För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Ja, varför? Har du dödslängtan, gubbfan?
Du är ju likadan, det är ju därför som du går på rehab nu, hade du haft mera vett i skallen så hade din singelolycka aldrig hänt, eller va det stolpen som slog dig.

Dom flesta här är lika korkade som oss, tror sig vara osårbar när man sitter i sadeln, först när det är för sent så inser man vad man pysslar med.

Kan man köpa Adrenalin på burk, det verkar ofarligare.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Du är ju likadan, det är ju därför som du går på rehab nu, hade du haft mera vett i skallen så hade din singelolycka aldrig hänt, eller va det stolpen som slog dig.
Nej, jag dängde stolpen. Med stor precision, dessutom. :huvet
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
öh, vad hände nu, kom folk överens om att alla kör likadant i vilket fall?

Jag har nog blivit tråkig, jag är sällan med om jag-trodde-jag-skulle-dö körningar.

Man skiljer sig väl från folket allmänt här, jag kör inte särskilt snabbt eller bra, men det tror jag majoriteten här tycker de gör.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Silwer skrev:
öh, vad hände nu, kom folk överens om att alla kör likadant i vilket fall?

Jag har nog blivit tråkig, jag är sällan med om jag-trodde-jag-skulle-dö körningar.

Man skiljer sig väl från folket allmänt här, jag kör inte särskilt snabbt eller bra, men det tror jag majoriteten här tycker de gör.
Vi kör som satan. Hur bra vi är framgår väl av konvalecensrapporterna.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Silwer skrev:
öh, vad hände nu, kom folk överens om att alla kör likadant i vilket fall?

Jag har nog blivit tråkig, jag är sällan med om jag-trodde-jag-skulle-dö körningar.

Man skiljer sig väl från folket allmänt här, jag kör inte särskilt snabbt eller bra, men det tror jag majoriteten här tycker de gör.
Jag är övertygad att många slår av lite på tempot när man ser skräck exempel, på en av våra bandagar så låg det en totalkvaddad hoj på ett släp vid ingången till banan, många tittade och såg bleka ut, den dagen kördes det ganska lugnt.

Kanske en bra ide att lägga ett hojvrak vid banorna som visar hur det kan gå om man har otur eller är övermodig.

Jag-vill-inte-dö körningar händer inte så ofta nuförtiden för min del.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Kanske en bra ide att lägga ett hojvrak vid banorna som visar hur det kan gå om man har otur eller är övermodig.
Om du lägger dig bredvid blir nog folk fullständigt avskräckta.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
Om du lägger dig bredvid blir nog folk fullständigt avskräckta.
:rofl ja du och jag kan ju sitta utanför grindarna och se trasiga ut, fram med det gamla vurpstället och lite trasiga kåpor :D
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
GSXR1100R skrev:
Jag är övertygad att många slår av lite på tempot när man ser skräck exempel, på en av våra bandagar så låg det en totalkvaddad hoj på ett släp vid ingången till banan, många tittade och såg bleka ut, den dagen kördes det ganska lugnt.

Kanske en bra ide att lägga ett hojvrak vid banorna som visar hur det kan gå om man har otur eller är övermodig.

Jag-vill-inte-dö körningar händer inte så ofta nuförtiden för min del.

Jag måste nog säga att hur andra kör inverkar noll på mig. Bara för att andra kvaddar så betyder inte det att jag börjar tvivla på mina kunskaper och vad jag anser att jag klarar av. :fakta
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lokke skrev:
Jag måste nog säga att hur andra kör inverkar noll på mig. Bara för att andra kvaddar så betyder inte det att jag börjar tvivla på mina kunskaper och vad jag anser att jag klarar av. :fakta
Att lära av andras misstag är billigare och inte gör det ont heller.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
GSXR1100R skrev:
Att lära av andras misstag är billigare och inte gör det ont heller.

Äh fan! Det ska göra ont om man ska fatta... :näsblod ;)

Det enda man kan lära sig av andra är hur man göra för att tillbringa så lite tid på ett varv runt banan som möjligt. På landsväg släpper jag gärna andra före, om dom känner för det. Har inget behov själv av att kör i närheten av säkerhetsmarginalerna på landsväg längre, allt för många faktorer som spelar in för att det ska va njutningsbart åka som ett skållat svin på landsväg. Då får vem som helst kalla mig feg eller att jag kör med tjejhoj, det kvittar....ofta e det just DOM som sen blir ifrånåkta på banan... :hihi
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Varför handlar det alltid om att köra värst.

Har träffat mycket och många av dom som är aktiva på forumet och jag med flera är överrens om att dubbelmoral är utbrett.

//jaG

Silwer skrev:
Vi diskuterar inte problem på forumet.

Du får gärna säga vad du menar, jag känner inet någon här IRL så jag vet inte om de sitter o ljuger att de kör lungt.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zeb_Macahan skrev:
Varför handlar det alltid om att köra värst.

Har träffat mycket och många av dom som är aktiva på forumet och jag med flera är överrens om att dubbelmoral är utbrett.

//jaG
Definera dubbelmoral, jag är inte riktigt med vad du menar :confused:
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
GSXR1100R skrev:
Du tyckte ju att det va asballt när smågrabbarna sprutade lera på husvagnarna med sina mopeder, med en sådan livsstil så förstår vi din attityd till moralkärringar vs outlaws, fränt att provocera snuten tycker du, men när dom tar fast dig så kommer du att böla och snyfta om hur orättvisa dom j-a facisterna är.

Dags att mogna lite bmwjohan, annars finns det som sagt moppeforum som gillar ditt stuk :D

jag tycker att det var superläckert när dom feta ktmhojarna(inte mopeder) roffade lera. underbart, men alla har olika smak.

jag kan nog inte själv påverka min mognadsgrad. jag är liksom så mogen som jag är. antagligen väldigt omogen när det gäller moral i trafiken, men det känns inte som att jag kan göra något åt det. jag kan liksom inte sitta hemma och försöka lura mig själv att det inte är läckert att köra om en bil på fel sida om en refug när jag vet att jag njuter till max när jag gör det.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
t-rex skrev:
Jag förutsätter att du faktiskt är allvarlig i det du skriver. Då inställer sig två frågor;

1. Skall man använda ignorefunktionen för slippa att någonsin råka ut för något av dina totalt intelligensbefriade betraktelser över livet igen?

2. Eller skall du vara kvar, lite grann som ett socialt experiment, för att se exakt vilka idioter man riskerar att möta ute i trafiken?



Dessa svåra, svåra val...

det är väl klart att jag är allvarlig i allt jag skriver. det vore skapligt patetiskt att bara sitta och hitta på. det jag tycker är konstigt är att jag verkar nästan vara ensam ibland på detta forum om att tycka att det är underbart att köra fort och bryta mot lagen. i det verkliga livet utanför datorn känner jag massor med folk som kör fort som fan och älskar att bryta lagar. känns som att min kategori är underrepresenterad på detta forum.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Teddy skrev:
Och varje gång du åker fast så grinar du som en liten skitunge.

första två, tre gångerna jag åkte fast för snuten när jag buskört blev jag lite smygskakis i knäna. det erkänner jag. men det tror jag även att dom flesta blir. nu har jag blivit haffad så pass många gånger att jag har vant mig. man vet precis hur lagen fungerar, så man kan istället passa på att njuta ifall man vet att dom inte kan sätta dit en.

ett exempel. jag och en kompis till mig ylade i hans bmw m3 ner till ett motorsportsevenemang för något år sedan. vi körde såklart 200+ hela tiden och lyckades fastna i en fartkontroll vid ett tillfälle. det var då massa bilar ivägen så det gick bara i 144 på 70 väg eller nått sånt. vi blåste förbi fartkontrollen och sladdade in på en skogsstig. vi sprang ut ur bilen och ställde oss en bit in i skogen. snutarna kom efter med flera bilar och polishundar som skällde som fan. när dom frågade vem som kört bilen och vi alla sa att "det har vi tyvärr ingen aning om(med ett stor leende)" så njöt jag till max. det var så underbart att se snutarna stå och tugga fradga när vi bara skrattade åt dom. självklart kom vi undan utan straff. ha ha..

jag har dock bestämt mig för att aldrig åka fast igen. nu när jag kör hoj ska jag satsa allt jag kan på att köra ifrån dom istället. med bil är det lite svårare.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
GSXR1100R skrev:
Jag känner igen mig själv där, inte f-n kommer jag att kvadda... lugnt och fint kör man och plötsligt får man ett tokknäpp och gasar som om man hade stulit hojen, helt utan att bry sig om det är farligt, min stora passion har tidigare varit att kolla hur långt/högt man kan flyga över gupp, ja vi har ett par riktigt fina hopp här nere, att hoppa är skitenkelt, det är landningen som ställer till problem, styrfladder och hög puls ger adrenalin, j-t dumt men j-t roligt, vaffö gör vi på detta vis.

ha ha.. det var det roligaste jag läst :D :D
kör man på det sättet är man fan helt tokig. en riktigt vägterrorist.
lova mig att filma nästa gång du får ett sånt spel.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top