För mycket moralsnack ?

Jag tycker att det


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
bmwjohan skrev:
det är väl klart att jag är allvarlig i allt jag skriver. det vore skapligt patetiskt att bara sitta och hitta på. det jag tycker är konstigt är att jag verkar nästan vara ensam ibland på detta forum om att tycka att det är underbart att köra fort och bryta mot lagen. i det verkliga livet utanför datorn känner jag massor med folk som kör fort som fan och älskar att bryta lagar. känns som att min kategori är underrepresenterad på detta forum.

Mattias, säg som det är, det är du som är johan, och driver med oss? Snälla, säg att det är så...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
t-rex skrev:
Mattias, säg som det är, det är du som är johan, och driver med oss? Snälla, säg att det är så...
Ähh Beamerjucke får en kick av att reta poliser, det kommer att straffa sig så småningom, under tiden kan vi ju glädjas att han håller ordningsmakten sysselsatt, smolket i bägaren är iof att polisen tröttnar och tar till hårdare tag, dom kanske tom börjar att irritera sig på oss som nästan är laglydiga :rolleyes:
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
GSXR1100R skrev:
Ähh Beamerjucke får en kick av att reta poliser, det kommer att straffa sig så småningom, under tiden kan vi ju glädjas att han håller ordningsmakten sysselsatt, smolket i bägaren är iof att polisen tröttnar och tar till hårdare tag, dom kanske tom börjar att irritera sig på oss som nästan är laglydiga :rolleyes:

Jag hoppas bara att hans första kontakt med verkligheten blir antingen en kontroll eller en stor, mjuk åker och inte ett träd eller ett vägräcke. Vad kan det vara, en månad kvar tils dess att VIF-trådarna börjar bli aktuella igen?
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Vem som än är "bmwjohan" så e det ju knappt kul längre....:rolleyes:

Det är vetenskapligt sett omöjligt att en person med SÅ få hjärnceller kan köra motorcykel, så endera ljuger han eller så finns han bara inte.....:kocko
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Enkelt, först spy galla över nått å sen gå och göra det...

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Varför handlar det alltid om att köra värst.

Har träffat mycket och många av dom som är aktiva på forumet och jag med flera är överrens om att dubbelmoral är utbrett.

//jaG
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Zeb_Macahan skrev:
Enkelt, först spy galla över nått å sen gå och göra det...

//jaG

Jag vet inte om du vill få fram att vi ljuger rent allmänt, eller om du menar att några du känner ljuger på forumet att de är laglydiga för att sen köra presis så som de är i mot på forumet?


Personligen fattar jag inte varför man ska ljuga om detta på forumet för?
polarna lär ju veta hur man kör ändå så de tycker man ljuger och de som inte känner en blir lurade, då är man en rätt stor tönt.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zeb_Macahan skrev:
Enkelt, först spy galla över nått å sen gå och göra det...

//jaG

Om du syftar på fortkörning så spyr iaf inte jag galla, jag kör liksom du oftast för fort själv, men jag kör lagligt på ställen där jag bedömer att risken är stor att ställa till med något onödigt, du kör väl ungefär som jag förutom att du kan stunta å sånt :tungan
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Lokke skrev:
Vem som än är "bmwjohan" så e det ju knappt kul längre....:rolleyes:

Det är vetenskapligt sett omöjligt att en person med SÅ få hjärnceller kan köra motorcykel, så endera ljuger han eller så finns han bara inte.....:kocko

jag förstår inte riktigt vad det är som jag gör som är så fruktansvärt(om vi bortser från att alla inte delar min humor när det gäller att roffa sönder gräsmattor).
jag gjorde en poll på detta forum i sommras där jag frågade hur fort folk här på forumet kör i sin vanliga vardagskörning och det var hur många som helst som kör 200+ hela tiden. jag är helt säker på att det finns väääääldigt många som kör mycket snabbare än mig på allmänna vägar på detta forum. dels för att jag inte kört så länge så jag är inte nå bra på att köra och framför allt för att min hoj inte är så snabb och rätt ostabil i hög fart.
det känns väldigt mycket på detta forum som att det är enligt följande.
om man kör som en jävla tok hela tiden, men säger att man vet att det är fel så är det ingen som reagerar.
om man kör lite halvtokigt hela tiden och skriver att man verkligen njuter av det och helt enkelt inte bryr sig för fem öre om trafikregler så ska man lynchas.
resultatet av körningen är ju samma sak.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
jag förstår inte riktigt vad det är som jag gör som är så fruktansvärt(om vi bortser från att alla inte delar min humor när det gäller att roffa sönder gräsmattor).
jag gjorde en poll på detta forum i sommras där jag frågade hur fort folk här på forumet kör i sin vanliga vardagskörning och det var hur många som helst som kör 200+ hela tiden. jag är helt säker på att det finns väääääldigt många som kör mycket snabbare än mig på allmänna vägar på detta forum. dels för att jag inte kört så länge så jag är inte nå bra på att köra och framför allt för att min hoj inte är så snabb och rätt ostabil i hög fart.
det känns väldigt mycket på detta forum som att det är enligt följande.
om man kör som en jävla tok hela tiden, men säger att man vet att det är fel så är det ingen som reagerar.
om man kör lite halvtokigt hela tiden och skriver att man verkligen njuter av det och helt enkelt inte bryr sig för fem öre om trafikregler så ska man lynchas.
resultatet av körningen är ju samma sak.

Rent skitprat, sitt inte och tyck synd om dig själv, sticker man ut hakan som du gör kan man få en o annan smäll.
Du skiter väl i oss andra, lägg inte så mycket tid på att rättfärdiga dig själv, det kommer inte lyckas.
Jag har tyckt du varit rätt kul tidigare men sånt här grinande tycker jag bara är tråkigt.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
Rent skitprat, sitt inte och tyck synd om dig själv, sticker man ut hakan som du gör kan man få en o annan smäll.
Du skiter väl i oss andra, lägg inte så mycket tid på att rättfärdiga dig själv, det kommer inte lyckas.
Jag har tyckt du varit rätt kul tidigare men sånt här grinande tycker jag bara är tråkigt.

ha ha.. jag kan lova dig att jag tycker inte synd om mig själv. jag är absolut inte ute efter att rättfärdiga mig själv. det känns bara som att det är något som inte stämmer på detta forum. två av mina kompisar är precis som jag. dom kör så fort det bara går hela tiden. det känns inte riktigt troligt att just vi tre ska va dom enda tre i hela sverige(lite överdrivet) som njuter av att bryta trafikregler. det måste sitta minst 100 personer på detta forum som är som jag men inte vågar skriva någonting. det är jag helt säker på.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
bmwjohan skrev:
ha ha.. jag kan lova dig att jag tycker inte synd om mig själv. jag är absolut inte ute efter att rättfärdiga mig själv. det känns bara som att det är något som inte stämmer på detta forum. två av mina kompisar är precis som jag. dom kör så fort det bara går hela tiden. det känns inte riktigt troligt att just vi tre ska va dom enda tre i hela sverige(lite överdrivet) som njuter av att bryta trafikregler. det måste sitta minst 100 personer på detta forum som är som jag men inte vågar skriva någonting. det är jag helt säker på.

bmwjohan, i och med att du skriver i detta fora borde få mig att inse att du åtminstone besitter någon form av läskunnighet, men ibland tvivlar jag.
Att du och dina polare skulle vara de enda som älskar att "köra så fort det bara går hela tiden" på detta forumet gränsar till patetisk självömkan. Hur många trådar av formen "jävlar vad fort jag kör" "nu blåser vi snuten" "jag brummade igenom hela centrum på bakan" har vi inte sett på SH. Precis som Silwer säger - sticker du ut hakan i "fel" tråd så får man vara beredd på att ta några retoriska smällar.

gladh
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Hur är man funtad om det är själva trafikförseelsen man njuter av, istället för upplevelsen som i vissa fall leder dit?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
ha ha.. jag kan lova dig att jag tycker inte synd om mig själv. jag är absolut inte ute efter att rättfärdiga mig själv. det känns bara som att det är något som inte stämmer på detta forum. två av mina kompisar är precis som jag. dom kör så fort det bara går hela tiden. det känns inte riktigt troligt att just vi tre ska va dom enda tre i hela sverige(lite överdrivet) som njuter av att bryta trafikregler. det måste sitta minst 100 personer på detta forum som är som jag men inte vågar skriva någonting. det är jag helt säker på.

vad gnäller du om då?
Om du menar att hundratals är som du får vi inte veta i just denna tråden som det ser ut.
Men har du missat alla andra laglösa trådar genom tiderna på forumet?
Det låter som om du tycker att du är bland de störtcoola som står för er själva och ser ner på samhället, ni är få för inte många vågar vara som ni drömmen.
Du skriver förstås att många måste vara som ni men egentligen menar du att ni är one of a kind grabbar.
Annars kan du lägga av att förtydliga att du njuter av själva brytandet av lagen och inte av farten eller faran som uppkommer därav.
Jag tror uppriktigt sagt att det där är en mognadsgrad, vi har säkert mer eller mindre varit där allihopa, men de flesta har nog fattat inerst inne att man inte sitter och skriver om det på forum eller berättar om det almänt.
Många gnäller på dubbelmoral, och det förekommer nog men jag tror det är mest ett sätt att rättfärdiga sitt egna åkande genom att intala sig att alla snackar skit o kör sen presis som en själv iaf.
Att inte moraltrådar tar på dig bmxjohan det har man nog fattat för länge sen, så sluta läs dem.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
McB skrev:
Hur är man funtad om det är själva trafikförseelsen man njuter av, istället för upplevelsen som i vissa fall leder dit?

det är såklart kombinationen som som sätter pricken över i't, men jag måste erkänna att jag verkligen njuter av att bara bryta mot trafikregler. vet inte varför, men det är läckert.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
bmwjohan skrev:
det är såklart kombinationen som som sätter pricken över i't, men jag måste erkänna att jag verkligen njuter av att bara bryta mot trafikregler. vet inte varför, men det är läckert.

Blir du kåt av att gå mot röd gubbe också?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
bmwjohan skrev:
det är såklart kombinationen som som sätter pricken över i't, men jag måste erkänna att jag verkligen njuter av att bara bryta mot trafikregler. vet inte varför, men det är läckert.
Men när en medelålders kvinna kommer på er med att slira på gräsmattor skiter du på dig. Läckert, det med.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
vad gnäller du om då?
Om du menar att hundratals är som du får...osv

jo jag har så klart läst allt trådar där någon gjort något olagligt med mycket nöje, men då har det oftast stått något i stil med "jag kör ju lagligt för det mesta, sen råkade jag köra i 101 på en 70 väg och nu har dom tagit mitt kort"
och sen kommer moralisarna och hackar.
men det jag reagerar mest över är att det är så många som lägger ut saker här och inte får något moralhack. tex han som la ut dom fullständigt underbara filmerna på r1-turbo. det var fem filmer. han och hans kompis gasade som fan i dom filmerna bland medtrafikanterna och det utdelades knappt en enda moralkaka. det var nån som klagade på att en av dom inte hade skinnställ och sen var det inte mycket mer. det gick ju 250+ nästan hela tiden bland bilar. samma personer som var inne där och skrev att oj oj oj så läckert sitter sen och moralhackar som fan på exakt samma saker i andra trådar.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
McB skrev:
Blir du kåt av att gå mot röd gubbe också?

är det verkligen olagligt? det tror inte jag att det är. men det skulle jag inte bli kåt av för det måste vara motorfordon inblandade för att jag ska kunna njuta.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top