Förbrukning vid pendling på literhojar?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
haha, ja, till skillnad från bombrepor på bulten, onsdagskörningar, fuck-you burnouts et cetera

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Iofs inte en 1000 men min första hoj, gsx-r 600-97 drog 0,6 liter/milen med en marschfart på 170-180km/h efter mätaren.
Hade senare en 98:as 750 och den drog betydligt mer, körde den aldrig under 0,75 liter/milen.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tror min stackars Sr dra runt 0.5 och uppåt. Men det är en plågad stackare. Den gamle tjecken drar nått liknande vid långkörning. Men det är ju en 2-taktare som även den är plågad.
V-maxen drar väll typ som bilen, 0.8 milen eller så. Men det kan inte kallas pendling :D

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ja, man skulle kunnat tro det.
Jag var ute och eskorterade det lätta gardet, och vi blev omkörda av några sniglar i diket lagom vid Rimbo!

De ær ofta de trevligare turerna, nær man inte maniskt måste køra skiten ur allt man ser. :)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.

Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.

Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.

Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
BMW F800 mest ekonomiska hoj jag har ägt . Billig försäkring långa service intervaller (1000 mil) ingen smörja spänna kedja drar extremt lite soppa en mkt bra allroundhoj .
0,3 vid 100 kmh
0,35-0,4 vid 120 kmh
0,43 vid sporthojs.com gruppkörningar

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.

Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.

Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.

TDM är en konstig maskin. Kör jag "normalt" och lagligt drar den c.a 0.5 blandad körning, men hur jävligt jag än gasar har jag aldrig kommit över 0.65.
Man kanske skulle skaffa sig en TRX också för den sportiga känslan. :D

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Kawasaki ZX10R -04 med slipon: aldrig under 0,8..
Pendlade dock inte med den, endast nöjeskörning och vad jag vet är inte 04-05 zx10:eek:rna kända för att vara snåla direkt - Men jag skrattade hela vägen till macken. :D

KTM 660 -05: runt 0,8-0,9
Samma sak där, nöjeskörning för hela slanten.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
cbr 1000 rr 07

längsta sträcka på en tank 38 mil, tankstorlek 17-18 liter.

idiotkörning ca 2 liter milen.

normal pendling i stockholmstrafiken brukar gå ca 20-23 mil innan lampan tänds (5 liter kvar)

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
14liter brukar räcka 18-20 mil sen tänds varningslampan så ca:0,7 blandad körning på ZX10R 04:A
Men jag tror att det finns större marginaler att hämta på försäkringarna än bensin!!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC