Förbud mot viss motortrafik på Sveavägen i Stockholm

Är det rimligt att viss motortrafik förbjuds i svenska storstäder?

• Nej.

Votes: 26 46.4%
  • Nej eftersom ”klimatförändringar” är osann propaganda.

Votes: 6 10.7%
  • Nej, men andra slags åtgärder för att minska klimatförändringar är ok.

Votes: 6 10.7%
  • Ja.

Votes: 11 19.6%
  • Ja och gärna fler liknande åtgärder för att minska klimatförändringar.

Votes: 3 5.4%
  • Egentligen inte, men klimatförändringar kräver radikala åtgärder, så jag tycker det är rimligt.

Votes: 4 7.1%

• Antal röstningar
    56

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Gissa vad eventuella affärer med sällanköpsvaror tycker om den här typen av åtgärder.
Om det finns några kvar ?
I Sundsvall har man redan sett vad "Förbifarten" kostade Sundsvall centrum, Stenstaden.
Det dör.
För alla som kommer söderifrån kör förbi Sundsvall direkt norr till Birsta med parkeringar och affärer.
Och alla som kommer österifrån tar "timmervägen" NV Sundsvall direkt till Birsta.
Stenstaden dör.

Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Miljöargumentet tycks ju mest vara dåligt förtäckt "hytta med näven mot motorburen ungdom". Att stänga av enskild väg ger ingen miljönytta. MP är å andra sidan inte kända för sin logik...
Motorburen ungdom? Medelåldern på Sveavägen är nog runt 60. :D

Ungdomarna har andra leksaker.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ja för fan, jag glömde ju moderniteter som elbilar och elsparkcyklar…

Elbilar ska naturligtvis vara strängt förbjudet på Sveavägen. Ledningsnätet från ställen där strömmen produceras är tydligen underdimensionerat, så att slösa energi och ledningsutrymme på ren rekreationskörning längs ett cruisingstråk kan naturligtvis inte tillåtas. Sedan kan man ju inte heller tillåtas att släpa in dessa brandfarliga kemikalier bland alla k-märkta gamla byggnader, så det kanske är bäst att förbjuda en batterikapacitet över 20Ah i hela innerstaden…?

Elsparkcyklar kanske klarar sig under detta tak, men med tanke på vilket irritationsmoment de och framförallt dess användare verkar vara så föreslår jag att de fortsatt behandlas precis som nu - de som påträffas kastas över kajkanten i Nybroviken.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Motorburen ungdom? Medelåldern på Sveavägen är nog runt 60. :D

Ungdomarna har andra leksaker.
Du har nog helt rätt. Men tror du en svampplockare med årskort hos skäggschamanen i samma trappuppgång på söder vet detta?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Elsparkcyklar kanske klarar sig under detta tak, men med tanke på vilket irritationsmoment de och framförallt dess användare verkar vara så föreslår jag att de fortsatt behandlas precis som nu - de som påträffas kastas över kajkanten i Nybroviken.
Frågan är bara vad man ska göra med alla elsparkcyklar när man har kastat irritationsmomentet över kajkanten? :va

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Inte Sveavägen precis, men något jag faktiskt häpnade lite över. Jag hade ingen aning om att dessa 'gangsters' kunde köra hoj så här. Dom är ju riktigt duktiga på vad dom gör, trodde hittills att bara redneck-ungdomar höll på med sånt .. 'bus'. Men hoppsan vad mina fördomar ändrades nu.

en till här

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Frågan är bara vad man ska göra med alla elsparkcyklar när man har kastat irritationsmomentet över kajkanten? :va

Tja, de innehåller ju uppenbarligen lite grejer som brinner bra och Hufvudstaden har ju dessutom ett värmeverk som inte drar sig för att elda upp fossiler när invånarna klagar över att de fryser, så...varför inte använda dem som ett modernt substitut för ved...?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Inte Sveavägen precis, men något jag faktiskt häpnade lite över. Jag hade ingen aning om att dessa 'gangsters' kunde köra hoj så här. Dom är ju riktigt duktiga på vad dom gör, trodde hittills att bara redneck-ungdomar höll på med sånt .. 'bus'. Men hoppsan vad mina fördomar ändrades nu.

en till här

En eltrial hade väl varit perfekt med!?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Var det inte Ronny Eriksson som sade att man kunde ju sätta en mur runt hela Stockholm.

Och sedan ser man på vilken sida av muren klösmärkena sitter...
Bara stockholmare skulle undra var de skulle sitta. Ingen åker till Stockholm om det är stängt.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Den finns redan, dock gömd under lite modernare bråte. Bara gräva fram och renovera den.

Här är den.

View attachment 478623
Ojoj, den där har jag sett för längesedan. Nån skolresa till Stockholm på åttiotalet kanske? Längesen var det iallafall.

Hursomhelst - skulle du kunna smyga in och kolla vilken sida klösmärkena sitter på?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

en till här

Enklare att lära sig stunta på andras grejer.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"STOCKHOLM. Biltrafik ska förbjudas vid skolor och förskolor i Stockholms stad. Gatorna ska i stället bli till utbyggda lekområden och utomhusklassrum. Det förslaget presenteras i det rödgröna styrets kommande budget."

?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...