För tjock för att jobba

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
All har kanske inte lusten eller ännu mer troligare tiden för att lägga ner 2-3h om dagen till o träna.

Otroligt att vuxna människor ska ta till mobbingmetoder från lågstadiet.

Tränar inte dagligen 2timmar, äter inte som ovan konstant heller. Men att se till att aktivera mig gör jag, på jobb hemma osv.

Förstår inte vart du får mobbningsmetoder ifrån, hoppar inte på en specifik person.
Folk verkar inte förstå att övervikt inte är sunt, jag skulle definitivt inte springa runt en hel dag med 10kg vikt runt magen. Skulle förstöra rygg, knän mm endast i det vardagliga livet.

Ha då någon som säkerligen inte har motion och ork så de måste ta en paus när helvettet bryter loss på krogen och hon ska springa och stressa som en tok är inte bra för affärerna.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Är du en av de här kvinnorna som alltid känner att du har rätt, hur fel ute du än är..?

Är du en av de här männen som alltid känner att du har rätt, hur fel ute du än är..? :)

Servicen, personens bemötande är viktigast.
När jag går på krogen är det för att umgås och äta god mat med mina vänner, inte för att spana in servitrisen.

Jag skiter hur denne ser ut, om den har långt hår eller kort hår, är 21 år eller 42, är man eller kvinna, har linser eller har perfekt syn, är 183 cm eller 162, är smal eller mullig.
Jag sitter inte och upptar tid med att bedöma och särskåda servitrisen/servitören från topp till tå rent estetiskt, utan det enda jag bryr mej om från personalens sida är att de är trevliga och serviceminded.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Du kanske gör det, men restaurangägaren har ett vinstdrivande företag och vet om att många bryr sig.

Men va bra då, med det resonemanget kan vi då kanske utesluta alla som inte är
'tillräckligt snygga' som odugliga inom yrkeslivet direkCt!!!

Flickebarnet skulle bara för bövelen söka ett jobba som servitris.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är sedan gammalt så att man på SH måste framhålla alla andras brister för att själv framstå som bättre.

Man måste hacka på tjocka, rökare, låginkomsttagare osv för att ens egna brister inte ska lysa igenom.

För trots allt så är dom flesta här mulliga, medelinkomsttagare, partyrökare, halvalkoholiserade, skattesmitare.

Men om man då är låginkomsttagare och rökare då måste man ju passa på att hacka på dom tjocka i alla trådar som behandlar det, för i trådarna där det hackas på rökare sitter man tyst...

Vi kanske skulle ha ett obligatoriskt formulär som alla får fylla i och framkommer det att man partyröker trots att man häcklar rökare och har kryssat i att man är ickerökare så blir det bann.

Själv är jag tjock, nikotinberoende, låginkomsttagare, men jag ser ner på folk som har så patetiska liv att dom måste belöna sig med alkohol i alla sammanhang dom får chansen.

Dom är i mina ögon inte ett dugg bättre än tjockisar som belönar sig med snickers, tvärt om...

(EDIT: För att inga missförstånd ska uppstå, jag är inte nykterist)

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det är sedan gammalt så att man på SH måste framhålla alla andras brister för att själv framstå som bättre.

Man måste hacka på tjocka, rökare, låginkomsttagare osv för att ens egna brister inte ska lysa igenom.

För trots allt så är dom flesta här mulliga, medelinkomsttagare, partyrökare, halvalkoholiserade, skattesmitare.

Men om man då är låginkomsttagare och rökare då måste man ju passa på att hacka på dom tjocka i alla trådar som behandlar det, för i trådarna där det hackas på rökare sitter man tyst...

Vi kanske skulle ha ett obligatoriskt formulär som alla får fylla i och framkommer det att man partyröker trots att man häcklar rökare och har kryssat i att man är ickerökare så blir det bann.

Själv är jag tjock, nikotinberoende, låginkomsttagare, men jag ser ner på folk som har så patetiska liv att dom måste belöna sig med alkohol i alla sammanhang dom får chansen.

Dom är i mina ögon inte ett dugg bättre än tjockisar som belönar sig med snickers, tvärt om...

(EDIT: För att inga missförstånd ska uppstå, jag är inte nykterist)

Ser mig varken som smal eller snygg... Det är bara så det funkar där ute... Sen tycker jag faktiskt att överviktiga ska få bekosta sin ohälsa själva genom att lägga skatt på osunda livsmedel. Övervikt står för ganska stora kostnader inom sjukvård och sjukskrivningar.
Varför ska det daltas med problemet och vara så himla synd om överviktiga hela tiden... :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför ska det daltas med problemet och vara så himla synd om överviktiga hela tiden... :va

För att vi daltar med motorcyklister som kör omkull, badmintonspelare som sliter av senor, fotbollsspelare som bryter bena, helsupare med leverproblem, söndagsseglare som går på grund, Gaza-resenärer som tas av militären och massor av andra grupper som har påverkat sin situation själva....

Det gör folk som har EMPATI.

Annars skulle jag vilja se räkningen för ambulanshelikoptrar/ambulanser på den där enda motorcykelvägen i stockholm först

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att vi daltar med motorcyklister som kör omkull, badmintonspelare som sliter av senor, fotbollsspelare som bryter bena, helsupare med leverproblem, söndagsseglare som går på grund, Gaza-resenärer som tas av militären och massor av andra grupper som har påverkat sin situation själva....

Det gör folk som har EMPATI.

Empatin kan man använda då till att hjälpa dom runt omkring sig genom att ta med dom på promenader, ta med till gymmet etc... Om man tycker synd så kanske man kan hjälpa i stället... Det är bra empati det... :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Empatin kan man använda då till att hjälpa dom runt omkring sig genom att ta med dom på promenader, ta med till gymmet etc... Om man tycker synd så kanske man kan hjälpa i stället... Det är bra empati det... :)

Ja, samt att hälla en hink vatten över huvudet på alla som röker, eller sabotera motorcyklarna för folk så att dom inte kör ihjäl sig.

Det är ungefär lika hjälpsamt som att tala om för folk att dom är tjocka.

DOM VET REDAN OM DET!

Att ta med dom på promenader, fråga om dom vill följa med till gymet, eller att bjuda på nyttig mat är att visa riktig empati.

Att säga att dom är tjocka och att dom har sig själv att skylla hjälper inte ett dugg.

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Kantian

Jag hoppas på fullaste allvar att du inte är seriös ..
Så du tycker det är rätt att folk går runt och säger: ''Du e fet''
Godmorgon brukar jag svara med.. Det var ju inte direkt en nyhet :)
Sen att en rökare är dum, finns det någon här som tycker att rökning är smart??
Ibland börjar man undra vad folk tänker med.. :brinnerup
Självklart är jag seriös, sedan kan jag inte förneka att det är kul att peta lite extra i getingboet när det är så tacksamt. Gillas det inte är det välkommet att titta bort.

Det är uppenbart att det är ofint att kalla folk feta, men det förändrar inte faktumet att de faktiskt är feta. Lika gärna som att rökare får stå ut med att ta all möjlig kritik mot den egna personen (ofta ifrån tjockisar som minsann INTE röker och därför är sååå hälsosamma), borde en fetmasäck också vara god för sådana påhopp. Men så är det icke.

Jag är själv varken fet, ful, rökare eller dylikt så det är klart att min uppfattning är skev i förhållande till en fet människas. Men i min mening är fetma i paritet med rökning. Kroppslig misshandel som kroppslig misshandel. Den enda skillnaden är att rökare sällan eller aldrig gnäller över att beroendet sitter i generna och sedan sätter i sig fyra kanelsnäckor.

Den dagen jag träffar en fet person som äter en balanserad kost är möjligen den dagen då jag ändrar åsikt i frågan. Fram tills dess är de bara offer för sin egen dumhet, inget annat. Att man sedan blir förvånad över att samhället inte riktigt tycker att feta människor är superläckert bekräftar ju bara den dumheten.

Om det gör mig till en elak, vidrig och orespektabel människa så är jag gärna en elak, vidrig och orespektabel människa. Alla måste ju ha sina laster uppenbarligen.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Inte mycket att bli chockad över, det är så det är.
Rökare är otroligt tröga, men likaså är kraftigt överviktiga personer det med, har du inte någon aning om hälsoriskerna det medför?

Att skylla på låg ämnesomsättning är bullshit, och helt felaktigt. Fungerar du normalt har du inget fel på omsättningen. Att du sen själv väljer att äta dålig mat, och mycket av den har satt dig i den positionen du säger dig sitta i.
Att dra ämnesomsättnings eller genkorten är helt fel.
Dem som "kan äta hur mycket som helst" lever inte du med och vet heller inte om dem knappt äter nåt under dagen för att sedan käka mycket på kvällen, för som du vet är det dagstotalet som räknas och inget annat.
Allt som krävs är viljestyrka och hårt jobb!
Vill du ha mer konkreta råd om viktminskning och är seriös kan du Pm:a.

Hälsorisker, tror du att jag är född i farstun?? Jag är en aning påläst angående just det och blivit informerad om samtliga risker.

Jag sa att jag inte vill skylla på ämnesomsättningen men det bidrar endå. Så om förbränningen inget har med det att göra? Kan du då förklara varför en smal person kan käka hur mycket som helst och ser ingen skillnad på vikten, medans en fet ser skillnad nästan omedelbart?

''Dem som "kan äta hur mycket som helst" lever inte du med och vet heller inte om dem knappt äter nåt under dagen för att sedan käka mycket på kvällen, för som du vet är det dagstotalet som räknas och inget annat.''

