För tjock för att jobba

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Känns spontant som stackarslillaflickagråterutföratthonärtjokkochkrengt.. Samma kategori beteende som de som ljuger om att ha blivit våldtagna för att killen tackade för sig efteråt.

MEN.. Är det så, var det naturligtvis taffligt av rekryteraren. Ändå håller jag med majoriteten. Får man aldrig höra den sanna anledningen står man ju utan verktyg att ändra sig för att vinna i framtiden.

Det ABSOLUT roligaste var som vanligt rödstrumpan från LO. "Arbetsgivarna UTNYTTJAR unga..."??? Vore ju skitsmart att tvinga arbetsgivare att ta "först till kvarn" i en lågkonjuktur. Sverige i konkurs på 6 mån!?

Klart att man hellre anställer nån med erfarenhet, god kondition och trevligt utseende till ett servitrisjobb.

Tjokka är också mer benägna att bli sjuka, trötta och är mer ofta långsamma är hobbyatleter! :mattias

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Att säga att dom är tjocka och att dom har sig själv att skylla hjälper inte ett dugg.

Nää.....att tala om sanningen är för hårt. Då kanske dom måste tröstäta lite till. :rolleyes: (lätt ironi för er som inte fattar)

Det finns olika sorters människor, dom som ger efter för frestelser och dom som står emot. Man kan både falla och stå emot...men dom som bara faller...dom faller utför och det blir inget bra med hälsan.

Så enkelt är det. Ge uppare...eller fighters.

Visst kan det finnas "orsaker" som gör att man går upp i vikt. Men det är ändå det egna valet som avgör.

Jag känner en person som har ätit sig till sin övervikt, nu står hon i kö för operation för att det lixom är för jobbigt att gå ner i vikt. Men chips och läsk och godishyllan går hon alltid förbi och plockar av. EGET VAL!!!

Man får helt enkelt göra val i livet. Och man har bara en kropp, det är sorgligt och skrämmande att se hur vissa misshandlar den med både det ena och det andra. Visa respekt för din egen kropp, så gör andra det oxå.

Och nu pratar jag inte om att alla måste vara trådsmala, det finns inget hälsosamt i det heller. Men ge fan i att äta skit, ge kroppen riktigt mat och en dos motion så mår den bra.

Självklart får man använda kroppen som soptunna någon gång ibland, men inte jämt. För då blir man en sopa.

//M

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"Fighters don't quit and quitters don't fight."

Men att hon inte skulle få jobbet p.g.a sin "övervikt" vettifasen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men att hon inte skulle få jobbet p.g.a sin "övervikt" vettifasen.

Näh, bättre att dom säger som dom brukar säga åt mig: "tyvärr så fanns det många kompetenta sökanden och dig, tjänsten gick till någon av de kompetenta."

:banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur tänker sånna där egentligen? Nej jag ser inte mina fötter jag tar en pizza?

Samma som arbetslösa rökare, fan jag har inte råd med hyran vi lägger 1500 i månaden på cigg.

/för snål för korkade ovanor

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har du nånsin varit duktigt överviktig så du vet hur "enkelt" det är att gå ner mycket i vikt? Jag misstänker att du har noll koll i ämnet. I teorin är energibalans såklart tokenkelt.

PS. Varför hängde du på "lätt ironi" när det är det du menar? Hela inlägget andas ju förakt för överviktiga.

Nää.....att tala om sanningen är för hårt. Då kanske dom måste tröstäta lite till. :rolleyes: (lätt ironi för er som inte fattar)...

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
churchill.jpg
En försupen, misslyckad och misstrodd politiker som egentligen inte presterade annat än antik retorik i modern fattning. Där satt den. ;)

jag röker o är fet men jag är inte dum,vilket kanske det finns vissa medlemmar här som är.
tjejen var inte jättefet direkt,men arbetsgivaren gör som han vill och det är inget brott,bara att hoppas att din egen trångsynthet drabbar dig själv nån gång ärthjärna.
man kan vara både rökare o fet och ändå vara hyfsat intelligent ändå.
men dum i huvudet finns det ju ingen bot för tyvärr....
JAG har aldrig påstått att du är dum. Att du tar åt dig får stå för dig.

Det jag skrev var att det är nästan kutym att raljera över rökares (påstådda) dumhet, men gud bevare dig om du kritiserar en överviktig människa för dennes livsval, det är nära nog mer accepterat att skämta om cancer. Sjukt och en av samhällets större björntjänster.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Du tror att det hjälper att klanka ner på folk som kanske redan är knäckta av situationen och andra faktorer? Jag har varit där och det var istället positiva tongångar som hjälpte mig (107 kg fram till 2005, numer 80-85). Du skulle troligen inte göra succé som viktcoach.

...men gud bevare dig om du kritiserar en överviktig människa för dennes livsval, det är nära nog mer accepterat att skämta om cancer. Sjukt och en av samhällets större björntjänster.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hälsorisker, tror du att jag är född i farstun?? Jag är en aning påläst angående just det och blivit informerad om samtliga risker.

Jag sa att jag inte vill skylla på ämnesomsättningen men det bidrar endå. Så om förbränningen inget har med det att göra? Kan du då förklara varför en smal person kan käka hur mycket som helst och ser ingen skillnad på vikten, medans en fet ser skillnad nästan omedelbart?

/Petai

Jagh ar en egen teori om hur det ligger till. Min förbränning är det inget fel på. Jag är stark och ganska vältränad och fryser aldrig och således har jag en normal förbränning. Men jag blir tjock av minsta lilla skitmat jag äter och för att hålla vikten (som är ca 10kg övervikt) måste jag ständigt tänka på vad jag äter och springa ca 3-4 ggr / vecka (totalt undefär 2,5 mil). Jämfört med kompisar jag tränat med så framstår jag som ett hopplöst fall eftersom de rasar i vikt på samma kost och träningsdos medan jag ligger still i bästa fall.

För att gå ner i vikt måste jag ligga på ca 1500 kalorier / dag och träna ganska hårt = hungrig jämnt.

jag tror att det helt enkelt är så att min kropp tar upp mer näring ur maten än vad en genomsnittlig person gör. Jag har helt enkelt en effektivare matsmältningsapparat som säkert hade varit klockren att ha under vintern på stenåldern när folk svälte. Men i dagens samhälle är det inte direkt en fördel.

Jag har efter 15 års viktjakt insett att jag få ge upp om att gå ner till min idealvikt (som är 85-90 kg på 181 cm). Jag ligger stadigt mellan 94-98 beroende på träningsdos, men kommer inte under 94 utan att svälta. Så länge jag ligger och pendlar runt 96-97 kilo är jag alltså nöjd, förhållandevis vältränad (konditionsmässigt och styrkemässigt) och välmående.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Mitt tips är att styrketräna främst och bara köra cardio som uppvärmning och kanske nedvarvning. Kapa sedan kolhydrater ganska hårt i maten. Löpning och innebandy ger inte mycket efter du är klar med passet. Jag gick ner 20 kg på 4,5 månader på det viset mha dietist och sedan lite till i mycket lugnare takt.

Jag tycker också att det är lite orättvist att jag går upp i vikt väldigt lätt. Tänk efter om du inte egentligen äter lite mer och oftare än de du jämför dig med. Det är inte hokus pokus och man går knappast upp mer än någon annan på samma mängd mat. Det är otroligt få som har något medicinskt problem som orsakar en särskilt låg ämnesomsättning. Du kan helt säkert ligga i balans på en lägre vikt men det handlar ju om att ändra gamla vanor och det är inte enkelt.

Jagh ar en egen teori om hur det ligger till. Min förbränning är det inget fel på. Jag är stark och ganska vältränad och fryser aldrig och således har jag en normal förbränning. Men jag blir tjock av minsta lilla skitmat jag äter och för att hålla vikten (som är ca 10kg övervikt) måste jag ständigt tänka på vad jag äter och springa ca 3-4 ggr / vecka (totalt undefär 2,5 mil). Jämfört med kompisar jag tränat med så framstår jag som ett hopplöst fall eftersom de rasar i vikt på samma kost och träningsdos medan jag ligger still i bästa fall.

För att gå ner i vikt måste jag ligga på ca 1500 kalorier / dag och träna ganska hårt = hungrig jämnt.

jag tror att det helt enkelt är så att min kropp tar upp mer näring ur maten än vad en genomsnittlig person gör. Jag har helt enkelt en effektivare matsmältningsapparat som säkert hade varit klockren att ha under vintern på stenåldern när folk svälte. Men i dagens samhälle är det inte direkt en fördel.

Jag har efter 15 års viktjakt insett att jag få ge upp om att gå ner till min idealvikt (som är 85-90 kg på 181 cm). Jag ligger stadigt mellan 94-98 beroende på träningsdos, men kommer inte under 94 utan att svälta. Så länge jag ligger och pendlar runt 96-97 kilo är jag alltså nöjd, förhållandevis vältränad (konditionsmässigt och styrkemässigt) och välmående.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En försupen, misslyckad och misstrodd politiker som egentligen inte presterade annat än antik retorik i modern fattning. Där satt den. ;)

Nä det är klart W.C inte kunnat slå SH.s kluriga spinkisar på fingrarna...
Iaf inte vad gäller upphöjd självbild

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Du tror att det hjälper att klanka ner på folk som kanske redan är knäckta av situationen och andra faktorer? Jag har varit där och det var istället positiva tongångar som hjälpte mig (107 kg fram till 2005, numer 80-85). Du skulle troligen inte göra succé som viktcoach.
Det handlar inte om hur hemskt det är att vara överviktig. Lika lite som att det är hemskt att vara beroende av alkohol, nikotin eller andra preparat. Det handlar om att det alltid verkar vara jaktsäsong på rökare, heroinister och andra syndare medan tjockisar är fridlysta.

Jag tycker att det är underligt och att det snarast visar på en förbannad dubbelmoral när tjockisen klankar ned på sin rökande kompis samtidigt som tjockisen skickar in en anmälan till DO när samma kompis ifrågasätter om det där wienerbrödet verkligen är bra för dig.

Men det är ju bara ett sätt att leva på. En atttiydfråga. Jag kan plocka på mig fyra glassar och en chokladkaka i mataffären för att sedan komma på mig själv vid kassan och känna mig nödgad att återplacera denna skit. Lika gärna kan jag trycka i mig dessa saker, men jag vet också att sockertoppen kommer att få mig ur balans, både fysiskt och psykiskt. Så jag väljer bort det så ofta jag kan.

Det handlar om disciplin. Inget kommer gratis. Jag har en hög förbränning av den anledningen att jag motionerar regelbundet och behöver mycket energi för att behålla de muskelkilon som jag har tränat till mig. Får jag välja mellan ett äpple och en kaka tar jag i 8/10 fall äpplet. Om det inte är äppelkaka förstås. :banana

Får jag välja mellan att spela fotboll i två timmar eller sätta i mig 200g chips framför den senaste pissrullen så är valet inte heller svårt. Mest för att jag hatar chips, men också till följd av att jag vet hur jävla smutt man sover efter att vara riktigt utpumpad och hur levande man blir. Både utanpå och inuti. Och jag besöker hellre läkaren med trasiga ledband och ett kört revben än årets trettioandra förkylning pga att mitt immunsystem är satt ur funktion.

Nu skall jag köra ett träningspass hemma. Det tar 30min inkl uppvärmning och lättare stretch. Hur många minuter satt du framför datorn/tvn idag?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nä det är klart W.C inte kunnat slå SH.s kluriga spinkisar på fingrarna...
Iaf inte vad gäller upphöjd självbild
Ursäkta mig, jag glömde bort att det är ofint att vara stolt över sig själv. Hemska tanke om jag skulle råka trampa någon på tårna i samma veva. Skall genast sätta mig skamvrån och bomullslinda alla de åsikter som inte är velourifierade. Du får ursäkta att jag beter mig som första klassens svin men jag är så förbannat less på den här debatten.

Det är samma mentalitet som i grundskolan. Alla skall vara lika dåliga. Om du mot förmodan försöker sträva vidare eller visar framfötterna blir du tagen åt sidan och får förklarat för dig att det hämmar de andra barnens utveckling. Alhamdulillah för att samma öde (ännu) inte drabbat de högre läroverken. :Bugar

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Det är ju det som är så sjukt att du anser att en som är tjock inte får uttala sig om andra saker. Bara för att jag tycker att du verkar vara väldigt rakt på sak på ett dåligt sätt så diskvalificerar det inte dig från att tycka att det är dumt att köra fort på Bulten. Så en gubbe/gumma som är lite rund får inte tycka att rökning är dumt enligt dig? Tänk efter om det känns vettigt.
Jag ska gå till jobbgymet nu och är där 2-4 ggr per vecka. Får sen motion gratis iom att vi har en fågelhund som behöver vara ute mycket.

Det är den allmänt otrevliga tonen mot överviktiga jag reagerar mest mot i mina inlägg. Många låter som hemska sköt-dig-själv-och-klanka-ner-på-andra-människor som hellre vill klaga än hjälpa.

Det handlar inte om hur hemskt det är att vara överviktig. Lika lite som att det är hemskt att vara beroende av alkohol, nikotin eller andra preparat. Det handlar om att det alltid verkar vara jaktsäsong på rökare, heroinister och andra syndare medan tjockisar är fridlysta.

Jag tycker att det är underligt och att det snarast visar på en förbannad dubbelmoral när tjockisen klankar ned på sin rökande kompis samtidigt som tjockisen skickar in en anmälan till DO när samma kompis ifrågasätter om det där wienerbrödet verkligen är bra för dig.

Men det är ju bara ett sätt att leva på. En atttiydfråga. Jag kan plocka på mig fyra glassar och en chokladkaka i mataffären för att sedan komma på mig själv vid kassan och känna mig nödgad att återplacera denna skit. Lika gärna kan jag trycka i mig dessa saker, men jag vet också att sockertoppen kommer att få mig ur balans, både fysiskt och psykiskt. Så jag väljer bort det så ofta jag kan.

Det handlar om disciplin. Inget kommer gratis. Jag har en hög förbränning av den anledningen att jag motionerar regelbundet och behöver mycket energi för att behålla de muskelkilon som jag har tränat till mig. Får jag välja mellan ett äpple och en kaka tar jag i 8/10 fall äpplet. Om det inte är äppelkaka förstås. :banana

Får jag välja mellan att spela fotboll i två timmar eller sätta i mig 200g chips framför den senaste pissrullen så är valet inte heller svårt. Mest för att jag hatar chips, men också till följd av att jag vet hur jävla smutt man sover efter att vara riktigt utpumpad och hur levande man blir. Både utanpå och inuti. Och jag besöker hellre läkaren med trasiga ledband och ett kört revben än årets trettioandra förkylning pga att mitt immunsystem är satt ur funktion.

Nu skall jag köra ett träningspass hemma. Det tar 30min inkl uppvärmning och lättare stretch. Hur många minuter satt du framför datorn/tvn idag?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ursäkta mig, jag glömde bort att det är ofint att vara stolt över sig själv. Hemska tanke om jag skulle råka trampa någon på tårna i samma veva. Skall genast sätta mig skamvrån och bomullslinda alla de åsikter som inte är velourifierade. Du får ursäkta att jag beter mig som första klassens svin men jag är så förbannat less på det.

Det är samma mentalitet som i grundskolan. Alla skall vara lika dåliga. Om du mot förmodan försöker sträva vidare eller visar framfötterna blir du tagen åt sidan och får förklarat för dig att det hämmar de andra barnens utveckling. Alhamdulillah för att samma öde (ännu) inte drabbat de högre läroverken. :Bugar

Nu tycker jag att du är ju ute på bärtur igen. Det jag menade med bilden på WC var naturligtvis det orimliga i påståendet att rökare samt tjockisar är ointelligenta.

Att sedan ägna pekoraler kring detta, klätt med självförhärligande exempel. Samtidigt som man i svaren röjer sin lättkränkhet gör ju att man lätt tappar all trovärdighet. Du vinner ju knappast några anhängare alls på det resonemanget. Så då återstår ju bara ett mindre klädsamt syfte med inläggen.

Det är ju trivialt att det är eftersträvansvärt med balans vad gäller kost och motion samt att undvika rökning. Det har ju varit målet för folkhälsoarbetet i riket sedan urminnes tider. Självklart är det så att man ska eftersträva det.

Förr var det överklassen som var fet, nu är det ofta tvärtom. Dvs det är ovanligt med framgångsrika tjockisar som tex Stenbeck mfl. Själv tror jag dock att det beror på vad som är trendigt. Idag är det ofta den billiga fattigmaten som jättelågprisbutikerna torgför i erbjudanden riktat till lågutbildade som man blir fet av. Jättepack med pulvermos/snabbmakaroner, flerpack med 2-liters petflaskor med cola/julmust etc. "Falukorv" med 25% kötthalt, jättepack med vitt färdigskivat rostbröd, mjukost, plasthinkar med pannkakssylt åt barnen med 5% bär och resten socker och kemikalier osv.

Du får ursäkta att jag beter mig som första klassens svin men jag är så förbannat less på det...

Det är bara att visa lite självdisciplin och lägga av med att vara ett svin. Börja med internet-jaget, irl är du ju betydligt ödmjukare ;)

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Om någon medlem på SH inte skulle få ett jobb pga. Att han/hon anses som en idiot bara för att han/hon kör sporthoj (Det vet ju alla icke åkare att det är bara galningar som kör). Då skulle det bli ett jäkla liv i forumet. Men när en kvalificerad tjej som är överviktig inte får jobbet då är det rätt åt den jävla tjocka grisen, en total sopa som blir upprörd över att hon inte fick jobbet pga, sitt utseénde.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu tycker jag att du är ju ute på bärtur igen. Det jag menade med bilden på WC var naturligtvis det orimliga i påståendet att rökare samt tjockisar är ointelligenta.
Nja påstår fortfarande att man är korkad om man röker gula blend óch käkar sig fet på mcd. cigarett rökning är inte gott förens man är van vid det och då är det egentligen begäret som pratar, och mcd är varken gott billigt det är taskig planering och det är väll inte intelligent?

Förr var det överklassen som var fet, nu är det ofta tvärtom. Dvs det är ovanligt med framgångsrika tjockisar som tex Stenbeck mfl.

Precis det va dom som hade råd att vara det, och det var lite av status att visa upp att man hade det, nu är det status att visa att man tar sig tid att ta hand om sin kropp

Själv tror jag dock att det beror på vad som är trendigt. Idag är det ofta den billiga maten som jättelågprisbutikerna torgför i erbjudanden riktat till lågutbildade som man blir fet av. Pulvermos, flerpack med 2-liters petflaskor med cola/julmust etc. "Falukorv" med 25% kötthalt, vitt rostbröd osv.

Huvudet på spiken!
Det sorgliga är att det kostar MINDRE att äta vettig mat.
Men det är inga röda lappar på den..

Om någon medlem på SH inte skulle få ett jobb pga. Att han/hon anses som en idiot bara för att han/hon kör sporthoj (Det vet ju alla icke åkare att det är bara galningar som kör). Då skulle det bli ett jäkla liv i forumet. Men när en kvalificerad tjej som är överviktig inte får jobbet då är det rätt åt den jävla tjocka grisen, en total sopa som blir upprörd över att hon inte fick jobbet pga, sitt utseénde.
Hon är inte kvalificerad då hon inte får plats, är det diskriminering att fyrkantiga klossar inte går igenom runda hål också?

Ett kök på en resturang är en väldigt plats effektiv historia med många som ska röra sig samtidigt. Om man då är dubbelt så bred som det köket är byggt för så funkar det inte, tjockisar får inte jobb på ubåtar heller.

Att du är en total maniac på fritiden ska chefen skita i men att du fungerar som en propp i köket är nog svårare att blunda för.

Edit: jag fick inte bli fsj för att jag har en bult i foten är det diskriminering?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nja påstår fortfarande att man är korkad om man röker gula blend óch käkar sig fet på mcd. cigarett rökning är inte gott förens man är van vid det och då är det egentligen begäret som pratar, och mcd är varken gott billigt det är taskig planering och det är väll inte intelligent?

Ja lite som att jaga mygg i föräldrarnas garage genom bensinbrasa, sedan förlora kontrollen över elden och tömma parentesernas pulversläckare i samma garage, notera förödelsen och sedan förskräckt söka hjälp på SH innan allmogen hinner komma hem. :D Fantastisk tråd, har skrattat åt den många ggr. Här är "taskig planering" ett understatement :krama

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161258

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...