Ehm..
Hmmm.. Efter man läst den här tråden så vart jag chockad.. Vuxna människor??
Det är synd att en del av er använder sig av samma argument som en 13 åring när det kommer till viktminskning.
Jag är själv fet och vet hur det är, man har sjuka matvanor men det har även med förbränningen att göra. Folk förbränner maten olika snabbt, dom med hög förbränning är smala. Ni vet, folk som kan käka sjukt mycket men går inte upp ett enda gram?
Jag har väldigt dålig förbränning, men det skyller jag inte på. Men det bidrar givetvis till min kroppsfigur
Ni får se det ur andras perspektiv också.. Det kan vara lite lockande att ta en kanelbulle med en polare på Rosenhill te.x. Många bäckar små..
Sen när man har hoppat på hojarna så har i princip polaren förbrännt sin kanelbulle medans min kommer att ligga i magsäcken, i många timmar.. Sen kommer jag hem, äter middag. Då toppar ju maten bullen som redan ligger där och bearbetas. Det bara läggs på mer och mer.
(Hoppas att ni förstår poängen) Men jag vet hur det är att ha sjukt dålig förbränning.
Folk som har noll förståelse/kunskap för det här, hur kan ni ens yttra er?
''Det e ba å banta'' .. Ja, sant. Men det är inte så lätt kan jag berätta för er! Det är ungefär som att försöka sluta röka.. Fast svårare skulle jag vilja påstå. Viktminskning är en längre process.. Det är som ett slags beroende, men det verkar ni inte förstå.
Jag vill inte haka upp mig på förbränning, men det är väldigt orättvist. Folk kan gå och käka en 8-bitars tårta och gå ner ett kilo medans jag te.x kollar på en kanelbulle och går upp ett kilo.
(Hoppas att ni förstår ''the point)
Jag tänker inte ge mig in i att förklara vad förbränning och ämnesomsättning är.. Jag tvivlar starkt på att ett par i den här tråden inte har en aning om hur det fungerar.
Kantian
Jag hoppas på fullaste allvar att du inte är seriös ..
Så du tycker det är rätt att folk går runt och säger: ''Du e fet''
Godmorgon brukar jag svara med.. Det var ju inte direkt en nyhet
Sen att en rökare är dum, finns det någon här som tycker att rökning är smart??
Ibland börjar man undra vad folk tänker med..
Sen tror jag inte att hennes kroppsfigur är något speciellt hinder, så tjock var hon inte. Sen att hon är utbildad servitris kompenserar väl hennes ''övervikt'' .. Sen om det var någon dålig ursäkt för att dom inte ville anställa henne, det har jag ingen aning om.
Som någon nämnde tidigare, arbetsgivaren kunde ju ha lagt fram det på ett bättre sätt.
Sen att hon går och anmäler detta, det kan jag förstå. För så stor är hon inte, hade dom sagt nej till mig. Då hade jag förstått
Sen är hon antagligen rätt så osäker.. Överviktig tonårschey säger väl det mesta och sen får man ett nej på en arbetsintervju för att man är för stor.. Det kanske var som GRÄDDET på moset
Men att gå till TV4 var väl endå att ta i...
/Petai