Så min bror räknas inte? Jag tror att jag varit med han under en hel dag?? :död

Grejen är, jag frågade inte om råd. Jag är väldigt insatt i det här, sen att jag är lite halv lat, jag är på nedgång nu. 13 Kilo än så länge, råd behöver jag definitivt inte. Hårt arbeta, japp. Det är nödvändigt.

Konstigt att alla skyller sina gener. Hur var det för 100år sedan, var 50%överviktiga?

Changco :glömdet

Jag skyllde inte på min förbränning, jag sa att den BIDRAR till min kroppsfigur. Förstår du?
Ja du, hur var det för 100 år sen? Då jobbade alla mer fysiskt med sin kropp och sen var inte tillgängligheten på sötsaker/chips lika bra som idag. Låter logiskt va? Lite lustigt skrivet.. Ganska korkat om jag för medge. Är inte det ganska självklart?? haha

/Petai

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den dagen jag träffar en motorcyklist som kör enligt hastighetsbegränsningarna är möjligen den dagen då jag ändrar åsikt i frågan. Fram tills dess är de bara offer för sin egen dumhet, inget annat. Att man sedan blir förvånad över att samhället inte riktigt tycker att bombrepor på bulten och öppna ljuddämpare är superläckert bekräftar ju bara den dumheten.

Om det gör mig till en elak, vidrig och orespektabel människa så är jag gärna en elak, vidrig och orespektabel människa. Alla måste ju ha sina laster uppenbarligen.

Du är en elak vidrig och orespektabel människa!

Jag är tjock, jag kan banta!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vi har en krog vi brukar träffas på här i malmö, dom har god planka och relativt billig dricka. Hade det inte varit för det så hade vi bytt ställe för länge sen. För mer korkade servitriser får man nog leta efter, att dom är snygga och smala spelar noll roll. Märks att ägaren bara anställer tjejer efter utseende och inte service, nya tjejer hela tiden. Måste ju vara tidskrävande att intervjua nytt folk hela tiden, och tid är väl pengar?!

OnTopic: Ägaren kunde ha skött sig lite bättre, hon lär ju inte föra krogens namn i positiv anda. Plus att dom får dåligt med publicitet. Undra om det verkligen var värt det bara för att kalla någon tjockis.

Tjejen lär ju få sig en riktigt reality check när hon märker att det inte går som på räls att hitta jobb. Det är bara borsta av sig och gå vidare. :tummenupp

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Ja, samt att hälla en hink vatten över huvudet på alla som röker, eller sabotera motorcyklarna för folk så att dom inte kör ihjäl sig.

Det är ungefär lika hjälpsamt som att tala om för folk att dom är tjocka.

DOM VET REDAN OM DET!

Att ta med dom på promenader, fråga om dom vill följa med till gymet, eller att bjuda på nyttig mat är att visa riktig empati.

Att säga att dom är tjocka och att dom har sig själv att skylla hjälper inte ett dugg.

Nu betalar väl mc-folket ganska mycket i försäkring p.g.a. skaderisken och cigaretter har hög skatt och dom håller på att diskutera att förbjuda det på fler ställen. Bl.a. på uteserveringar. Sporthojar är inte omöjligt att det blir förbjudet på gatorna i framtiden... Tycker inte du själv att överviktiga ska betala för sig för precis som mc-folket t.ex.?
För du kan väl ändå se att folks övervikt är stora kostnader för samhället?
En pizza skulle kosta 300 kr och en big mac o co likaså och frukt och grönt prissänks i stället, det vore väl en bra idé?

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En pizza skulle kosta 300 kr och en big mac o co likaså och frukt och grönt prissänks i stället, det vore väl en bra idé?

Jo, i en kommunistisk värld där staten bestämmer vad som är bäst för dig!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-

Dum idé. Isf borde ju en öl kosta 500 kr. Det blir man ju fet av + att fyllon är förbannat störande och dessutom kostar alkohol samhället en jävla massa pengar och lidande. Jag tycker fyllon är värre än tjockisar. Fyllon är nog bland det värsta som finns ifall man inte är full själv.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Dum idé. Isf borde ju en öl kosta 500 kr. Det blir man ju fet av + att fyllon är förbannat störande och dessutom kostar alkohol samhället en jävla massa pengar och lidande. Jag tycker fyllon är värre än tjockisar. Fyllon är nog bland det värsta som finns ifall man inte är full själv.

Jo, alkohol gör ju ganska mycket ont i samhället. Antagligen mer ont än vad röka gräs gör... Alkohol är så inpräntat i samhället så det går inte att förbjuda dessvärre... Så jag håller med... Alkohol är inte bra för många, nej... Alkohol är det väl i.o.f.s. redan mycke skatt på, men gärna mer...

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Jävlar vilka humörsvängningar tanten från LO hade, såg ju ut att börja tokgarva och brista ut i gråt varannan mening:D

"Jag vart jättearg :D"

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...