som vi bedömer att vara "säkra", vad är då en säker väg?
det beror naturligtvis på vem du frågar, men min åsikt om en säker väg är en 70-90 väg där det inte är hus nära vägkanten, bra sikt genom kurvorna och bra asfalt.

Hur fort kan man köra innan man utgör en fara för sig själv och andra är dock svårare att bedöma, säkrast är att inte köra alls, parametrar som grus, mötande bilar och andra risker måste ligga med i säkerhetskalkylen, trots detta så vurpar vi ibland.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men läs vad jag skriver! Jag säger ju att jag oxå bryter mot lagen ibland, men det är ju inget som jag är stolt över och skryter med. Till skillnad mot vissa andra.....

Det med glassbilen skrev jag bara för att reta dig.

Nästa gång ska du nog tänka efter före när du kommer med ditt fula pekfinger åt andra.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mavve skrev:
Det med glassbilen skrev jag bara för att reta dig.

Nästa gång ska du nog tänka efter före när du kommer med ditt fula pekfinger åt andra.
Du fattar ingenting som vanligt, det handlar inte om att peka finger, har man sporthoj så kör man för fort, annars kan man lika bra köra glidare, men man bör välja säkra vägsträckor för att minimera riskerna, stunta är fräckt men inte inne i city, köra för fort vid skolor och liknande är idiotiskt, varför vill man utsätta andra för risker :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras