Jag har aldrig påstått att feta människor inte skall få ha en åsikt. Håll dig till sak.Det är ju det som är så sjukt att du anser att en som är tjock inte får uttala sig om andra saker. Bara för att jag tycker att du verkar vara väldigt rakt på sak på ett dåligt sätt så diskvalificerar det inte dig från att tycka att det är dumt att köra fort på Bulten. Så en gubbe/gumma som är lite rund får inte tycka att rökning är dumt enligt dig? Tänk efter om det känns vettigt.
Jag ska gå till jobbgymet nu och är där 2-4 ggr per vecka. Får sen motion gratis iom att vi har en fågelhund som behöver vara ute mycket.
Det är den allmänt otrevliga tonen mot överviktiga jag reagerar mest mot i mina inlägg. Många låter som hemska sköt-dig-själv-och-klanka-ner-på-andra-människor som hellre vill klaga än hjälpa.
Jag har däremot ifrågasatt rimligheten i att alla beroenden/missförhållanden FÖRUTOM fetma är lovligt byte i debatten om vilka som är "värst". Du kan inte neka till att det är både mer accepterat och vanligt förekommande att en rökare kallas för dumskalle (och att det accepteras) än en tjock person.