För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Hojåkning är farligt, kul och spännande. Med det följer det tråkiga med olyckor, förlorade körkort, döda vänner osv. Något som kan vara svårt att acceptera..

Den bistra sanningen ja :( Trots detta så fortsätter vi, man kan undra varför :va

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
GSXR1100R skrev:
Den bistra sanningen ja :( Trots detta så fortsätter vi, man kan undra varför :va

Det kan faktiskt vara så att någon/några bland oss inte kommer att vara med och spamma när säsongen är över. Kör med insidan.

gladh

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Mavve skrev:
... sen kan jag inte hålla emot all den gallan ni spyr och måste provecera sönder tråden så den försvinner så man kan bevista SH utan att behöver springa på dass o spy...

Men var selektiv då. Det går alldeles utmärkt att inte läsa allt. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:

Därför att man förhoppningsvis kalkylerat risken och ansett att körningen är värd risken.
Men i grund och botten är det en lek med döden, det är därför det är spännande, och de som inte fattar det bör heller inte köra dödsmaskinerna..

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
gladh skrev:
Det kan faktiskt vara så att någon/några bland oss inte kommer att vara med och spamma när säsongen är över. Kör med insidan.

gladh
Tråkigt men sant så skördar vår roliga hobby människoliv, jag har iaf dragit ner på landsvägstempot år efter år... dock är det samma visa varje år, polare som går av pga grus i vägkanten och för hög hastighet, jag vet att förr eller senare så kommer jag själv att ligga i diket pga detta.

Man kan förebygga en hel del genom att gå på SMC avrostning/kurv & broms samt att hålla igen lite, dock är ingen perfekt och ibland så får man fnatt och gasar som en dåre, jag vet fortfarande inte varför..

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
oFFkeFF skrev:
Därför att man förhoppningsvis kalkylerat risken och ansett att körningen är värd risken. Men i grund och botten är det en lek med döden, det är därför det är spännande, och de som inte fattar det bör heller inte köra dödsmaskinerna..

SÅÅÅÅ sant som det är sagt... (skrivet) !! :tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:
...jag vet fortfarande inte varför..
Klart du vet. För att det är så jäkla gött helt enkelt. En känsla svår att frambringa på annat sätt. Kanske kan liknas vid knark eller nåt. Vad vet jag som aldrig provat... :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Silwer skrev:
trots allt kan man begränsa hur farligt man vill ha det, de som förolyckas kan ju många gånger varit sånna som tog väldiga chanser.

Man kan inbilla sig det, även de som åker motorcykel "snällt" förolyckas..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
oFFkeFF skrev:

så är det, men de som tänjer gränserna går det åt fler av det är jag helt övertygad om.
Sen är det väl fler snälla än onda förare med så det kan jämna oddsen en del totalt.

Jag tror inte det är inbillning, isf är hela diskussionen och alla trådar helt värdelösa och vi kan lägga ner moralsnacket en gång för alla.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Javisst men titta på antalet olyckor sporthojar vs glidare så är det en viss skillnad, man kan faktiskt till en viss del styra sitt öde, men ibland hjälper det inte som sagt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
Jag tror inte det är inbillning, isf är hela diskussionen och alla trådar helt värdelösa och vi kan lägga ner moralsnacket en gång för alla.

Näää, d e inte inbillning - fortsätt ni med 10 sidor till :huvet

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Javisst men titta på antalet olyckor sporthojar vs glidare så är det en viss skillnad, man kan faktiskt till en viss del styra sitt öde, men ibland hjälper det inte som sagt.

Självklart vet jag att riskerna är större med sporthojar, inget snack om saken.
Givetvis kan man till viss del styra sitt öde. Men det "roliga" är att 99% av alla sporthojsägare tror sig höra till gruppen "säkra" förare som nog varken kommer köra av vägen eller dö, trots statistiken och dödsrunorna. Det är det jag menar med "inbillning". Att köra en racer i trafiken, innebär egentligen att du ska kunna alltid ska kunna hålla tillbaka impulsen att "råka" vrida på rullen 1-2 sekunder, för den sekunden riskerar just vem som helst att smälla, nästan vart man än befinner sig..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
oFFkeFF skrev:
Givetvis kan man till viss del styra sitt öde. Men det "roliga" är att 99% av alla sporthojsägare tror sig höra till gruppen "säkra" förare som nog varken kommer köra av vägen eller dö, trots statistiken och dödsrunorna. Det är det jag menar med "inbillning". Att köra en racer i trafiken, innebär egentligen att du ska kunna alltid ska kunna hålla tillbaka impulsen att "råka" vrida på rullen 1-2 sekunder, för den sekunden riskerar just vem som helst att smälla, nästan vart man än befinner sig..

Det hörs ju vilka som vill köra hårt o åka från snuten på slangen osv.
Det är dessa jag tänker på.
Det är inte bara ont av att vrida på rullen, det beror ju var du väljer göra det och det är ju det vi snackar om.
Skulle det enbart vara slumpen och inte alls hur man kör som avgör så vore det imho mycket konstigt, jag förstår inte ens hur man kan resonera så (inte för tt du gör det nu).

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Jag känner igen mig själv där, inte f-n kommer jag att kvadda... lugnt och fint kör man och plötsligt får man ett tokknäpp och gasar som om man hade stulit hojen, helt utan att bry sig om det är farligt, min stora passion har tidigare varit att kolla hur långt/högt man kan flyga över gupp, ja vi har ett par riktigt fina hopp här nere, att hoppa är skitenkelt, det är landningen som ställer till problem, styrfladder och hög puls ger adrenalin, j-t dumt men j-t roligt, vaffö gör vi på detta vis.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Jag känner igen mig själv där, inte f-n kommer jag att kvadda... lugnt och fint kör man och plötsligt får man ett tokknäpp och gasar som om man hade stulit hojen, helt utan att bry sig om det är farligt, min stora passion har tidigare varit att kolla hur långt/högt man kan flyga över gupp, ja vi har ett par riktigt fina hopp här nere, att hoppa är skitenkelt, det är landningen som ställer till problem, styrfladder och hög puls ger adrenalin, j-t dumt men j-t roligt, vaffö gör vi på detta vis.
Ja, varför? Har du dödslängtan, gubbfan?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
GSXR1100R skrev:
--klipp--
vaffö gör vi på detta vis.

Kanske för att av och på knappen är samma knapp?

"På- startar hojen", samma knapp agerar "av - stänger av hjärnan".. :hihi

Ibland, men bara ibland så blixtrar hjärnan till och tränger igenom adrenalin rushet och får igenom en "ta det lungt" tanke...

Har mer än en gång kommit hem och "tänk, varför gjorde jag så, helt sjukt korkat...Det var fan sista gången jag körde så korkat..." :rofl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras