För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
bmwjohan skrev:
jo jag har så klart läst allt trådar där någon gjort något olagligt med mycket nöje, men då har det oftast stått något i stil med "jag kör ju lagligt för det mesta, sen råkade jag köra i 101 på en 70 väg och nu har dom tagit mitt kort"
och sen kommer moralisarna och hackar.
men det jag reagerar mest över är att det är så många som lägger ut saker här och inte får något moralhack. tex han som la ut dom fullständigt underbara filmerna på r1-turbo. det var fem filmer. han och hans kompis gasade som fan i dom filmerna bland medtrafikanterna och det utdelades knappt en enda moralkaka. det var nån som klagade på att en av dom inte hade skinnställ och sen var det inte mycket mer. det gick ju 250+ nästan hela tiden bland bilar. samma personer som var inne där och skrev att oj oj oj så läckert sitter sen och moralhackar som fan på exakt samma saker i andra trådar.

Vilken tråd?

gladh
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
bmwjohan skrev:
är det verkligen olagligt? det tror inte jag att det är. men det skulle jag inte bli kåt av för det måste vara motorfordon inblandade för att jag ska kunna njuta.

Men det är alltså inte framförandet av fordonet i fråga du njuter av, utan regelbrotten.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
gladh skrev:
Vilken tråd?

gladh

frågar du efter r1-turbotrådarna eller 101 på 70 väg?
r1-turbotrådarna hittar du under filmer och bilder och 101 på 70 var bara ett exempel. finns alltså inte någon tråd som är exakt så, men det finns många liknande.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jo jag mins R1turbo filmerna, de var kul att se.
Jag var väl positiv där, för det mesta är jag inte med i moraltrådar om hur man kör utan mer i trådar om skenförsäkringar och val av första hoj.
Men i det här fallet är det så urbota korkat skrivet av dig så man måste kommentera.

Du njuter liksom av att sätta andra i fara och reta polisen, det är abslolut inte det som de flesta (mig inkluderad) anser normalt även om de kör fort själva.
Det är GR och du helt enkelt:)
När det gäller dig vet vi dock inte om det mest är snack o sen liten verkstad, spruta-grus-på-husvagnar filmen visade iofs ungefär vad du gillar, men det var ju inte speciellt häftigt i de flestas ögon.

Nåt jag personligen tycker rätt illa om är folk som gör nånting åt det där hållet o sen skryter om det.
Om nån skriver att han körde 150 o blev av med körkortet men inte grinar om snutjävlar eller skryter om det så skiter jag faktiskt i det.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
jo jag mins R1turbo filmerna, de var kul att se.
Jag var väl positiv där, för det mesta är jag inte med i moraltrådar om hur man kör utan mer i trådar om skenförsäkringar och val av första hoj.
Men i det här fallet är det så urbota korkat skrivet av dig så man måste kommentera.

Du njuter liksom av att sätta andra i fara och reta polisen, det är abslolut inte det som de flesta (mig inkluderad) anser normalt även om de kör fort själva.
Det är GR och du helt enkelt:)
När det gäller dig vet vi dock inte om det mest är snack o sen liten verkstad, spruta-grus-på-husvagnar filmen visade iofs ungefär vad du gillar, men det var ju inte speciellt häftigt i de flestas ögon.

Nåt jag personligen tycker rätt illa om är folk som gör nånting åt det där hållet o sen skryter om det.
Om nån skriver att han körde 150 o blev av med körkortet men inte grinar om snutjävlar eller skryter om det så skiter jag faktiskt i det.

Snacka inte, du e med i varenda tråd - fler än jag ja.

BMXjohan: Vill du inte mogna i trafiken, eller livet? Ta licens o kör lika fort på bana som du kör på gata. Det är inte värt att gasa 250+ i trafiken.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
McB skrev:
Men det är alltså inte framförandet av fordonet i fråga du njuter av, utan regelbrotten.

jag njuter av att bryta mot trafikregler när jag kör bil och när jag kör motorcykel. kalla mig kronmongo om du vill, men jag kan inte hjälpa att jag är född med den passionen. jag njuter klart mest av att köra fort med bil/mc. helst skulle jag vilja att vägarna var helt tomma så att man kunde skära kurvor hur som helst, men så är det inte nu. man blir liksom tvungen att bryta mot en miljard trafikregler för att kunna ha kul med sin mc/bil. att sen jag ser det som en krydda kanske inte alla andra tycker är helt normalt.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
jag njuter av att bryta mot trafikregler när jag kör bil och när jag kör motorcykel. kalla mig kronmongo om du vill, men jag kan inte hjälpa att jag är född med den passionen. jag njuter klart mest av att köra fort med bil/mc. helst skulle jag vilja att vägarna var helt tomma så att man kunde skära kurvor hur som helst, men så är det inte nu. man blir liksom tvungen att bryta mot en miljard trafikregler för att kunna ha kul med sin mc/bil. att sen jag ser det som en krydda kanske inte alla andra tycker är helt normalt.

Det är ju inte normalt för att du leker med andras och ditt eget liv. Fattar du inte att folk kan ju i värsta fall dö när du kommer med din fula nissan micra i 130 på den 50vägen.
Varför vilja vara en barnunge? :3freak
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mavve skrev:
Snacka inte, du e med i varenda tråd - fler än jag ja.

BMXjohan: Vill du inte mogna i trafiken, eller livet? Ta licens o kör lika fort på bana som du kör på gata. Det är inte värt att gasa 250+ i trafiken.

jag är inte så sugen på att mogna i trafiken faktiskt för jag tycker att jag har extremt kul så som det är nu, men jag skulle väldigt gärna vilja ta licens och köra bana. det är lite pengabrist som sätter stopp där bara.

Silwer... bara så att du vet har jag aldrig ens tänkt tanken på att placera dig i moraltantsfacket.

jag måste erkänna att jag blir skitförbannad på polisen om jag blir tagen för fortkörning och får böta 1200kr eller liknande. det är jätteomoget för det är mitt eget fel. det vet jag, men anlednignen till att jag blir sur och grinig i det fallet är att jag inte tycker att det är något brott att köra i 110 på en 90 väg tex. för mig känns det verkligen som att man blir hårt bestraffad utan att ha gjort något.

sen appropå den där sura tanten i filmen så kan det i vissa situationer vara klart värre med en sur tant än ifall det skulle komma en hel pikébuss med poliser. hur det kan komma sig får ni försöka klura ut själva.
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mavve skrev:
Det är ju inte normalt för att du leker med andras och ditt eget liv. Fattar du inte att folk kan ju i värsta fall dö när du kommer med din fula nissan micra i 130 på den 50vägen.
Varför vilja vara en barnunge? :3freak

hur fort jag än kör och hur många regler jag än bryter mot så tycker inte jag att jag utsätter mina medtrafikanter för speciellt mycket större fara än någon annan. allt handlar om hur man gör det tycker jag. tajming liksom.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
hur fort jag än kör och hur många regler jag än bryter mot så tycker inte jag att jag utsätter mina medtrafikanter för speciellt mycket större fara än någon annan. allt handlar om hur man gör det tycker jag. tajming liksom.

Jajadå, men du vet att du har fel och fortsätter. Ditt tänkande är likt en 10åring som är jätteimpad av en M-kitad 320i.
Det är ju bara mongon som kan tänkas vara med dig, och varför vill man omge sig kring mongon&dumskallar? Är det bara baksätesluder du är ute efter?
Du borde verkligen få dig en vettig tjej som fixar till dig.
Att sladda lite med sin bil är kul i en vecka sen behöver man aldrig mer göra det - för då har man redan gjort det och rolighetsfaktorn är kanske 2 på sin höjd. Har du inga föräldrar som tycker att du är ett mongo eller vill behålla dig i livet åtminstone?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mavve skrev:
Jajadå, men du vet att du har fel och fortsätter. Ditt tänkande är likt en 10åring som är jätteimpad av en M-kitad 320i.
Du är ju impad av Alpina, som för övrigt var hot på 70-talet.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Mavve skrev:
Jajadå, men du vet att du har fel och fortsätter. Ditt tänkande är likt en 10åring som är jätteimpad av en M-kitad 320i.
Det är ju bara mongon som kan tänkas vara med dig, och varför vill man omge sig kring mongon&dumskallar? Är det bara baksätesluder du är ute efter?
Du borde verkligen få dig en vettig tjej som fixar till dig.
Att sladda lite med sin bil är kul i en vecka sen behöver man aldrig mer göra det - för då har man redan gjort det och rolighetsfaktorn är kanske 2 på sin höjd. Har du inga föräldrar som tycker att du är ett mongo eller vill behålla dig i livet åtminstone?

en m-kitad 320 är det töntigaste som finns.
en turbokonverterad bmw sleeper är däremot underbart.

baksätesluder? va snackar du om? jag kör som jag gör för att det ger mig själv njutning. hur ska man kunna imponera på baksätesluder genom att blåsa i 200 blås på 90 vägar med mörkt visir? tror du att dom står där i vägkanten med röntgensyn eller?

min tjej skulle nog 99% av alla killar göra vad som helst för att ens få komma i närheten av. hon tycker såklart att jag har ett cp-uppträdande i trafiken men hon accepterar det. jag kör såklart inte på samma sätt när hon åker med.

att sladda med bil är groteskt kul och kommer alltid att vara det. hur man kan tröttna på det efter en vecka är för mig en gåta.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Mavve skrev:
Snacka inte, du e med i varenda tråd - fler än jag ja.

BMXjohan: Vill du inte mogna i trafiken, eller livet? Ta licens o kör lika fort på bana som du kör på gata. Det är inte värt att gasa 250+ i trafiken.

snacka inte du ligger före på spamtoppen, men dina inlägg har mindre innehåll i vilket fall :)
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
valmers skrev:
Du är ju impad av Alpina, som för övrigt var hot på 70-talet.

dom gamla alpinorna är ju grymmare än dom nyare. tex e28 b7 från 80-talet är bland det brutalaste som finns. mums
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
valmers skrev:
Du är ju impad av Alpina, som för övrigt var hot på 70-talet.

Ja, och min kropp fungerar helt normalt o lite till. Jag är ingen grönsak heller.... :hihi

BMW: Så bra för dig då. Se bara till att du inte blir en VIF-tråd :)

Silver: Spamliga? :va du måste va helt borta....
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
dom gamla alpinorna är ju grymmare än dom nyare. tex e28 b7 från 80-talet är bland det brutalaste som finns. mums

Ja, eller nyare B10 Biturbo som nästan har Ferrarriprestanda :rock
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Mavve skrev:
BMW: Så bra för dig då. Se bara till att du inte blir en VIF-tråd :)

Frågan är ju om någon skulle sakna bmxjohan tillräckligt mycket för att skapa en sådan tråd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top