För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mavve skrev:
Denna tråden är störtlöjlig och du vet om att det diskuterats säkert 50 gånger om moral och allt skit det medför.

Alltid är det samma personer hela tiden som tycker likadant, sen kan jag inte hålla emot all den gallan ni spyr och måste provecera sönder tråden så den försvinner så man kan bevista SH utan att behöver springa på dass o spy...

Strax dags för permanentban, märker jag... Kan du inte bara HÅLLA KÄFTEN NÅN JÄVLA GÅNG, MAVVE?! Ditt jävla babblande om hur tuff och frän är bara jävligt tröttsamt. Lugna dig NU, annars åker du fanimig permanent.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
nej nej ... moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst. utan killarna som har den skulle forumet vara skittråkigt. jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter. men vem vet, sen nån dag när jag är 58år gammal eller nått sånt kanske jag också tycker att det är läckert att yla i 91 på 90 vägarna.

:rofl :rofl :rofl
du e så efter Johan :lol

Mattias skrev:
Strax dags för permanentban, märker jag... Kan du inte bara HÅLLA KÄFTEN NÅN JÄVLA GÅNG, MAVVE?! Ditt jävla babblande om hur tuff och frän är bara jävligt tröttsamt. Lugna dig NU, annars åker du fanimig permanent.

Var står det att jag e tuff o frän? Hur kan det vara tröttsamt om jag inte ens nämnt det en enda gång? :va

Varför får inte jag skriva om alla andra får det?

Jag har fattat tråden micke, men den hjälper faktiskt inte och det vet alla. Dock är det väl alltid kul oi diskutera lite.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Mavve skrev:
Denna tråden är störtlöjlig och du vet om att det diskuterats säkert 50 gånger om moral och allt skit det medför.

Alltid är det samma personer hela tiden som tycker likadant, sen kan jag inte hålla emot all den gallan ni spyr och måste provecera sönder tråden så den försvinner så man kan bevista SH utan att behöver springa på dass o spy...

Ja, man kör för fort när man har sporthoj, detta ÄR www.sporthoj.com där folk kör för fort och så är det bara. DU kör för fort, du blir av med körkort, andra gör det, och många fler kommer att göra det även om det är olagligt.

Det spelar inegn roll om man säger åt någon att han inte ska köra som en idiot utanför skolorna eller bränna upp gräsmattor, han kommer inte förstå det för att du eller nån annan säger det. han kommer, kanske, förstå det när hanlägger hojen o bryter sitt ben eller nåt i den stilen.

Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.

End of story :D
Om du inte gillar tråden, var då snäll och spamma i en tråd du kan läsa utan att spy. Bättre för alla.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:
nej nej ... moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst. utan killarna som har den skulle forumet vara skittråkigt. jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter. men vem vet, sen nån dag när jag är 58år gammal eller nått sånt kanske jag också tycker att det är läckert att yla i 91 på 90 vägarna.
Gå med i HA om du gillar det stuket :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
nej nej ... moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst. utan killarna som har den skulle forumet vara skittråkigt. jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter. men vem vet, sen nån dag när jag är 58år gammal eller nått sånt kanske jag också tycker att det är läckert att yla i 91 på 90 vägarna.


INCOMMING!!!

*duckar*
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Mavve skrev:
:rofl :rofl :rofl
du e så efter Johan :lol



Var står det att jag e tuff o frän? Hur kan det vara tröttsamt om jag inte ens nämnt det en enda gång? :va

Varför får inte jag skriva om alla andra får det?

Jag har fattat tråden micke, men den hjälper faktiskt inte och det vet alla. Dock är det väl alltid kul oi diskutera lite.


Det hjälper inte på dig.

Men jag tror nästan alla utom kanske ett par här i tråden har givit upp hoppet om att rädda dig.

Du åker dock en lagom moped, med den kan du ju inte bryta så många lagar:)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
nej nej ... moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst. utan killarna som har den skulle forumet vara skittråkigt. jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter. men vem vet, sen nån dag när jag är 58år gammal eller nått sånt kanske jag också tycker att det är läckert att yla i 91 på 90 vägarna.
Du tyckte ju att det va asballt när smågrabbarna sprutade lera på husvagnarna med sina mopeder, med en sådan livsstil så förstår vi din attityd till moralkärringar vs outlaws, fränt att provocera snuten tycker du, men när dom tar fast dig så kommer du att böla och snyfta om hur orättvisa dom j-a facisterna är.

Dags att mogna lite bmwjohan, annars finns det som sagt moppeforum som gillar ditt stuk :D
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
Tycker att tråden har blivit lite mycket offtopic nu, men visst är det bra att diskutera saker... men att diskutera moral är kanske svårt eftersom alla har olika uppfattning av vad moral är, tex så tycker vissa att det är coolt och häftigt att åka förfort och att sen köra ifrån en snutbil och att göra wheelies inne i stan på trånga gator, medan andra tycker att det helt idiotiskt...

jaja ha det bra...

:hej
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hurtig skrev:
Tycker att tråden har blivit lite mycket offtopic nu, men visst är det bra att diskutera saker... men att diskutera moral är kanske svårt eftersom alla har olika uppfattning av vad moral är, tex så tycker vissa att det är coolt och häftigt att åka förfort och att sen köra ifrån en snutbil och att göra wheelies inne i stan på trånga gator, medan andra tycker att det helt idiotiskt...

jaja ha det bra...

