GSXR1100R
The older i get the faster i was
oFFkeFF skrev:Hojåkning är farligt, kul och spännande. Med det följer det tråkiga med olyckor, förlorade körkort, döda vänner osv. Något som kan vara svårt att acceptera..
Den bistra sanningen ja

oFFkeFF skrev:Hojåkning är farligt, kul och spännande. Med det följer det tråkiga med olyckor, förlorade körkort, döda vänner osv. Något som kan vara svårt att acceptera..
GSXR1100R skrev:Den bistra sanningen jaTrots detta så fortsätter vi, man kan undra varför
![]()
Mavve skrev:... sen kan jag inte hålla emot all den gallan ni spyr och måste provecera sönder tråden så den försvinner så man kan bevista SH utan att behöver springa på dass o spy...
GSXR1100R skrev:Den bistra sanningen jaTrots detta så fortsätter vi, man kan undra varför
![]()
Tråkigt men sant så skördar vår roliga hobby människoliv, jag har iaf dragit ner på landsvägstempot år efter år... dock är det samma visa varje år, polare som går av pga grus i vägkanten och för hög hastighet, jag vet att förr eller senare så kommer jag själv att ligga i diket pga detta.gladh skrev:Det kan faktiskt vara så att någon/några bland oss inte kommer att vara med och spamma när säsongen är över. Kör med insidan.
gladh
oFFkeFF skrev:Därför att man förhoppningsvis kalkylerat risken och ansett att körningen är värd risken. Men i grund och botten är det en lek med döden, det är därför det är spännande, och de som inte fattar det bör heller inte köra dödsmaskinerna..
Klart du vet. För att det är så jäkla gött helt enkelt. En känsla svår att frambringa på annat sätt. Kanske kan liknas vid knark eller nåt. Vad vet jag som aldrig provat...GSXR1100R skrev:...jag vet fortfarande inte varför..
Silwer skrev:trots allt kan man begränsa hur farligt man vill ha det, de som förolyckas kan ju många gånger varit sånna som tog väldiga chanser.
oFFkeFF skrev:Man kan inbilla sig det, även de som åker motorcykel "snällt" förolyckas..
Javisst men titta på antalet olyckor sporthojar vs glidare så är det en viss skillnad, man kan faktiskt till en viss del styra sitt öde, men ibland hjälper det inte som sagt.oFFkeFF skrev:Man kan inbilla sig det, även de som åker motorcykel "snällt" förolyckas..
Silwer skrev:Jag tror inte det är inbillning, isf är hela diskussionen och alla trådar helt värdelösa och vi kan lägga ner moralsnacket en gång för alla.
Är inte du bannad från denna trådMavve skrev:Näää, d e inte inbillning - fortsätt ni med 10 sidor till![]()
Mavve skrev:Näää, d e inte inbillning - fortsätt ni med 10 sidor till![]()
GSXR1100R skrev:Är inte du bannad från denna tråd![]()
Silwer skrev:läser du ännu![]()
Fick för mig att du fått nog av sånt här
GSXR1100R skrev:Javisst men titta på antalet olyckor sporthojar vs glidare så är det en viss skillnad, man kan faktiskt till en viss del styra sitt öde, men ibland hjälper det inte som sagt.
oFFkeFF skrev:Självklart vet jag att riskerna är större med sporthojar, inget snack om saken.
Givetvis kan man till viss del styra sitt öde. Men det "roliga" är att 99% av alla sporthojsägare tror sig höra till gruppen "säkra" förare som nog varken kommer köra av vägen eller dö, trots statistiken och dödsrunorna. Det är det jag menar med "inbillning". Att köra en racer i trafiken, innebär egentligen att du ska kunna alltid ska kunna hålla tillbaka impulsen att "råka" vrida på rullen 1-2 sekunder, för den sekunden riskerar just vem som helst att smälla, nästan vart man än befinner sig..
Jag känner igen mig själv där, inte f-n kommer jag att kvadda... lugnt och fint kör man och plötsligt får man ett tokknäpp och gasar som om man hade stulit hojen, helt utan att bry sig om det är farligt, min stora passion har tidigare varit att kolla hur långt/högt man kan flyga över gupp, ja vi har ett par riktigt fina hopp här nere, att hoppa är skitenkelt, det är landningen som ställer till problem, styrfladder och hög puls ger adrenalin, j-t dumt men j-t roligt, vaffö gör vi på detta vis.oFFkeFF skrev:Självklart vet jag att riskerna är större med sporthojar, inget snack om saken.
Givetvis kan man till viss del styra sitt öde. Men det "roliga" är att 99% av alla sporthojsägare tror sig höra till gruppen "säkra" förare som nog varken kommer köra av vägen eller dö, trots statistiken och dödsrunorna. Det är det jag menar med "inbillning". Att köra en racer i trafiken, innebär egentligen att du ska kunna alltid ska kunna hålla tillbaka impulsen att "råka" vrida på rullen 1-2 sekunder, för den sekunden riskerar just vem som helst att smälla, nästan vart man än befinner sig..
Ja, varför? Har du dödslängtan, gubbfan?GSXR1100R skrev:Jag känner igen mig själv där, inte f-n kommer jag att kvadda... lugnt och fint kör man och plötsligt får man ett tokknäpp och gasar som om man hade stulit hojen, helt utan att bry sig om det är farligt, min stora passion har tidigare varit att kolla hur långt/högt man kan flyga över gupp, ja vi har ett par riktigt fina hopp här nere, att hoppa är skitenkelt, det är landningen som ställer till problem, styrfladder och hög puls ger adrenalin, j-t dumt men j-t roligt, vaffö gör vi på detta vis.
GSXR1100R skrev:--klipp--
vaffö gör vi på detta vis.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |