BusAnna
ہمیشہ آخ
Är du en av de här kvinnorna som alltid känner att du har rätt, hur fel ute du än är..?
Det där var en förolämpning maskerad till en fråga.
Är du en av de här kvinnorna som alltid känner att du har rätt, hur fel ute du än är..?
All har kanske inte lusten eller ännu mer troligare tiden för att lägga ner 2-3h om dagen till o träna.
Otroligt att vuxna människor ska ta till mobbingmetoder från lågstadiet.
Jag skiter hur denne ser ut
Du kanske gör det, men restaurangägaren har ett vinstdrivande företag och vet om att många bryr sig.
Är du en av de här männen som alltid känner att du har rätt, hur fel ute du än är..?
Det är sedan gammalt så att man på SH måste framhålla alla andras brister för att själv framstå som bättre.
Man måste hacka på tjocka, rökare, låginkomsttagare osv för att ens egna brister inte ska lysa igenom.
För trots allt så är dom flesta här mulliga, medelinkomsttagare, partyrökare, halvalkoholiserade, skattesmitare.
Men om man då är låginkomsttagare och rökare då måste man ju passa på att hacka på dom tjocka i alla trådar som behandlar det, för i trådarna där det hackas på rökare sitter man tyst...
Vi kanske skulle ha ett obligatoriskt formulär som alla får fylla i och framkommer det att man partyröker trots att man häcklar rökare och har kryssat i att man är ickerökare så blir det bann.
Själv är jag tjock, nikotinberoende, låginkomsttagare, men jag ser ner på folk som har så patetiska liv att dom måste belöna sig med alkohol i alla sammanhang dom får chansen.
Dom är i mina ögon inte ett dugg bättre än tjockisar som belönar sig med snickers, tvärt om...
(EDIT: För att inga missförstånd ska uppstå, jag är inte nykterist)
Varför ska det daltas med problemet och vara så himla synd om överviktiga hela tiden...
För att vi daltar med motorcyklister som kör omkull, badmintonspelare som sliter av senor, fotbollsspelare som bryter bena, helsupare med leverproblem, söndagsseglare som går på grund, Gaza-resenärer som tas av militären och massor av andra grupper som har påverkat sin situation själva....
Det gör folk som har EMPATI.
Empatin kan man använda då till att hjälpa dom runt omkring sig genom att ta med dom på promenader, ta med till gymmet etc... Om man tycker synd så kanske man kan hjälpa i stället... Det är bra empati det...
Självklart är jag seriös, sedan kan jag inte förneka att det är kul att peta lite extra i getingboet när det är så tacksamt. Gillas det inte är det välkommet att titta bort.Kantian
Jag hoppas på fullaste allvar att du inte är seriös ..
Så du tycker det är rätt att folk går runt och säger: ''Du e fet''
Godmorgon brukar jag svara med.. Det var ju inte direkt en nyhet
Sen att en rökare är dum, finns det någon här som tycker att rökning är smart??
Ibland börjar man undra vad folk tänker med..
Inte mycket att bli chockad över, det är så det är.
Rökare är otroligt tröga, men likaså är kraftigt överviktiga personer det med, har du inte någon aning om hälsoriskerna det medför?
Att skylla på låg ämnesomsättning är bullshit, och helt felaktigt. Fungerar du normalt har du inget fel på omsättningen. Att du sen själv väljer att äta dålig mat, och mycket av den har satt dig i den positionen du säger dig sitta i.
Att dra ämnesomsättnings eller genkorten är helt fel.
Dem som "kan äta hur mycket som helst" lever inte du med och vet heller inte om dem knappt äter nåt under dagen för att sedan käka mycket på kvällen, för som du vet är det dagstotalet som räknas och inget annat.
Allt som krävs är viljestyrka och hårt jobb!
Vill du ha mer konkreta råd om viktminskning och är seriös kan du Pm:a.
Konstigt att alla skyller sina gener. Hur var det för 100år sedan, var 50%överviktiga?
Den dagen jag träffar en motorcyklist som kör enligt hastighetsbegränsningarna är möjligen den dagen då jag ändrar åsikt i frågan. Fram tills dess är de bara offer för sin egen dumhet, inget annat. Att man sedan blir förvånad över att samhället inte riktigt tycker att bombrepor på bulten och öppna ljuddämpare är superläckert bekräftar ju bara den dumheten.
Om det gör mig till en elak, vidrig och orespektabel människa så är jag gärna en elak, vidrig och orespektabel människa. Alla måste ju ha sina laster uppenbarligen.
Ja, samt att hälla en hink vatten över huvudet på alla som röker, eller sabotera motorcyklarna för folk så att dom inte kör ihjäl sig.
Det är ungefär lika hjälpsamt som att tala om för folk att dom är tjocka.
DOM VET REDAN OM DET!
Att ta med dom på promenader, fråga om dom vill följa med till gymet, eller att bjuda på nyttig mat är att visa riktig empati.
Att säga att dom är tjocka och att dom har sig själv att skylla hjälper inte ett dugg.
För du kan väl ändå se att folks övervikt är stora kostnader för samhället?
En pizza skulle kosta 300 kr och en big mac o co likaså och frukt och grönt prissänks i stället, det vore väl en bra idé?
För du kan väl ändå se att folks övervikt är stora kostnader för samhället?
En pizza skulle kosta 300 kr och en big mac o co likaså och frukt och grönt prissänks i stället, det vore väl en bra idé?
Dum idé. Isf borde ju en öl kosta 500 kr. Det blir man ju fet av + att fyllon är förbannat störande och dessutom kostar alkohol samhället en jävla massa pengar och lidande. Jag tycker fyllon är värre än tjockisar. Fyllon är nog bland det värsta som finns ifall man inte är full själv.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|