:hej

... de som tycker att sånt är coolt är ju de som har FEL. Så är det bara.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag vill att alla mina kompisar & andra trafikanter ska klara ännu ett år på hoj utan olyckor.
Ja, eller hur. Du önskar mig all olycka, och skrattar åt min sargade kropp. :mad:
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Mavve skrev:
Denna tråden är störtlöjlig och du vet om att det diskuterats säkert 50 gånger om moral och allt skit det medför.

Alltid är det samma personer hela tiden som tycker likadant, sen kan jag inte hålla emot all den gallan ni spyr och måste provecera sönder tråden så den försvinner så man kan bevista SH utan att behöver springa på dass o spy...

Ja, man kör för fort när man har sporthoj, detta ÄR www.sporthoj.com där folk kör för fort och så är det bara. DU kör för fort, du blir av med körkort, andra gör det, och många fler kommer att göra det även om det är olagligt.

Det spelar inegn roll om man säger åt någon att han inte ska köra som en idiot utanför skolorna eller bränna upp gräsmattor, han kommer inte förstå det för att du eller nån annan säger det. han kommer, kanske, förstå det när hanlägger hojen o bryter sitt ben eller nåt i den stilen.

Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.

End of story :D

Är alla trådar som tas upp ofta störtlöjliga? Inför varje vinter dyker det upp säkert 20 trådar om skinnställsvård o det är oftast samma personer som svarar o det är samma svar, är det också löjligt? :va

Viktiga saker tål att upprepas.
Pallar du inte läsa det en gång till, så hoppa över. Du behöver inte ge ditt bidrag i alla trådar, faktiskt. Speciellt som det väldigt sällan är nåt vettigt du skriver så. :kocko

Du skrev själv att det är intressant att diskutera ämnet, låt då folk göra det i fred. Dina åsikter är sällan intressanta, tyvärr.

OCH, du har kanske rätt, det påverkar kanske ingen, men skulle det påverka om så bara en enda, så är diskussionen värd att ha.

och som folk redan sagt, du har missuppfattat hela tråden. Läs om o läs rätt.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
CorbenDallas skrev:
OCH, du har kanske rätt, det påverkar kanske ingen, men skulle det påverka om så bara en enda, så är diskussionen värd att ha.

Ja, du har rätt här tycker jag. :)

Jag beblandar mig inte i alla trådar, köp glasögon om du behöver.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
bmwjohan skrev:
nej nej ... moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst. utan killarna som har den skulle forumet vara skittråkigt. jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter. men vem vet, sen nån dag när jag är 58år gammal eller nått sånt kanske jag också tycker att det är läckert att yla i 91 på 90 vägarna.

Jag förutsätter att du faktiskt är allvarlig i det du skriver. Då inställer sig två frågor;

1. Skall man använda ignorefunktionen för slippa att någonsin råka ut för något av dina totalt intelligensbefriade betraktelser över livet igen?

2. Eller skall du vara kvar, lite grann som ett socialt experiment, för att se exakt vilka idioter man riskerar att möta ute i trafiken?



Dessa svåra, svåra val...
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Ut med Mavve! :fakta

Det har kommit 3 sidor skitsnack i den här tråden, HELT p g a hans inlägg!! :huvet
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
bmwjohan skrev:
...moraltanterna är larviga. outlaw-mentaliteten är bäst...jag tycker att det är underbart att bryta mot lagen. varje gång jag gör det skrattar jag inombords och njuter...

Och varje gång du åker fast så grinar du som en liten skitunge.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Moral och moraldiskussion..
Visst finns risken att skada tredje person när man är ute och kör, kör man fortare på fel ställe är risken större. Men det är faktiskt väldigt sällan hojåkare skadar tredje person. Det innebär inte att jag försvarar stuntning inne i stan etc, eller försvarar andra trafikbrott.
Vad jag tycker är viktigare att diskutera kring sporthojar i trafiken, är impulskontroll, och verkligen veta vad det är man ger sig in på när man sätter sig på en hoj, vad det är man spelar med. Där har mavve en poäng, folk fattar inte innan de skadat sig själva eller någon annan. Så frågan är hur man påverkar folk i rätt riktning. Skrämselpropaganda fungerar sällan, moraliska pekpinnar funkar inte heller, särskilt inte när de kommer från folk som "gasar på rätt ställen", när det nästan inte finns ett enda ställe i trafiken som det är rätt att ligga i 150 på(förutom motorvägar med viltstängsel).
70-vägar som är de flesta hojåkares favoriter att gasa på, brukar det vara ganska gott om dolda utfarter, stenblock, bergväggar, djupa diken, rullgrus etc.

Hojåkning är farligt, kul och spännande. Med det följer det tråkiga med olyckor, förlorade körkort, döda vänner osv. Något som kan vara svårt att acceptera..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
tyvärr tycker jag motsägarna i tråden har ett fel, de menar tat det bara fins svart eller vitt och att det därför inte ska snackas om slangning i stan eftersom man själv kör för fort längs vägarna.
Jag tycker att det visst finns en jäkla massa gråskalor.
Att man ska hålla käft om man inte är exemplarisk själv eller vet presis allt med säkerhet skulle ju döda nästan alla trådar på forumet.
Jag tror heller inet dessa skulle lyssna om nån verkligen kude bevisa att han aldrig gjort nåt olagligt i hela sitt liv, utan då skule nån annna skiva åka på om att denne var en tönt som inte fattade det ena eller det andra.
Jag förstår att det effektivaste sättet att i förhand förhindra en dumhet vore öga mot öga.
Men jag tycker det är rent löjligt att man inte skule kuna lära sig eller ta till sig nånting utan att själv ställa till en olycka eller göra det misstaget.
Jag har själv läst eller fått saker berättade för mig som jag sedan undvikit göra.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top