Fördelar/Nackdelar med att vara singel?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ok..jag har varit singel i..fan hela mitt liv. Inte nu längre.

I början tyckte jag att det var svårt att vänja sig vid en till person..sova med någon och att han någon i sitt liv utöver en själv liksom.
Men ju längre tid som går desto mysigare är det, man inser liksom vad man missat hittills.
Fick jag välja mellan att sova bredvid/på/under/omslingrad och sova själv så skulle jag välja det första vilken dag som helst. Det är en annan trygghet på något sätt.
Sedan är det naturligtvis underbart att sova själv ibland med..det går dock inte upp emot att halvsömdrucken känna en arm som slingrar sig runt midjan och drar en närmre en varm go kropp som smälter ihop med ens egen.

Resten av tillvaron ihop blir ju vad man gör den till. Skulle inte drömma att släpa runt någon i affärer som jag vill gå i om jag vet att dom ogillar det. Kan knappt handla med mina tjejkompisar..ensam är bäst. Det är väl därför man har kamera telefon? Det är ju bara att lira iväg ett MMS om man skall köpa nått ihop och man är osäker.

Fjärren går ju att lösa med två tvapparater. Toan struntar jag blankt i..vad spelar en ring för roll..uppe eller nere..big deal? Det är väl bra om dom har vett nog att lyfta den så det inte är piss på den när vi sätter oss..hur svårt är det att lyfta ner den innan man sätter sig?

Finns inget som man inte kan fixa om båda är öppna för att alla inte lever på exakt samma sätt. Man kan inte tvinga en vuxen människa att ändra sig bara för att man tycker det. Acceptera varandras egenheter och kompromissa..är det inte det som det handlar om?

Hjälper kanske att vi har gemensamma intressen..musik, hojarna, bilar etc. Sedan har man sina egna intressen utöver det som man pysslar själv med.

Last edited by a moderator:

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
kom inte här o var smart o förstör vårt fina Flow ;)

vart lite mycket fördelar där, man blir ju deppig... :rolleyes:

Edit: Jag behöver ärligt talat fler fördelar, har vart singel i exakt ett år nu efter ett 7'årigt förhållande och jag börjar vackla i min självgodhet :) stärk mig!!!

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
kom inte här o var smart o förstör vårt fina Flow ;)

vart lite mycket fördelar där, man blir ju deppig... :rolleyes:

Ja, verkligen! Jag slutade läsa vid "känna en arm som slingrar sej runt en...

...drar en närmre mot sin varma kropp" eller vad det nu stod, nåt i den stilen! :(

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ok..jag har varit singel i..fan hela mitt liv. Inte nu längre.

I början tyckte jag att det var svårt att vänja sig vid en till person..sova med någon och att han någon i sitt liv utöver en själv liksom.
Men ju längre tid som går desto mysigare är det, man inser liksom vad man missat hittills.
Fick jag välja mellan att sova bredvid/på/under/omslingrad och sova själv så skulle jag välja det första vilken dag som helst. Det är en annan trygghet på något sätt.
Sedan är det naturligtvis underbart att sova själv ibland med..det går dock inte upp emot att halvsömdrucken känna en arm som slingrar sig runt midjan och drar en närmre en varm go kropp som smälter ihop med ens egen.

Resten av tillvaron ihop blir ju vad man gör den till. Skulle inte drömma att släpa runt någon i affärer som jag vill gå i om jag vet att dom ogillar det. Kan knappt handla med mina tjejkompisar..ensam är bäst. Det är väl därför man har kamera telefon? Det är ju bara att lira iväg ett MMS om man skall köpa nått ihop och man är osäker.

Fjärren går ju att lösa med två tvapparater. Toan struntar jag blankt i..vad spelar en ring för roll..uppe eller nere..big deal? Det är väl bra om dom har vett nog att lyfta den så det inte är piss på den när vi sätter oss..hur svårt är det att lyfta ner den innan man sätter sig?

Finns inget som man inte kan fixa om båda är öppna för att alla inte lever på exakt samma sätt. Man kan inte tvinga en vuxen människa att ändra sig bara för att man tycker det. Acceptera varandras egenheter och kompromissa..är det inte det som det handlar om?

Hjälper kanske att vi har gemensamma intressen..musik, hojarna, bilar etc. Sedan har man sina egna intressen utöver det som man pysslar själv med.
Shit, jag trodde du var äldre..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Well.. Inte mycket att säga, trodde kanske du hade en skön attityd eller så.. Läser ditt senaste inlägg och inser att du bara är, ung!

Plötsligt känns du lite, trist .. :tråkad

..

Oookej! Jag har ofta undrat varför du känner att du måste säga sånna saker till folk? Mår du bättre då eller?
Tillskillnad från dig så är jag väl ung..so shoot me?!

Ha ett bra liv

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
:tummenupp särbo is da shit blir det för mycket gnäll bara att åka hem när pms en börjar,vid gosbehov åker man dit perfekt:tuttar :)

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
Men ärligt ta eran lilla "Vendetta" via PM eller i en annan tråd så är ni snälla....
Det här känns jävligt onödigt, jag ville att den här tråden skulle grunda sig på vad "folk" såg som för och nackdelar, inget tjafs om varför eller om vilken bakgrund folk har.
Alla är vi olika gamla men erfarenhet om förhållanden har inget med ålder att göra eftersom ett förhållande mellan två 50+are kan vara exakt som ett förhålllande mellan två 14-åringar.......
När det gäller kärlek blir vi alla som barn.....
Det finns ingen som kan säga vad som är äkta/fel/rätt när det gäller kärlek endast tiden kan visa det........
Om man ska våga bli kär krävs ett visst mått av "naivitet" ....

Sen så kan man vara jäkligt nöjd med att vara singel då man endast har sig själv att ansvara för, man gör vad man känner för och behöver inte svara inför någon.

Jag vill enbart höra vad SH'are i allmänhet ser som för/nackdelar med att vara singel eller vara i ett förhållande....

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
haha.... ja men ok man måste ha varit i ett förhållande för att kunna svara på frågan utifrån sina egna erfarenheter om man inte har dragit sina egna slutsatser genom att inspektera vänners förhållanden och valt att vara singel från början... :)

Så utifrån dina erfarenheter vad ser du som för resp nackdelar med att vara singel? Svaret på den frågan varierar lika mycket som det finns människor men ändå?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Efter att ha bott själv hela mitt liv så tycker jag att trådskaparen sammanfattade det rätt bra:
"Fördelar: Jag gör vad jag vill när jag vill.

Nackdelar: Det är inte så mysigt att mysa med sig själv :p" :hihi

Men sedan så är det ju också så att man efter ett tag lär sig fånga dagarna när man vant sig att vara själv. Men har helt enkelt lärt sig att hitta på roliga saker själv. När jag vaknar till en ny dag så saknar jag sällan ngn vid min sida, till skillnad från en söndagkväll.

Det är en skön känsla att nyvaken titta ut genom fönstret och fundera över om jag ska pyssla eller åka med hojen, hobbybilen eller träbåten, eller vara hemma och dega, eller ta en prommis, en utflykt eller vad jag känner för. Jag märker ibland hur vilsna många kompisar som haft förhållanden större delen av sitt liv blir när de plötsligt blir gräsänklingar eller när ett förhållande tagit slut. De hör plötsligt av sig och räds nästan en helg på egen hand. Förhållandet har ju i deras liv varit patentlösningen på det problem som alla känner efter den första tiden i den första egna lägenhet efter föräldrahemmet. Problemet jag lärt mig lösa som solitär. Men människopsyket är nog egentligen inte skapt att leva själv

/J

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...