Got Torque?
Demonteringsgeni
fz6s går att köra under 0,5 i jämn fin pendlarfart 110-130, gasar du järnet på bankörningar så drar den ändå inte över 0,7. Då har jag mätt exakt då den står på centralstöd då jag tankat och mot trippen, inte något ca, ungerfär..
Edit, jag får nog ändra då många skriver att litershojar drar 0,5m så då skriver jag 0,39 då då.. närmare 0,6 kan jag tro på men inte 0,5...
Varför skulle inte en literhoj kunna dra mindre? Du har sämre aerodynamik på din 6:a med tanke på mindre halvkåpa samt att den varvar mycket mer i marschfart vilket kan ge negativt vridmoment i klass med en 1000cc på lägre varv
Hur som helst så låter det hela lovande. Jag hade en förhoppning om att man klarar sig på runt halvlitern. Tankväska säger någon...för att eliminera baksuget/turbulensen bakom kåpan då gissar jag - Bra idé!
Någon som har haft möjlighet att kunna jämföra mellan fuggar/insprut på samma hojmodell? Tex R1 eller 929 kontra 954 osv.
Jag personligen tror inte att sprut är effektivare men det vore inte fel att bli bevisad motsatsen
Last edited: