Pffft...märks att det är lågsäsong när folk sitter och snackar soppaförbrukning och "pendling" på SH....
När startades tråden
Pffft...märks att det är lågsäsong när folk sitter och snackar soppaförbrukning och "pendling" på SH....
Min fetställda BB körde jag idag 17 mil med, på 8 liter soppa.
hur kan den dra så lite ? jag kör en del vtr1000f firestorm. är la liknande motor, aldrig fått den under 0.8
Puttade fröken sin hoj halvvägs?
Ja, man skulle kunnat tro det.
Jag var ute och eskorterade det lätta gardet, och vi blev omkörda av några sniglar i diket lagom vid Rimbo!
Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.
Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.
Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.
Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.
BMW F800 mest ekonomiska hoj jag har ägt .
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|